Kernenergie is oke als we bij een ongeluk voor de rest van ons leven geld bekom om in een ander land verder te gaan leven.
Dat voor alle Nederlanders opgeteld is:
1.125E13 Euro.
Ik ben bang dat je met je doemscenario niet in ogenschouw neemt dat we het hebben over kernfusie en niet over splijting. Dit zijn 2 heel verschillende "processen".enrico schreef:Kernenergie is oke als we bij een ongeluk voor de rest van ons leven geld bekom om in een ander land verder te gaan leven.
Dat voor alle Nederlanders opgeteld is:
1.125E13 Euro.
Stephaan schreef:cycloon
Ik hoop met jou dat zoiets ooit werkt, maar heb te al eens uitgerekend welke oppervlakte 0,1% van de bruikbare oppervlakte vd aarde betekent? En die mag dan bovendien niet te ver van de gebruikers van die energie liggen! Ik zou zeggen : er is nog veel werk aan de winkel ! Maar wie weet misschien kan het ooit![]()
Zonne energie kent het zelfde probleem als windenergie: het is geen constant vermogen dat wordt geleverd. Wind en zonne energie worden pas aantrekkelijk als we deze energie in grote hoeveelheden kunnen opslaan.Farshad schreef:Al die wetenschappers zeggen dat windenergie verloren investering is, maar ze hebben het nooit over zonneenergie.
Dus ga ik er van uit dat zonne energie wel rendabel is.
Draad eraan vastmaken. Is geen probleem en is door een universiteit berekend en ze hebben gezegd dat het mogelijk is. Maar zij hadden een touw bedacht om daaraan een lift vast te maken zodat de mensen op bijv. ISS daarmee konden gaan reizen.Het enige probleem dat er dan nog zou zijn was dat je die electriciteit nog naar de aarde moet zien te krijgen.
Het enige probleem dat er dan nog zou zijn was dat je die electriciteit nog naar de aarde moet zien te krijgen.
Het is om die reden dan ook geen alternatief. Milieu fanatici willen ons dat doen geloven, waarschijnlijk, omdat ze er geen mallemoer van begrijpen dat je een ander energieproduct maakt van al een natuurlijke energieproduct (ook fossiele brandstof is natuurlijk).waterstof als energie ( dat hier nog niet echt besproken is) is ook populair maar wat ik niet begrijp, waterstof wordt toch geproduceerd door elektrolyse van water, dus met elektriciteit, dus meestal met kernenergie, en de energieomzetting is minder dan 100%. waarom wordt dat dan nog als eventueel alternatief vooruitgeschoven?
Ik dacht dat ik ook nergens in mijn post suggereer dat zon, wind en biomassa op zeer kleine schaal niet werkt?.Hey hellie, even vermelden dat ik vorig jaar een documentaire zag op de cd die bij m'n chemie boek zat van een bedrijf dat in natuurlijke producten doet z'n hele energieverbruik wint uit z'n eigen afvalstoffen en dit door het bekende biomassa rottings proces, op kleine schaal kan het dus wel degelijk nuttig zijn ... Ga dus deze zaken niet zo direct in het wilde weg afbreken