Puzzel Puzzels
EelcoStorm
Artikelen: 0

Re: Islam en wetenschap

alle meldingen die in de koran worden genoemd, met betrekking tot de toekomst, zijn uitgekomen. of dit nou wetenschap op hoog niveau is of gebeurtenissen.
Hmmm, een boude bewering. Zou je dit met bewijzen/voorbeelden kunnen onderbouwen? Zonder hierbij naar deze pagina te verwijzen svp: http://www.risallah.com/koran/wonderen.php...p?page_index=12

Eelco

ads

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

atharie

ok, omdat jij het vraagt, hier heb je nog zo een van die site, lees het even, en zeg mij, waarom het niet zo is.

http://www.risallah.com/koran/wonderen.php...hp?page_index=7
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

EelcoStorm

Ik vroeg nadrukkelijk om je bewijzen niet van www.risallah.com te halen...

http://www.freethinker.nl/wetenschap-in-de...Koran.htm#index

Eelco
atharie

dat begrijp ik,

maar de bewijzen die in de koran staan, moet je onderzoeken, wil jij dat ik dingen ga verzinnen?

lees het, is het duidelijk voor je, heb je twijfels, over dat artikel.
atharie

ik heb die site bezocht, waarnaar jij verwees, en ik moet zeggen, die mensen willen zo graag geloven wat in overeenstemming is met hun gedachtes.

hij haalt een vers en zegt, dat het niet over uitbreiding van het heelal gaat, en wil dat bewijzen met een ander vers die over de aarde gaat.

weet deze wel waar hij het over heeft, heb jij trouwens uberhaupt naar die site gekeken.
atharie

hahaha

o dat had ik nog niet gelezen, hij springt zelfs naar de bijbel, om dat te bewijzen, ik begrijp de link niet. maar hij doet wel zijn best, dus dat waardeer ik wel
Assassinator

dat is nou juist het verschil tusseen mij en jullie.  

mijn geloof is gebasseerd op kennis. en het wordt geloof genoemd, omdat je het nog niet gezien hebt, maar mijn geloof is zo overtuigend, dat ik WEET dat het waarheid is.  

maar voor wie dit niet zo is, trekt dit in twijfel en gaat het vergelijken met sprookjes.  

de koran is een wonderbaarlijk boek. het praat over de geschiedenis heden en de toekomst, en alle meldingen die in de koran worden genoemd, met betrekking tot de toekomst, zijn uitgekomen. of dit nou wetenschap op hoog niveau is of gebeurtenissen.
Op kennis is het gebasseerd ja, maar KLOPT die kennis?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
EelcoStorm

atharie schreef:hahaha

o dat had ik nog niet gelezen, hij springt zelfs naar de bijbel, om dat te bewijzen, ik begrijp de link niet. maar hij doet wel zijn best, dus dat waardeer ik wel
Nee, hij legt een link tussen Koran en Bijbel, hij gebruikt de bijbel niet om het ongelijk van de Koran aan te tonen. Natuurlijk heb ik die site bekeken, ik geef nooit links naar sites die ik zelf niet bekeken heb.

Eelco
atharie

over welke bijbel heeft hij het dan precies:

de kinderbijbel, de bijbel van vorig jaar of over de volgende druk die verwacht wordt.

en ik ben het met hem eens dat de bijbel van vandaag geen heilig boek is, dus die link heeft voor mij geen nut. als hij kan redeneren waarom de verzen niet kloppen of dat er iets anders mee bedoeld wordt, dan lees ik deze beredenaties en zal ik op mijn beurt deze weer weerleggen.

en assasinator,

ik twijfel niet over de kennis die is geopenbaard, als jij dat wel doet, dan kun je ervoor kiezen omdat zo te laten, of het te gaan onderzoeken, om de twijfel weg te halen.
Assassinator

ik twijfel niet over de kennis die is geopenbaard, als jij dat wel doet, dan kun je ervoor kiezen omdat zo te laten, of het te gaan onderzoeken, om de twijfel weg te halen.
Jij twijfelt er niet over, maar dat maakt niets uit. De vraag blijft nog steeds, ongeacht wat je denkt of gelooft: klopt die kennis of niet? En zo ja of nee: want...

- Robert Heinlein -
ypsilon

Volgens mij is dit één van de belangrijkste dingen op de site die eelco doorgaf:
Deze geleerden [jaren voor Mohammed] ontdekten dit niet door één of andere goddelijke openbaring die ze ontvingen, maar door rationeel denken en met behulp van wetenschappelijke methoden.
Wat ik er voorts uit onthoud, is dat je met voldoende symboliek in een vertaling alles kan "bewijzen". Vreemd dat je andere dingen dan NIET symbolisch mag interpreteren.

Mijn conclusie heb ik even hierboven al gegeven.
EelcoStorm

over welke bijbel heeft hij het dan precies:
Hij geeft zelf aaan dat hij de Statenvertaling gebruikt. Dat had je kunnen lezen.

Eelco
atharie

ypsilon zegt,

dat hij de informatie kreeg van wetenschappers, zeg je dat met kennis, of denk je dat.

of is dat wat je wil geloven.

het is geloofwaardiger, dat het een openbaring is, dan wetenschappers, die uitspraken hebben gedaan, over het heelal, zonder enige technologie, waar we pas vandaag de dag over beschikken. verder maken zelfs de grootste wetenschappers, me de meest moderne technologie waar ze over beschikken nog fouten.

vreemd is het dan, dat alles wat die WETENSCHAPPERS toen hebben voorspeld nog te bewijzen is ook.

en niemadn kan een enkele vers uit de koran ontkennen of tegenspreken.

dat zijn geen wetenschappers, maar dat is de Machtige Schepper.
Assassinator

vreemd is het dan, dat alles wat die WETENSCHAPPERS toen hebben voorspeld nog te bewijzen is ook.
Laat dat dan maar eens zien, werkwijze ook.
en niemadn kan een enkele vers uit de koran ontkennen of tegenspreken.  

dat zijn geen wetenschappers, maar dat is de Machtige Schepper.
Haha, ja dat hoor ik vaker. Het klinkt als een simpel smoesje om de boel te omzeilen, ik zie geen enkel stukje ondersteuning.

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

atharie

assasinator zegt,

leg maar eens uit.

dat hebben de hedendaagse ongelovige wetenschapppers al voor je gedaan.

met hun waarnemengen bevestigen ze de wetenschappelijke voorspellingen in de koran.

verder zeg je: ik zie geen enkel stukje ondersteuning.

Jullie zeggen dat de koran geen woord van god is.

ik zeg: ontken of spreek een van deze tekenen tegen. wetenschappelijke kennis, moet je met wetenschap tegenspreken. doe je best en help mij uit deze WATERDICHTE GELOOF te komen. net zoals ik mijn best doe, om de mesnen die opzoek zijn naar de waarheid te overtuigen. en daaom ben ik hier.

ik twijfel niet aaan mijn geloof of de openbaringen. ik ben ervan overtuigd dat ed hel warheid is en ik gun dat niemand daarin te komen. vandaar mijn inspanning hier.

en voor degene die wel geinteresseerd en of meer over de islaam wil weten, kan mij hiervoor een prive bericht sturen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!