Heyhey,
Ik moet zeggen dat ik toevallig dit las, maar ik heb dus
een vriend heb die valt onder de 1% mensen op de wereld met een iq dat zo hoog is dat hij onder het kopje 'geboren professoren' valt om het zo maar even te zeggen.
en geloof me, hij is het liever kwijt dan rijk. doordat het sowieso al te laat ontdekt is heeft hij nou erg veel psychische zowel als sociale problemen. Hij doorziet mensen, waarom ze iets doen en hij denkt vooruit: als hij dit zei.. dan.. en dan zou dit niet.. hij denkt zoveel en over alles en doordat hij alles doordenkt om het zo maar te zeggen, dat hij er helemaal aan onderdoor gaat. Hij kan moeilijk genieten van dingen mdat hij zowel de voor als de nadelen van alles ziet en de gevaren en gaat hier veels te diep op in. Hij is ongelukkig met zichzelf en met zijn leven, hij heeft het idee dat hij met niemand echt kan praten omdat het onderwerp waar het dan over gaat hem gewoon niet boeit, er is niemand die hij kent die ook zo is.
ik ben ook hoogbegaafd en ik kijk natuurlijk anders tegen de wereld aan dan anderen, ik denk dieper na over dingen, ik doorzie misschien meer dan anderen. maar ik zowel als mijn vriend doen geen hoge studie. Ik kan heel snel leren, ik hoef het maar door te kijken, maar ik heb een gebrek aan motivatie en doorzettingsvermogen waardoor ik, net zoals jou, het meestal niet zoek om iets helemaal af te maken, omdat ik er dan op uitgekeken raak.
ik doe nu een lage opleiding, omdat ik er dan niets voor hoef te doen en er zo dus weinig tijd aan besteed, veel tijd overhoudt voor andere dingen en toch de studie afmaak, omdat het wel gezellig is enzo en dan toch een diploma heb:). maar je moet wel echt een voorliefde hebben voor een bepaald sorot werk. anders zul je na 3 jaar stoppen met die baan die je krijgt en iets anders gaan zoeken. ik denk dat je sowieso een carrière moet zoeken die uitdagend en afwisselend is.
Puzzels