Als technicus op dit forum sta ik waarschijnlijk alleen in mijn opvatting dat Windows goed is.
Nee, ik ga iig met je mee.
Windows voldoet ook voor mij, heeft eveneens niet veel geheimen en dat is prima, maar daar heb ik natuurlijk wel tijd in moeten steken. Dat had ik echter ook moeten doen als ik dit wilde bereiken op welk ander OS dan ook.
Het is alleen maar een reactie op de opmerking dat windows goed is, daarmee impliceer ik dus niet dat andere OS minder of zelfs slecht zouden zijn.
Wat ik zelf vaak zie is iets wat op veel vlakken gebeurd als iets moelijker te begrijpen is voor mensen: ze hobbelen óf achter de menigte aan met hun mening óf achter iemand die ze vertrouwen in hun naaste omgeving.
Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat ze, als ze er zelf meer verstand van zouden hebben, dat zij ook die mening zouden delen. Het is echter de weg van de minste weerstand en je hebt sowieso mensen achter je staan: een fijne gedachte. In feite laat je in eerste instantie niet zien dat je er geen verstand van hebt (want je hebt tenslotte een mening erover eventueel aangevuld met gekopieerde argumenten), maar uiteindelijk loop je vast zoals dat vaak gaat met dingen waar je de bel hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.
Hoe dan ook, windows voldoet voor veel mensen en zeker voor veel mensen met huis-tuin-keuken wensen. Het probleem wordt echter vaak veroorzaakt doordat mensen zich functies / opties laten aanpraten die leuk klinken maar dat simpelweg meer kennis vereist dan alleen de beurs trekken bij de kassa.
Hiervan zijn er talloze te bedenken, maar mij schoot heel snel draadloos internet met bijv. WEPbeveiliging door het hoofd.
Windows is vriendelijk zat voor veel mensen, de mensen weten vaak echter niet wat ze in huis halen en dat zou net zo zijn met een ander OS.
De hele zaak is een aantal jaar geleden alleen enorm uitvergroot toen de "markt" er kwam van de opensource. Toen kwam opeens aan het licht hoeveel pure winst microsoft eigenlijk niet maakte en tja... dan lopen mensen weer de menigte achterna. Er is slecht een heel selectief groepje personen die zich echt fulltime druk maken over het wel en wee van microsoft en dat dan ook koste wat kost tegen willen werken. De andere mensen schreeuwen en bleren maar raak, maar dat is alleen omdat de anderen dat ook doen. Dat selectief groepje houdt zich bezig met het tegenwerken van microsoft op verschillende gebieden. Denk maar aan SPAM, ofwel het bewust vertragen van internet, d.m.v. de welbekende sex, viagra of koopdiploma mails, of de kettingbrieven waarbij weer (daar heb je ze weer:) de menigte erachteraan hobbelde omdat ze werkelijk dachten een enorme prijs te kunnen winnen door dezelfde mail door te sturen naar minstens een x-aantal personen. Tja, hoe naïef (dom?) kun je zijn?
Samenvattend zijn WIJ eigenlijk de personen die denken dat microsoft en dus windows slecht is, maar waarom? Wat heeft microsoft ooit verkeerd gedaan? En dan bedoel ik ECHT verkeerd? Ga dan niet liggen zeiken over het verplicht maken van Windows Media Player of de eigen versie van JAVA ofzo. Dat zijn toch geen dingen die opwegen t.o.v. wat microsoft ons juist GEBRACHT heeft of wel dan?
En het is al eens genoemd, maar nogmaals: de kans is heel groot dat hetzelfde gebeurd zou zijn als een ander OS de plaats van microsoft had gehad.
En ja, niemand verplicht je om microsoft / windows te gebruiken, maar het is toch wel een verrekte goed product he... want we hebben het toch allemaal stiekem wereldwijd een 760 miljoen keer... of is dat ook omdat die goede kennis dat zei...?