Het valt mij op dat er naar mate er meer berichten op dit topic verschijnen, het onderwerp verschuift van 'Satan' naar atheïsme. Ik ben door verschillende dingen die ik gelezen en gezien heb overtuigd atheïst geworden, maar zie mijzelf niet als satanist. Ik denk ook dat hier door sommige (NB: dus niet alle) gelovigen, van welk geloof ook, een fout wordt gemaakt, door te denken dat iedereen die niet in een god gelooft, de andere kant op is gegaan. Satan zou immers degene zijn die de niet-gelovigen bij een god vandaan houdt.
Deze visie is mijns inziens te zwart/wit, maar zie ik helaas nog te vaak.
met 'satan'wordt bedoelt , in mijn gevoel, een geest die zich dicht bij de aarde ophoud en zich wil verbinden met de mens om dat hij graag zijn lusten, zoals drank, bezit, vooral sex.... ) wil botvieren met behulp van het menselijklichaam omdat hij/zij het niet meer bezit. Het zijn dus de lagere
(niet bewuste) zielen,geesten. De persoon satan bestaat volgens mij niet.
Sommige mensen zijn, door hun geestelijke gevoeligheid daar meer ontvangkelijk voor dan ,de zogenaamde sterke persoonlijkheden.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.