Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

we zullen niet meer de problemen wat we hebben meer opschrijfen o.a. wat we kunen en niet kunen . en wat onze gevoelens zijn nee we gaan het hebben over de positiefe kanten hebben waar we heeel goed in zijn enzo ;)

ik ben kunstenaar en ik kan goed schilderen zeggen de mensen !!!!!!!!!!!!

u 'je' kunt wel kijken onder google type gewoon Remco rink in

vroeger was ik heeeeeel Geïnteresseerd in wetenschap b.v. het mensenlijk lichaam maar dat is nu voorbij . ik was Geïnteresseerd .. in de teerweg asfalt weg vroeger kalkde ik de hele buurt eronder met stoepkrijt allemaal strepen en pijlen invoegstroken e.t.c kilometers lang :shock: en daar ging ik op fietsen . als de mensen dat weg veegde was ik flink pissig want dat wou ik niet gelukkig is deze intresse weg. ik was heeeeeeel veeeeel Geïnteresseerd in electronica , radios tv,s . printplaten ,weerstanden enzo maar dat is niet zo lang geleden dat is wel veel minder geworden .ik was Geïnteresseerd in machines enzo ik tekende dat altijd geen andere dingen tekende ik alleen machines enzo . wat ik ook tekende is een electronich onderdeel b.v. een open tv(van de binen kant) en dat tekende ik in 5 minuten mensen vonden dat heel knap

waar ik nu Geïnteresseerd in ben is schilderen . tekenen & wetenschap , problemen van mensen enzo en computers allemaal dingen wat je kan opnoemen waar de meeste Autisten mee bezig zijn ook puzelen dee ik wel's :?: ;) :?:

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

flapperd
Artikelen: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 13:35

Re: PDD NOS

heeey remco,

ik heb naar jouw schilderijen gekeken, en ik vond ze zeer mooi. ik heb niet zoveel verstand van kunst maar ik vond ''de Droom" het mooist.

ik zag dat die over het menselijk lichaam ging (vond ik persoonlijk), maar schilder jij meer over het menselijk lichaam zo ja stuur eens wat foto's.

groeten flapperd
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

ik heb op ong 9 t/m 21 februari en eigen Expositie eregens in die buurt

met al mij kunstwerken wat ik op de kunstewerk plaats maak en thuis :?: ;) :?: :shock: ;)
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Hallo mensen hier heb ik een hompagina van mij schilderijen !!!!!!!! :shock: ;)

http://members.lycos.nl/remcosart
Gebruikersavatar
Mrtn
Artikelen: 0
Berichten: 4.220
Lid geworden op: wo 31 mar 2004, 21:46

Re: PDD NOS

Ik ben met jullie eens dat autisme en aanverwante stoornissen onbegrepen zijn. Vaak reageren mensen uit onwetendheid en dat kan heel vervelend zijn.

Wat betreft de definities:
Ik ben Berry, 15 jaar, en weet al vanaf mijn 10e dat ik PDD-NOS (het Asperger Syndroom om precies te zijn) heb.
Uhm.. als je Asperger's syndroom hebt, is het dan niet zo dat je PDD hebt ipv PDD-NOS?

PDD staat voor Pervasive Developmental Disorder

In het Nederlands: Doordringend - Ontwikkelings - Stoornis. Vrij: een stoornis die zich in de gehele breedte van de ontwikkeling voor kan doen.

NOS staat voor Not Otherwise Specified

PDD-NOS is een diagnose als je bijvoorbeeld tegen de ondergrens van autisme zit. Of net geen Asperger.. vandaar de Not Otherwise Specified.

Dus:

Asperger, autisme, afasie en zo nog een aantal vallen volgens mij onder PDD. Val je net buiten deze diagnoses, maar heb je duidelijk afwijkingen in je ontwikkeling, is de diagnose PDD-NOS.

Is er een professional (iemand met achtergrond/ervaring) die dit kan bevestigen?

Groeten,

Martin

p.s. als iemand meer over behandelmethoden van autisme zoekt, ga dan eens achter de combinatie van "B.N. Kaufman" en de 'option-methode' of son-rise programma aan (valt onder de option-methode)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Mrtn schreef:Ik ben met jullie eens dat autisme en aanverwante stoornissen onbegrepen zijn. Vaak reageren mensen uit onwetendheid en dat kan heel vervelend zijn.

Wat betreft de definities:
Ik ben Berry, 15 jaar, en weet al vanaf mijn 10e dat ik PDD-NOS (het Asperger Syndroom om precies te zijn) heb.
Uhm.. als je Asperger's syndroom hebt, is het dan niet zo dat je PDD hebt ipv PDD-NOS?

PDD staat voor Pervasive Developmental Disorder

In het Nederlands: Doordringend - Ontwikkelings - Stoornis. Vrij: een stoornis die zich in de gehele breedte van de ontwikkeling voordoet.

NOS staat voor Not Otherwise Specified

PDD-NOS is een diagnose als je bijvoorbeeld tegen de ondergrens van autisme zit. Of net geen Asperger.. vandaar de Not Otherwise Specified.

Dus:

Asperger, autisme, afasie en zo nog een aantal vallen volgens mij onder PDD. Val je net buiten deze diagnoses, maar heb je duidelijk afwijkingen in je ontwikkeling, is de diagnose vaak PDD-NOS.

Is er een professional (iemand met achtergrond/ervaring) die dit kan bevestigen?

Groeten,

Martin

p.s. als iemand meer over behandelmethoden van autisme zoekt, ga dan eens achter de combinatie van "B.N. Kaufman" en de 'option-methode' of son-rise programma aan (valt onder de option-methode)
ik ben hierbij vergeleken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel normaal ik heb haast geen Autisme ik ben en beetje Autisme ik heb geen Asperger syndroom omdat ik geen proffesor ben en een beetje moeilijk lerend ben vergeleken iemand die een Asperger syndroom heb heb ik het narmaal gelukkig lichter ik ken normaal functioneren en ik heb bijna geen moeite om met iemand contact te leggen maar ik durf geen contact te maken omdat dat ik bang ben dat mensen me niet mogen

maar verder ben ik bijna helemaal bij ik kan dingen begrijpen mensen de meeste mensen met Autisme kunen dat niet ik ben gewoon iemand met een gebruiks-aanwijzing :shock: met wie bedoel je eigenlijk (Ik ben met jullie eens ) met mij en die jongen die ook autisme heeft of die andere mensen
Gebruikersavatar
Mrtn
Artikelen: 0
Berichten: 4.220
Lid geworden op: wo 31 mar 2004, 21:46

Re: PDD NOS

flapperd schreef:ik heb nog een vraag, meer een stelling

zou er misschien een verband zijn tussen, hoe hoger het IQ hoe lager en EQ en visa versa.
Ik denk dat er inderdaad een verband bestaat. Waanzinnig intelligente mensen zijn vaak sociaal minder sterk. Ik ken zo 2 mensen uit mijn omgeving die hieraan volden.. Van het omgekeerde ken ik zo geen voorbeelden.

Misschien dat het omgekeerde ook waar is, maar dat hier een ondergrens aan zit? Een voorbeeld is een zekere groep relschoppers ('voetbalfans') die met zn allen één IQ lijken te delen. Winkelruiten inslaan getuigt ook niet van een hoog EQ lijkt me..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

hoi ik ben aletta, 18 jaar en heb een vraagje voor mensen met PDD-NOS.

Ik had in mijn klas (mbo-verpleegkundige) een meisje met PDD-NOS zitten, heeft ze nooit iets van gezegd en dat moest zij weten.

Op een gegeven moment kwamen er irritaties in de klas en vooral in het groepje waar ik zat, waar het op sloeg was vaak dat ze niet echt weet/wist waar haar grenzen lagen.

Voorbeeldje: we hadden praktijk en zij wou onder die les die we met moeite hadden geregeld weg gaan naar een plaats om haar schoenen te kopen.

Al dat soort dingen lijken niet erg maar op een gevene moment oopt het zo hoog dat de bom barst waardoor de hele klas op mij na niet meer met haar wouden omgaan. Ook niet uitpraten met bepaalde mensen over een irritaties oftewel geen begrip hadden voor haar en geen kans lieten om haar wat uit te leggen zelfs toen iedereen wist over PDD-NOS.

Nog steeds ga ik met haar om, maar ik weet van mezelf dat ik niet 2 weken met haar in een huis kan leven, dan gaat het mis.

Ik heb dus inmiddels veel ervaring met PDD_NOS.

Nou toevallig heb ik en relatie met een jongen waarvan ik niet wist dat hij PDD_NOS had en er vandaag dus achter kwam.

Ik begon me net als bij dat meisje erg te irriteren over dat hij altijd gelijk wou hebben erg druk aan het praten was en ik het idee kreeg bij hem dat ik me af en toe belachelijk werd gezed met vragen als, dat moet je toch weten.

En had dus geen zin om me bij elke handeling uit te leggen waarom ik dit doe en op die manier. Ik kwam met een gesprek emt hem erachter over hoe ik me bij hem voelde etc. en waar ik me aan kon ergere dat hij PDD-NOS had. Daar schrok ik wel ff van, maar ja hij wil er aan werken en ik heb hem een kans gegeven, we kijken over een week hoe het verder gaat.

Totdat ik me even realiseerde dat ik uit ervaring van ook nog een familielid heel moeilijk is dat zo iemand gevoelens aanvoelt, of zelf geen gevoelens aangeeft. Omdat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen krijg ik het idee dat hij gedrag copieert van anderen en dus ook nix voor me voelt, andersom is dat zo maar het gedrag wat hij toont is hij dat wel.

Wie heeft ervaring met een relatie met iemand met PDD-NOS?
Gebruikersavatar
Mrtn
Artikelen: 0
Berichten: 4.220
Lid geworden op: wo 31 mar 2004, 21:46

Re: PDD NOS

Niet om je af te poeieren. Misschien helpt het jullie op weg want zo te horen willen jullie er samen toch 'voor gaan'.

Misschien is er een organisatie die met PDD-NOS van doen heeft (die is er voor autisme bijvoorbeeld). Deze verenigingen hebben misschien een forum, ze hebben vast aanraders voor je wat betreft boeken, misschien bijeenkomsten/lezingen, mensen met ervaring/tips waar je samen mee kan gaan praten, etc.

Succes
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Gebruikersavatar
Mrtn
Artikelen: 0
Berichten: 4.220
Lid geworden op: wo 31 mar 2004, 21:46

Re: PDD NOS

Mrtn schreef:PDD staat voor Pervasive Developmental Disorder

PDD-NOS is een diagnose als je bijvoorbeeld tegen de ondergrens van autisme zit. Of net geen Asperger.. vandaar de Not Otherwise Specified.

Dus:

Asperger, autisme, afasie en zo nog een aantal vallen volgens mij onder PDD. Val je net buiten deze diagnoses, maar heb je duidelijk afwijkingen in je ontwikkeling, is de diagnose PDD-NOS.

Is er een professional (iemand met achtergrond/ervaring) die dit kan bevestigen?
Ik ben er achteraan gegaan en dit verhaal klopt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

ja het is wat om die handicap te hebben

ben blij dat ik niet zo erg ben ik kan teminste alles :shock:
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

ja het is wat om die handicap te hebben

ben blij dat ik niet zo erg ben ik kan teminste alles
aletta schreef:hoi ik ben aletta, 18 jaar en heb een vraagje voor mensen met PDD-NOS.

Ik had in mijn klas (mbo-verpleegkundige) een meisje met PDD-NOS zitten, heeft ze nooit iets van gezegd en dat moest zij weten.

Op een gegeven moment kwamen er irritaties in de klas en vooral in het groepje waar ik zat, waar het op sloeg was vaak dat ze niet echt weet/wist waar haar grenzen lagen.

Voorbeeldje: we hadden praktijk en zij wou onder die les die we met moeite hadden geregeld weg gaan naar een plaats om haar schoenen te kopen.

Al dat soort dingen lijken niet erg maar op een gevene moment oopt het zo hoog dat de bom barst waardoor de hele klas op mij na niet meer met haar wouden omgaan. Ook niet uitpraten met bepaalde mensen over een irritaties oftewel geen begrip hadden voor haar en geen kans lieten om haar wat uit te leggen zelfs toen iedereen wist over PDD-NOS.

Nog steeds ga ik met haar om, maar ik weet van mezelf dat ik niet 2 weken met haar in een huis kan leven, dan gaat het mis.

Ik heb dus inmiddels veel ervaring met PDD_NOS.

Nou toevallig heb ik en relatie met een jongen waarvan ik niet wist dat hij PDD_NOS had en er vandaag dus achter kwam.

Ik begon me net als bij dat meisje erg te irriteren over dat hij altijd gelijk wou hebben erg druk aan het praten was en ik het idee kreeg bij hem dat ik me af en toe belachelijk werd gezed met vragen als, dat moet je toch weten.

En had dus geen zin om me bij elke handeling uit te leggen waarom ik dit doe en op die manier. Ik kwam met een gesprek emt hem erachter over hoe ik me bij hem voelde etc. en waar ik me aan kon ergere dat hij PDD-NOS had. Daar schrok ik wel ff van, maar ja hij wil er aan werken en ik heb hem een kans gegeven, we kijken over een week hoe het verder gaat.

Totdat ik me even realiseerde dat ik uit ervaring van ook nog een familielid heel moeilijk is dat zo iemand gevoelens aanvoelt, of zelf geen gevoelens aangeeft.  Omdat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen krijg ik het idee dat hij gedrag copieert van anderen en dus ook nix voor me voelt, andersom is dat zo maar het gedrag wat hij toont is hij dat wel.

Wie heeft ervaring met een relatie met iemand met PDD-NOS?
Ben blij dat ik het niet zo heb zeg pfffff gelukkig ben ik heel erg veranderd

ik kan tenminste alles !!!! ik heb trouwens ook geen vastegeid nodig

ik kan me wel indenken van een relatie met iemand die erger is dan ik het zal best moeilijk gaan denk ik verder ik zoek iemand die geen handicap heeft... ik been een beetje Autistich,, maar dat zie je niet en dat merk je faak ook wel''s niet
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Hoi Aletta,

mijn verkering met iemand met pdd-nos is net uitgegaan,maar ik weet hoe het is om met iemand met pdd-nos een relatie te hebben en ik weet ook hoe onwijs moeilijk dat is en voelt en hoe je dan kan snakken naar contact met mensen die het begrijpen en waar je af en toe je ei of vragen bij kwijt kunt.

Als je wilt mag je me mailen; [email protected].

Ik wens je heel veel succes met je vriend, en jou ook veel kracht en moed omdat het zeker niet makkelijk is, vooral dat laatste wat je schreef;

Omdat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen krijg ik het idee dat hij gedrag copieert van anderen en dus ook nix voor me voelt, andersom is dat zo maar het gedrag wat hij toont is hij dat wel.

, daardoor is het bij mij noodzaak geweest om er mee te stoppen hoe gek ik ook nog op hem was, maar die vreselijke twijfel over zijn gevoelens voor mij, en dat hij zelf ook niks daarover kon zeggen maakte mij veel te onzeker.

Groetjes,

Mar.

Edit moderator: volgens de regels van wetenschapsforum is het niet toegestaan om e-mail adressen te plaatsen. Als je op de hoogte gehouden wilt worden van antwoorden, dan kan je registreren en je abonneren op dit onderwerp. In dit bijzondere geval heb ik (suyver) echter besloten om het e-mail adres te laten staan.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

Yep mischien hebben jullie wel gelijk maar niet alle mensen met pdd-nos zijn niet allemaal zo hetzelfde er zijn zo veel verschilende mensen iedereen is anderes tuurlijk zijn er wel mensen met ergere handicaps !!! netzo goed maar ik heb het idee dat jullie aleen maar mensen met Autisme kenen die alleen maar oer iritant zijn en maar bar weinig kunen ik pezoonlijk zal hier iets op zeggen jullie moeten ook is kijken naar mensen met Autisme die lichter zijn B.v. ik. ik kan alles . ben wel geen held in schrijven maar ik tik alles in op dit forum en daar aan kunen jullie zien dat niet alle Autisten hopeloos ((v*r*ot)) zijn. :shock:

iedereen kan een Autist wezen mischien jullie buurvrouw of mischien jullie moeder, vader of je vriend(in) niemand weet hoe het precies inelkaar zit niemand dus.. ik zal een voorbeeld over mezelf doen ik ben

Licht T/m gemmideled Autist zo licht zelf dat je het helemaal niet kan zien en amper haast niet kan merken !!!

Autisme is geen verstandelijk handicap zo vind ik het. Autisme is iets wat zomaar kan gebeuren , b.v. als je een ongeluk krijgt !!!!! het is een stoornis in het brein het kan groot of klein zijn ,, de meeste kunen dat wel zeggen autisten zijn verstandelijk gehandicapt maar zo gehandicapt zijn ze niet hoor ze kunen soms heel intelligent zijn b.v. een echte verstandelijk gehandicapten kunen dat nooit kijk maar is naar een Mongool b.v. die kunen nooit een auto rijden, of een hoge school beginen .. mensen noemen dat zo. maar omdat de zo geboren zijn.. of raar gedragen ,ik vind perzoonlijk dat iedereen op de wereld verstandelijk gehandicapt is want niemand is normaal ,,

:?:

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: PDD NOS

ik heb waarschijnlijk ook pdd nos!!! bij mn broertje is het pas ok bekend geworden!!! en ik heb ook heel veel probemen op school. en ik zit bij een vrouw die onderzoekt wat ik heb. en heb al verschillende test gedaan. het lastige is dat de leeraren op school me niet begrijpen. neit dat ik ze het uitleg want dat durf ik niet op dat moment dan is er iets wat me tegen houd. maar ze denken dat ik alles gwoon expres doet. maar dat is niet zo ik wil me wel gwoon gedragen en dat neem ik me ook elke dag voor maar dan lukt het gewoon weer niet. en dat is heel lastig en je snap zelf ook ni waarom je dat nou niet luk. maar nu heeft de school mij geschorst en dat is de tweede x dat ik er van afgetrapt ben :wink: . terwijl ze nog niet de uitslag van van het onderzoek van mij hebbn, want ik ben aangemeld bij ........ zn stichting die dat doet en onderzoek enzo. en dat moest van school!!! maar ik ben in ieder geval super blij dat ze gaan kijken!!! het dan ook zijn dat ik ADHD heb. maar het ligt vlgns mij meer in de richting vn pdd nos. en ik hoop dat ik nu gwoon wel naar een andere school mag!! en daar mn laatste jaar mag afmaken. pdd nos kan je egt goed in de problemen brengen. en het lastige is dat mensen je niet begrijpen. of ze moeten er ervaring mee hebbn!!! dit wou ik ff zeggn!! en die verhalen over die jongens die ik las komen mij heel bekend voor!! thanks :shock: :?: :?: ;) ;) ;) ;)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!