TwistedMind
Artikelen: 0

Re: Herinvoering militaire dienstplicht

PNCO schreef:Dat wil ik voor mezelf veranderen, ik geloof niet langer alles wat er in de krant staat. Ik zoek mijn eigen waarheid, omdat ik voor mezelf weet dat dit de enige waarheid is, die de moeite waard is te weten.. de rest is voor mij slechts een aanvulling op mijn eigenlijke waarheid en dient dus grondig te worden geanalyseerd alvorens ik het evt. overneem..

Mensen, denk voor jezelf, denk vrij!  8)
Krant lezen is wel nuttig, evenals internet. Je waarheid moet je wel baseren op feiten, of althans nieuws met een redelijke waarschijnlijkheid van waarheid. Door verschillende nieuwsbronnen zoals kranten (met name iets verder dan de voorpagina), internet lukt dat ook.
(-% Twistedmind %-)
PNCO

Krant lezen is wel nuttig, evenals internet. Je waarheid moet je wel baseren op feiten, of althans nieuws met een redelijke waarschijnlijkheid van waarheid. Door verschillende nieuwsbronnen zoals kranten (met name iets verder dan de voorpagina), internet lukt dat ook.
Tja.. dat is dus de vraag.. wat is feitelijk waar? En voor wie is het waar? Gisteren nog een artikel gelezen wat in ging op hoe de media in Amerika is verdeeld. 6 multinationals hebben daar zowat alle zenders en kranten in handen en zij bepalen wat er op tv en in de krant komt --> het gaat enkel om het aantal kijkers/lezers, de inhoud is daaraan aangepast.

Ik heb dit zelf nog niet kunnen controleren, maar als ik af en toe stukken in de Volkskrant lees (de krant die wij hier hebben), moet ik toch vaak wel lachen.. hoeveel onzin wordt niet gewoon als waar gezien? Het is zeker een persoonlijke vraag van wat je wel en niet als waarheid wil accepteren, maar feitelijk weten wij niets over de waarheid dan wat zij ons vertellen wat de waarheid is..

En daarom ben ik zo bang dat de cirkel zichzelf daardoor gemakkelijk in stand houdt en moeilijk te doorbreken valt..

Media dient de commercie, commercie dient in stand te worden gehouden, dus dient de commercie de media weer, door deze in stand te houden en te faciliteren.

En de cirkel is rond.. :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
PNCO

Oh nog even over het mediaverhaal en waarom alles toch zo negatief is:
Elke dag weer braken krant en televisie de symptomen van deze zieke maatschappij over de lezers en kijkers uit en mensen nemen er kennis van en gaan over tot de orde van de dag. Juichend over de prestaties en verontwaardigd over alle ellende en niet beseffend hoe die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn ventileren deskundigen schaamteloos hun meningen. Velen wijzen op zieke plekken die bestreden moeten worden, dragen oplossingen en wijzen schuldigen aan. Er moeten meer wetten komen en straffen moet zwaarder. Steeds meer macht om deze maatschappij die uit zijn voegen barst te beheersen, steeds hogere dijken om het water te beteugelen, steeds meer regels om de burger op zijn plaats te houden. Ingewikkelde mensen schrijven ingewikkelde stukken om ingewikkelde problemen op te op te lossen en de verwarring wordt alleen maar groter.  

De mens en de natuur laten zich beteugelen, maar barsten overal uit hun kunstmatige harnas of kwijnen daarin weg. Zou het niet eindelijk tijd worden om het harnas te verwijderen?  

Macht eindigt nooit door macht. Macht eindigt door liefde, dat is de eeuwige wet.
bron
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
Helly1975

[Ik vraag me af waarom je slechts een miliatire dienstplicht wil zien. Ikzelf ben het namelijk volledig met je eens als je zegt dat het goed is voor iemand om onder een "strak" regime te komen een kleine periode in je leven. Ook is het goed voor iemand om dienstbaarheid aan de samenleving te leren. MAAR ik ben een tegenstander van het militaire apparaat.

Ik ben deze discussie ook niet gestart om het over oorlogen,vrijheden, hebberige landen en weet ik wat allemaal hier is gepost. Ik ben de discussie gestart voor het nut, althans dat is wat ik denk, voor de samenleving als jongeren een periode voor het echt "volwassen" worden op een geheel andere manier dan hun dagelijkse leven worden "opgevoed". Wat ik met opvoeden bedoel heb ik in eerdere posts al beschreven.
Ik ben namelijk de mening aangedaan dat er slechts oorlog kan ontstaan wanneer twee samenlevingen beide een leger hebben. Wanneer een samenleving geen leger heeft kan er geen oorlog ontstaan ook

Ik zie dat niet zo, ik denk dat 2 landen juist in balans zijn als men legers heeft. Denk aan de koude oorlog, de 2 supermaties hielden elkaar in evenwicht. Een samenleving zonder leger kan net zo goed in een burgeroorlog ontaarden. Kijk maar naar het voormalig Joegoslavië.
ArjenvS

Ik denk van niet; zonder leger kan er geen oorlog bestaan...wel ruzie. In het voormalige Joegoslavië bestoned nog wel veel wapens uit oude regimes en zo kon een ruzie volledig uit de hand lopen helaas.

Over balans:

Balans bestaat van nature. Alles wat we doen om de balans te bevestigen kan die balans alleen maar stuk maken. Los hiervan was de koude oorlogb helemaal geen balans maar een oorlog die niet tussen de twee landen zelf uitgevochten mocht worden vanwege de kosten. Er zijn een aantal voorbeelden van "warme" uitingen van die koude oorlog te geven zoals: Korea en Vietnam. Gelukkig was de situatein Cuba net niet warm.

:roll:

Anyway.. In dit geval vind ik dat je de term balans heel verkeerd gebruikt gezien wij mensen al heel erg niet meer in balans zijn; niet met onszelf, niet met de wereld om ons heen en niet me elkaar. De term balans en mens lijken elkaar wel uit te sluiten...behalve een of twee verlichte wezens natuurlijk.
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein
Helly1975

Anyway.. In dit geval vind ik dat je de term balans heel verkeerd gebruikt gezien wij mensen al heel erg niet meer in balans zijn; niet met onszelf, niet met de wereld om ons heen en niet me elkaar.
Je brengt dit of dit een feit is. Ik mag toch aannemen dat dit jou persoonlijke mening is en dat jij dit zo ervaart. Want ik kan de wereld om mij heen hier absoluut niet mee rijmen. :wink:
ArjenvS

Okay.....waar zijn we wel in balans dan?
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein
Steven Verhoef

Doe een slot hierop ... heeft niets met WETENSCHAP (=werken met gekende gegevens) te maken.
Wetenschap = je niet laten op(n/l)euken

Terug naar “Rechtswetenschappen”