Puzzel Puzzels
Revelation
Artikelen: 0

Re: samenkomst?

Het is een leuk initiatief, maar ik woon in Zuid-Limburg, dus als de plaats in Centraal-Nederland is, is het lang reizen.

Het zou mij voornamelijk om de gezelligheid gaan, en daarbij misschien ook samen theorieën uitwerken. Geen alchohol voor mij :shock:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Anne B.

Het lijkt mij echt een goed idee, een centrale plaats kiezen is zeker aan te raden want ikzelf ben van antwerpen dus... En het doel, we kunnen ook een beetje allebei doen, eerst wat theorieën spuien en dan same gaan feeste...
voorheen bekend als "fysicusje in spe"
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Bean

tja, wat ik hier moeilijk aan vind is dat we toch wel allemaal erg anders zijn, niet alleen qua leeftijd, maar ook qua interesses.
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Revelation

Dan gaan de relativiteitsaanhangers bij elkaar staan en de aanhangers van de oude natuurkunde ook. Zet ze niet bij elkaar, dat wordt oorlog :shock:

Er zullen meer mensen met dezelfde interesse zijn, want anders zaten we niet bij elkaar op dit forum. Leeftijd lijkt me niet zo'n probleem.
Wouter_Masselink

voelen de mod's zich geroepen om iets te organiseren? of moet er op het forum zelf een apart groepje opgericht worden dat zich hiermee bezig houd?

Als dat zo is, houd ik me aanbevolen.

ps: ik ben vooral geinteresseerd in chemie en bio

zelf ben ik er wel voor te vinden om vooral een GEZELLIG samenzijn te organiseren. Beetje drinken, beetje lamballen, beetje praten en eventueel nog een beetje Hoken (waar staat de 'o met schuin streepje erdoor'?; Lees dus als: HEUKEN.)
"Meep meep meep." Beaker
Revelation

Ik zou graag mee willen werken aan de bijeenkomst. Ik zou het graag een wetenschappelijke tint willen geven. Wat ik daarmee bedoel is: workshops. Van een aantal onderdelen kunnen een aantal mensen workshops houden over hun wetenschap. Zo leren we ook nog wat. Er zullen dan biologiegroepjes gevormd worden en bijv. ook quantummechanica-groepjes.

Omdat het in de middaggehouden zal worden (lijkt me het best), kunnen we de zaal all-round afhuren, zodat we daar lunch krijgen. Eindhoven lijkt me een goede centrale plaats.

Lijkt het jullie wat?
Bart

Ik zou graag mee willen werken aan de bijeenkomst. Ik zou het graag een wetenschappelijke tint willen geven. Wat ik daarmee bedoel is: workshops. Van een aantal onderdelen kunnen een aantal mensen workshops houden over hun wetenschap. Zo leren we ook nog wat. Er zullen dan biologiegroepjes gevormd worden en bijv. ook quantummechanica-groepjes.

Ik denk niet dat het de moeite is om workshops te gaan geven. Zoveel mensen zullen er niet op af komen. Ik denk dat je dan beter presentaties kunt gaan geven. Hiervoor moet je dan natuurlijk wel een geschikte zal met beamer hebben.

Eindhoven is misschien net iets te ver voor het grootste deel van de Nederlanders.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Bean

‘s Hertogen Bosch?
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Revelation

Ik denk dat het mooi centraal is, ook vanuit België gezien.

Presentaties zijn ook goed, maar ik denk dat groepjes vormen beter is dan projecteren met een beamer.
Bas

Met alle respect, maar dit is wel een Nederlands forum... Rekening houden met de Belgen is prima, maar wel tot op een zekere hoogte. En die 'hoogte' is wat mij betreft letterlijk tot midden Nederland (dus Utrecht e.o.), anders wordt het me gewoon te ver.

En als ik het voor het kiezen had zou ik niet alleen maar aan een bar willen hangen, maar ook zeker wel in een wat serieuzere atmosfeer wat willen praten met andere leden. Echt actief bezig zijn hoeft nou ook weer niet direct, maar wat leuke/interessante presentaties aanhoren kan nooit kwaad natuurlijk.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Revelation

Vind ik ook, het blijft ten slotte een wetenschapsforum.
Miels
Artikelen: 6

laten we dan eindelijk een datum prikken om te zien of dat we een behoorlijk aantal van ons samenkrijgen in de aor te eindhoven!
Uhhh, probleem... Die is ruim een maand geleden gesloten :shock:

Qua invulling zou ik stemmen voor een bar, zonder programma. Tenminste: wel een geplande datum, tijd en locatie, maar geen workshops of onderwerpen. Gewoon lekker zwammen over wat ons bezig houdt eigenlijk...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Wouter_Masselink

@ Bas: sciencetalk.nl/forum is het grootste wetenschapsforum van Nederland én BELGIË. '.nl' zegt niets over de bezoekers.
"Meep meep meep." Beaker
Anne B.

Er is al een poll geweest, en daaruit bleek dat ongeveer een derde van de bezoekers van België is, twee derde van Nederland en een paar enkelingen van ergens anders. Zie ook http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...&highlight=poll[/url]
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Revelation

@Miels, als je geen zin hebt om bij de onderwerpen te staan, ga je naar de bar. Mensen die wel geïnteresseerd zijn, kunnen groepjes vormen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!