Zo werkt het niet. Jij moet aantonen dat ze wel voldoende zijn.Regor schreef: ↑do 09 jan 2025, 13:07 Wat ik met de vraag bedoel (bij herhaling, sorry) is ........ welke logische wiskundige redenering bewijst / toont aan dat de 4 basis configuraties die ik tekende (en er zijn niet meer dan 4 basis configuraties logisch mogelijk)niet voldoende zijn om aan te tonen
dat bij complexere configuraties .. ook maar 4 kleuren nodig zijn.
Nogmaals, kan je bewijzen dat de twee gebieden met B erin elkaar nooit kunnen raken?Regor schreef: ↑do 09 jan 2025, 13:07 Uw opmerking over de derde basis figuur kan ik niet plaatsen.
De derde basis figuur is gewoon het meest elementaire Vlak met een even aantal zijden (Lijnen ).en Lijnen naar buiten op de hoekpunten..... bij een willekeurig 2n Vlak (n>1 want een 2 Vlak bestaat niet )............. zijn ook maar 3 kleuren. nodig.
ik denk dat dat komt omdat complexere configuraties niet per definitie dezelfde structuur (en relaties daaruit voortvloeiend) hebben als jouw getekende configuratie. maar als je dat weet wat kun je er dan mee als onderdeel van het totale bewijs? dat is me nog even een raadsel.Regor schreef: ↑do 09 jan 2025, 13:07 welke logische wiskundige redenering bewijst / toont aan dat de 4 basis configuraties die ik tekende (en er zijn niet meer dan 4 basis configuraties logisch mogelijk)niet voldoende zijn om aan te tonen
dat bij complexere configuraties .. ook maar 4 kleuren nodig zijn.
Op welke manier bescherming van het intellectueel eigendom?Regor schreef: ↑do 13 feb 2025, 17:31 Na talrijke inspirerende inslaap momenten in verband met het 4 K probleem denk ik een sluitend bewijs te hebben.
Gezien ik niet vaardig ben in het maken van figuren en wiskundige formules zal ik ze in een word document zetten en proberen toe te voegen aan een reactie, ofwel er foto's van te maken en deze toe te voegen.
Ik snap dat niemand iets heeft aan deze reactie, maar het is het "eureka" gevoel dat mij ertoe bracht.
Aan het beheer,
Bestaat er zoiets als bescherming van intellectuele eigendom bij ScienceTalk als iemand een reactie / bewijs (als het correct en aanvaard wordt )?
Ik maak mij geen illusies hoor, maar "nooit geschoten is altijd mis"
Zoals in de regels staat: wanneer je iets op het Sciencetalk forum plaatst dan is dat met de bedoeling het openbaar te maken en daarover eventueel in discussie te treden. Posts worden niet verwijderd omdat dan alle reacties van andere mensen ook mee worden verwijderd en dat is niet fair ten aanzien van de rest van de gebruikers. Dat wil niet noodzakelijkerwijs zeggen dat jouw idee of plan of patent dan niet meer van jou is en dat iemand anders het recht heeft om ermee aan de haal te gaan en te gaan munten of iets dergelijks. Maar van dat juridische aspect heb ik niet veel verstand, hoe het zit met ideeën die niet gepanteerd zijn etc.Regor schreef: ↑do 13 feb 2025, 18:35 Aan het beheer,
Een mogelijks juist bewijs uit handen geven aan een derde / derden (forum leden en/of bezoekers) lijkt mij niet evident / verstandig.
Ziet U daarvoor een oplossing ?
Niet publiceren of niet op een forum plaatsen is natuurlijk een oplossing, maar dan wordt het moeilijk om het te laten controleren / verifiëren.
Dat schreef ik dan ook.
Ik vraag me af of dat (nog) bestaat en zo ja, of het standhoudt als bewijs bij een rechter.