Puzzel Puzzels
Jan van de Velde
Artikelen: 0

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

hoe geen gevatte opmerking of redenering waardoor door het niet zou werken ](*,)
Dat is omdat Klazon aan jouw reactie op mijn redenering merkt dat redeneringen kennelijk niet helpen. :eusa_whistle:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

WBE

Marko schreef:.........

Dat is het dus helaas niet. Je kunt mechanische energie (arbeid) voor 100% omzetten in warmte, maar warmte nooit voor 100% in arbeid.
Mag ik dan uit het laatste besluiten dat niet alle energie omgezet kan worden naar arbeid en zelfs nooit zal kunnen ?

Speelt er dan het evenwicht mee dat we kennen -alles in gelijke warmte- van in een gesloten systeem ?

(Dan ook : het heelal een gesloten systeem en eindig, dan kennen we meteen ook het einde : rust (en meteen ook behoud van energie en geen omzettingen meer -niet reversibel- ....)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

waanzin

WBE schreef:Mag ik dan uit het laatste besluiten dat niet alle energie omgezet kan worden naar arbeid en zelfs nooit zal kunnen ?

Speelt er dan het evenwicht mee dat we kennen -alles in gelijke warmte- van in een gesloten systeem ?

(Dan ook : het heelal een gesloten systeem en eindig, dan kennen we meteen ook het einde : rust (en meteen ook behoud van energie en geen omzettingen meer -niet reversibel- ....)
om een rendement van 100% te breiken zou je een omgeving tempratuur van 0 Klevin moeten bereiken dit is echter omgelijk omdat je dan werkelijk elke atoom tot stil stande zou moeten brengen (dit is immers een limiet geval).

wanneer als tot rust zou kommen zo als jij hier suggeert dan zou de tempraatuur het absoluut nulpunt bereiken en het rendement 100% worden. dit zal dus nooit berijkt worden.
Albert.e

Oké met twee benen op de grond blijven staan las ik onderaan, ik neem aan dat ze dat bij de TU in Delft ook doen..

Toch praten ze er daar ook over.

filmpje TU Delft:Hoe werkt een Magneet Motor?

Er staat zelfs een handleiding bij om er een te bouwen??

in het interview hoor je iemand (van de TU in Delft, in geweldig Engels :oops: ) zeggen dat hij het al weet dat het werkt maar wil toch kijken of deze motor iets toe kan voegen..

Ik weet niet of het kan maar het komt wel overtuigend over..?

iemand een idee?
The Man

Ik heb begrepen dat materie bestaat uit energie. Tevens heb ik begrepen (heb gegoogled maar kan het niet terugvinden) dat wetenschappers die zich bezighouden met kwantum mechanica bij experimenten hebben waargenomen dat er 'uit het niets' subatomaire deeltjes ontstaan en in een mum van tijd weer verdwijnen. Dit impliceert toch dat er wel degelijk energie uit het niets kan ontstaan? Dat wij als mens wetten maken adhv waarnemingen wil niet zeggen dat ze kloppen. Ja bij experimenten tot nog toe uitgevoerd wellicht maar hebben we dan ook werkelijk alles al getoets? Pas wanneer alle mogelijkheden zijn getoets kun je zeggen: Dit is zo en niet anders. Dat we nog niet alle mogelijkheden zijn afgegaan is omdat we met ons beperkte denkvermogen onmogelijk alle mogelijkheden kunnen bedenken. Derhalve is een 'wet' nooit af.
bekeerde

IK heb een tijdje vol ongeloof naar filmpjes met dit onderwerp gekeken.

Er zijn toch wel die overtuigend over komen:

http://www.youtube.com/user/muziekzoeker47.../22/FLek_3Hpwus
Marko
Moderator

De twee hoofdwetten zijn een stuk overtuigender.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Math-E-Mad-X

bekeerde schreef:IK heb een tijdje vol ongeloof naar filmpjes met dit onderwerp gekeken.

Er zijn toch wel die overtuigend over komen:

http://www.youtube.com/user/muziekzoeker47.../22/FLek_3Hpwus
Jurassic Parc komt ook heel overtuigend over. Wil dat dan zeggen dat levende dinosaurussen echt bestaan?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!