Puzzel Puzzels
jangeheim
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 jun 2007, 19:46

Re: ervaring einhell airco gamma??

Ik heb het voornemen om de Einhell Airco SKA 3501 aan te schaffen (Gamma)

Echter ik kan nergens vinden aan welke zijde de aansluiting zit van de binnenunit.

kan iemand mij even uit de droom helpen?

met vriendelijke groeten

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Gast
Artikelen: 0

Re: ervaring einhell airco gamma??

jangeheim schreef:Ik heb het voornemen om de Einhell Airco SKA 3501 aan te schaffen (Gamma)

Echter ik kan nergens vinden aan welke zijde de aansluiting zit van de binnenunit.

kan iemand mij even uit de droom helpen?

met vriendelijke groeten
De aansluiting van de binnenunit zit aan de rechterkant.

Voor de rest werkt hij goed en maakt niet veel lawaai.

Laat de zomer nu maar komen! :D
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

mar
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 aug 2007, 15:38

Re: ervaring einhell airco gamma??

vind het allemaal schitterend wat ik hier lees alleen het overslaan van vacumeren is zo jammer want dat is echt nodig maar de tijd zal het leren voordat je splitjes stuk gaan omdat er vocht in het systeem zit en/of te weinig koudemiddel de airco`s op zich zijn zo slecht nog niet als je de nadelen voor lief neem althans maar dan ook nog niet volgens de regels werken ja dat is jammer en dan ook nog klagen als er niet een stek erkend bedrijf tijd heeft om de problemen op te knappen

groetjes

mar
Bartmol
Artikelen: 0

Re: ervaring einhell airco gamma??

Heb de Einhell 2105 EQ al 2 zomers draaien en met zeer goede ervaringen.

Lekker stil en met uistekende koeleigenschappen.

Het enige wat ik nog kwijt wil is dat je de slangaansluitingen ook weer niet te vast moet draaien.

Dan draai je de (relatief zachte) messing koppeling kapot met lekkage tot gevolg.

Het beste is om de aangegeven draaimomenten aan te houden.

Leen of huur daarvoor een momentsluetel.

Tevens daarna met draaiende compressor even de zaak met zeep controleren op lekkage.
*gast_Rob_*
Artikelen: 0

Re: ervaring einhell airco gamma??

Wij hebben maar 1 negatieve ervaring met deze airco. Een penetrante muffe lucht (stofzuigerzak achtig). Een nacht je de airco aan in de slaapkamer geeft wel koelte maar het ruikt erg muf. Vanmiddag komt service centrum zuid om te kijken wat er aan de hand is.
Arthur156
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 13:31

Re: ervaring einhell airco gamma??

Al 3 zomers probleemloos!

Installatie was Plug&Play.

Nix vacuumtrekken ed....slangen zijn gevuld.

Moet wel zeggen dat dit de eerste serie was, compleet DIY.

Later werd er bij de gamma na installatie door jezelf een monteur beschikbaar gesteld voor in bedrijfname.

Wellicht dat deze latere serie geen gasgevulde slangen gebruikte!?

Of....de gamma kreeg zoveel telefoontjes om assistentie , dat dit (monteur) beter/goedkoper was. :D
pksparks
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 20 jul 2008, 15:11

Re: ervaring einhell airco gamma??

goedenmiddag,

ik heb ook deze airco bij de Gamma gekocht. beschrijving vind ik een beetje wazig.

kan iemand daar iets aan toevoegen??

bv als ik de muurplaat ophang, en ik wil dus de doorvoer aan de linkerkant maken, waar dan ongeveer dit gat door de muur, zodat het onzichtbaar blijft als de wand unit hangt?

iemand anders zei me dat ik de binnenunit dan iets scheef moest hangen naar links toe, om te zorgen dat condens echt wegloopt?

er is isolatie mee geleverd, gaat dat om de leidingen door de muur?

er is een losse slang meegeleverd, die ik aan de condensafvoer van de binnenunit maak, moet ik deze op lengte laten en mee laten lopen met de leidingen?

er moet een condensafvoer onder de buitenunit gemaakt worden, alleen deze afvoer, zonder slang, of een slang eraan naar de hemelwatervoer?

bij voorbaat dank voor reacties

patrick
ikvraaghetmeaf
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 jul 2010, 21:07

Re: ervaring einhell airco gamma??

hoi. ik heb sinds een week ok een einhell 2501. is lekker stil en werkt prima, alleen in de gebruiksaanwijzing staat dat er op de buitenunit een condenswater aansluiting zit. Maar die kan ik niet vinden.

Ja er zit een klein stopje aan de onderzijde van de unit maar die zit redelijk stevig in de unit gedrukt. Ik ben bang dat dit iets anders is. Wie weet waar en of er wel een condenswaterafvoer is?

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

marcohirschmann
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 jul 2010, 11:52

Re: ervaring einhell airco gamma??

heeft iemand toevallig ervaringen met een einhell airco bij gamma vandaan?
Ik heb de 3501 gisteren aangeschaft maar heb na het doorlezen toch een aantal vragen over de airco m.b.t. het plaatsen.

Ik heb een plat dak (uitbouw) en wil de airco daarop plaatsen i.p.v. de gevel. De buitenunit staat hierdoor wel in het directe zonlicht.

De binnenunit zit dan hierdoor op de zelfde hoogte als de buitenunit. Mogen de leidingen horizontaal i.p.v verticaal wat men op alle plaatjes ziet? De leiding voor het water kan wel naar buiten dat is geen probleem.

Ik hoor graag van jullie.

Marco

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!