Merkwaardig is dat A.T in zijn/haar antwoord verwijst naar de mathpages pagina van het twee pieken probleem van PP.
Ik kan het antwoord van A.T. wel niet helemaal volgen.
Moderator: physicalattraction
Merkwaardig is dat A.T in zijn/haar antwoord verwijst naar de mathpages pagina van het twee pieken probleem van PP.
Ik heb wat met chatgpt gepraat over het antwoord van A.T. Nu snap ik het wel. Ik denk dat het juist is.wnvl1 schreef: ↑di 18 nov 2025, 21:59Merkwaardig is dat A.T in zijn/haar antwoord verwijst naar de mathpages pagina van het twee pieken probleem van PP.
Ik kan het antwoord van A.T. wel niet helemaal volgen.
in mijn poging om de gyroscoop te gebruiken om meer inzicht te krijgen: Dat statement van 2up1down komt wel steeds dichterbij inderdaad zoals het er nu op lijkt. dus de gyroskoop lijkt hier niet de oplossing om mij meer inzicht te geven helaas.
Dus wat denk je hiermee te kunnen bereiken?Gast schreef: ↑di 18 nov 2025, 04:56 Maar iig gaat een gyroscoop deze verwarring niet oplossen.
We kunnen dat wel eens proberen.
het lijkt wel of in dat topic gesteld wordt dat een gyroscoop niet in staat is bv de baan van een satelliet te detecteren met een gyroscoop aan boord. Maar iedereen weet toch dat de slinger van foucault datzelfde eigenlijk al op aarde laat zien? die behoudt zijn slinger richting. betekent dat dan dat dit effect weg zou zijn in een baan om de aarde? Hebben ze dan nooit een snel ronddraaiende massa vrij laten zweven in een ruimtestation rond de aarde om dat te testen? Dat is toch een vrij simpel proefje en binnen 90 minuten weet je het antwoord want dat is 1 rondje om de aarde.wnvl1 schreef: ↑wo 19 nov 2025, 09:17 Dit is een ander topic op physicsforums dat relevant is voor dit probleem. Ik moet het zelf nog helemaal lezen.
https://www.physicsforums.com/threads/c ... t.1048116/
Tja, die thread laat zien dat het antwoord op de vraag die hier gesteld wordt gewoon en uiteraard “nee” is.wnvl1 schreef: ↑wo 19 nov 2025, 09:17 Dit is een ander topic op physicsforums dat relevant is voor dit probleem. Ik moet het zelf nog helemaal lezen.
https://www.physicsforums.com/threads/c ... t.1048116/
Uit de OP, klopt dus al niet.Dus als ik de orientatie van die gyroscoop exact richt in de richting van de laserstraal en met stuurraketjes via een elektronisch geleidings systeem de gyroscoop de lichtstraal laat volgen over bv een afstand van een lichtdag dan blijft de orientatie ook in de richting van de lichtstraal.