Puzzel Puzzels
theoriegeladen
Artikelen: 0

Re: 2 vragen over Wetenschapsfilosofie

Wat bedoel je met realiteit verbinden aan het begrip van de mens? En hoezo is deze functie een Soort metakennis?

En je kan van mij beweren wat ik wil, maar sprookjes vertel ik alleen aan mijn zusjes.

ads

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

HeavenOnEarth

Volgens mij beweer je het volgende (en corrigeer me ajb als ik het mis heb):

A. De realiteit is een eenheid wat vooral bestaat uit materie en positief is.

B. De mens beoordeelt deze realiteit alleen aan de hand van het begrip dat zij heeft van de realiteit.

Mijn tegenwerping bestaat hier uit:

Als stelling B waar is, kan je niet tegelijkertijd A beweren. Als als je alleen een begrip kan ontwikkelen van de werkelijkheid en deze dus nooit echt kan kennen, dan kan je niet claimen dat je weet dat de realiteit vooral uit materie bestaat en positief is. Je kan dan dus nooit toereikende kennis hebben om stelling A te verdedigen.

Nog ff iets anders: ik heb afgelopen dindsdag de nodige reacties gegeven op eerdere beweringen van je. Ik heb daar tot nog toe geen reactie op gezien. Mag ik vragen wat je met deze kritiek hebt gedaan? Heb je je menig bijgesteld? Mijn opmerkingen naast je neer gelegd? Zaten er fouten in mijn redeneringen?
You and me baby, we ain't nothing but mammals.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

theoriegeladen

Ik probeerde inhoudelijk wel op je te reageren, maar verschillen nogal van mening

dus misschien is het je ontgaan.

Formuleerdingetje: iets op de voorgrond krijgen verondersteld al geen natuurtoestand meer.

Materie is tegen een muur lopen.

Ik bedoel negatief als van een foto. Maatgevend is de werkelijkheid. Maatontvangend is de mens. Vandaar dat wij ons moeten laten leiden door de

werkelijkheid, maar als leerling en leraar. De mens is echter de maat van alles.

Onze negativiteit zijn de wetten, de absracties(van abstraheren=ontrekken)

De wetten zelf zijn als noumenon natuurlijk positief.(geen sprookje, maar keiharde

filosofie)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Kennisleer, logica en wetenschapsfilosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!