Ik heb de topic niet geplaatst omdat ik hulp nodig heb terzake.
Ik plaats topics in de groep "psychologie" rond bepaalde "gedragingen"omdat ik mateloos geinteresseerd ben in het hoe en waarom functioneren van de mens ... in de relatie tot zichzelf, zijn medemens, de maatschappij en het "materiele goed .
Ik meen vast te stellen dat er een overgroot deel van de ergernis zijn oorsprong vind in de gesproken en geschreven communicatie met anderen.
Wat minder of nog niet aan bod kwam was / is :
Ergernis t.o.z. van de maatschappij, de gang der zaken, de genomen beslissingen, het machteloos vinden tegenover omstandigheden, vb een verloren reis omdat de winkel door omstandigheden uitzonderlijk gesloten is, de vlucht die geannuleerd is door staking .......
Maar wat ook nog niet aan bod kwam denk ik, is het zich ergeren aan zichzelf, verkeerd inschatten, vb de nagel niet kunnen recht slaan in de muur, net 3 vijzen te kort hebben om het werk af te maken.........
En de / een remedie tegen ergeren ? een paar pilsjes drinken, betogen om de ergernis te ventileren, een jointje, contact vermijden, of gewoon niets meer doen........
Puzzels