Dat is omdat Klazon aan jouw reactie op mijn redenering merkt dat redeneringen kennelijk niet helpen. :eusa_whistle:hoe geen gevatte opmerking of redenering waardoor door het niet zou werken ](*,)
Moderator: Rhiannon
Dat is omdat Klazon aan jouw reactie op mijn redenering merkt dat redeneringen kennelijk niet helpen. :eusa_whistle:hoe geen gevatte opmerking of redenering waardoor door het niet zou werken ](*,)
Mag ik dan uit het laatste besluiten dat niet alle energie omgezet kan worden naar arbeid en zelfs nooit zal kunnen ?Marko schreef:.........
Dat is het dus helaas niet. Je kunt mechanische energie (arbeid) voor 100% omzetten in warmte, maar warmte nooit voor 100% in arbeid.
om een rendement van 100% te breiken zou je een omgeving tempratuur van 0 Klevin moeten bereiken dit is echter omgelijk omdat je dan werkelijk elke atoom tot stil stande zou moeten brengen (dit is immers een limiet geval).WBE schreef:Mag ik dan uit het laatste besluiten dat niet alle energie omgezet kan worden naar arbeid en zelfs nooit zal kunnen ?
Speelt er dan het evenwicht mee dat we kennen -alles in gelijke warmte- van in een gesloten systeem ?
(Dan ook : het heelal een gesloten systeem en eindig, dan kennen we meteen ook het einde : rust (en meteen ook behoud van energie en geen omzettingen meer -niet reversibel- ....)
Jurassic Parc komt ook heel overtuigend over. Wil dat dan zeggen dat levende dinosaurussen echt bestaan?bekeerde schreef:IK heb een tijdje vol ongeloof naar filmpjes met dit onderwerp gekeken.
Er zijn toch wel die overtuigend over komen:
http://www.youtube.com/user/muziekzoeker47.../22/FLek_3Hpwus