Puzzel Puzzels
FlorianK
Artikelen: 0

Re: Magnetisme en gratis energie.

Daar heb je een punt...

Mooi dat we elkaar begrijpen... :)
dus.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Gijs

Kijk magnetisme is straling toch? Dus als je het zwart op wit bekijkt is magnetisme al energie alleen kunnen we het er mischien niet uit halen. Want straling is golven maar die golven zijn in beweging. Beweging is energie netzoals warmte en licht energie is. Is beweging dat ook. Dus er zit toch zowieso energie in magneten. Aan de andere kant is volgens E=M.C kwadraat een grammetje materie al genoeg energie om een huis op te blazen.

ps. Ik ben nog een noobie in de wetenschap en verbeter me aub. waar ik fout zit anders blijf ik met dit idee lopen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gijs

Dus een magneet zend straling uit naar het verleden? Is dat bewezen? En het zegt ook niet dat straling geen energie is.
Schwartz

Komt hierna op het monster van Loch ness uit......

vreemd....

tijd is ook plots verschoven????

zitten we soms in een wormhole?????
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.
Jan van de Velde

FlorianK schreef:Vergeef me, maar hier wil ik graag op reageren. (mag vast wel ).
"Jan van de Velde" schreef:Nee, zelfs varkens kunnen vliegen: zie onderstaande link:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q...oeken&gbv=2

6600 plaatjes van vliegende varkens kunnen toch niet allemaal gelogen zijn??? :)

..//.. Jij zegt zelf dat je niet alles direct moet geloven wat er gezegd wordt. Daar ben ik het 100 % mee eens.

Maar jij doet dat maar één kant op, als je begrijpt wat ik bedoel.

Jij staat niet open voor dingen die je niet kan geloven, en dat vind ik een beetje fout.

Het is goed als je in je achterhoofd houdt dat de kans klein is dat ze de waarheid spreken, maar ik vind wel dat je daarbij dan ook in je achterhoofd moet houden dat de kans bestaat dat jouw gedachten fout zijn.

..//..
Voordat we elkaar verkeerd begrijpen:

Ik sta open voor alles. Ik wéét dat we nog lang niet alles weten (en ikzelf nog véél minder). En ik wéét dat we nog een paar leuke (of minder leuke) verrassingen tegemoet zullen kunnen zien. Maar er zijn grenzen.

Die grens wordt bij mij overschreden zodra ik vage filmpjes op internet zie van machines die ons energieprobleem gaan "oplossen". Die machines zouden er best eens kunnen komen, maar niet via die contrapties op internet. Ik heb de afgelopen 30 jaar al heel wat van die ideeën op papier, en de laatste 5 jaar ook op het scherm gezien. Oók maar één die daadwerkelijk ook maar íets doet? Welnee. Als zo'n ding er komt, komt het eerst op de markt, niet eerst op Youtube.

Stel, ik vind morgen zoiets. Maak ik daar een bibberig Youtube verhaaltje van? Natuurlijk niet. Ik scherm het af, maak het mijn eigendom, en ontwikkel en verkoop het. Of ik van de winst een Caraibisch Eiland koop en de rest van mijn leven op mijn luie rug in de zon ga liggen, of het grootste deel van de onbeschaafde hoop geld die daarmee te verdienen valt op een nuttige wijze in de maatschappij terugstop doet niet terzake; ook met alleen de machine is de wereld al weer een heel eind vooruit.

De sprookjes van Grimm staan ook zwart op wit. De kans dat er daarom kabouters en feeën bestaan acht ik desalniettemin verwaarloosbaar. Verwaarloosbaar is niet nihil. Maar voordat ik in kabouters en feeën wil geloven zal iemand hun bestaan moeten aantonen; met iets beters en overtuigenders dan een filmpje op youtube. Liefst met een levende fee. Ofwel, met een machine waar ik een stekker in kan steken en een lamp op kan laten branden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
FlorianK

Ten eerste... Ik achtte de kans dat het kon ook zeer klein. Ik vroeg me alleen af wat de redenatie erachter was dat het niet kon. (tenminste, volgens mij vroeg ik mij dat af... Het is alweer zo'n tijd terug)

Ten tweede... Het was geen YouTube-filmpje... Maar misschien gebruikte je dat alleen als hyperbool...

De site waar ik het over had was www.steorn.com , waar ze dus claimen zo'n ding gevonden te hebben. Er staat geen filmpje op van hoe 'hun apparaat' werkt... En het staat er ook niet beschreven. Er staat alleen een filmpje op van een interview met de ontwikkelaars.

Het verwonderde me gewoon dat ze er zo zeker over deden. (shirts met steorn erop enzo, vrij grote groep ontwikkelaars, en dergelijke)
dus.
Cycloon

Ik heb magneten altijd boeiend gevonden, en er is nog niks goed mee uitgevonden wat de wereld zou kunnen veranderen.

:-o Op deze krasse uitspraak moet ik toch wel ff reageren. D.m.v. magneten hebben wij hier nu op dit moment elektriciteit. Vind je elektriciteit dan geen groot genoege verandering?
klazon
Pluimdrager

Het verwonderde me gewoon dat ze er zo zeker over deden. (shirts met steorn erop enzo, vrij grote groep ontwikkelaars, en dergelijke)
Wel eens van toneelspelen gehoord? :)
FlorianK

Tuurlijk wel, maar toch... Je geeft niet zoveel geld uit om een paar mensen op internet voor de gek te houden... toch?
Ik achtte de kans dat het kon ook zeer klein. Ik vroeg me alleen af wat de redenatie erachter was dat het niet kon.
dus.
Jan van de Velde

Tuurlijk wel, maar toch... Je geeft niet zoveel geld uit om een paar mensen op internet voor de gek te houden... toch?
Ik heb ook wel eens van die steorn gehoord maar ik heb er geen idee van wat erachter zit. Als je een mogelijke plausibele reden zou willen hebben:

Stel, ik heb een vaag idee, weet dat het niet werkt maar wil er wel geld mee verdienen. Ik zet een leuke facade op, geef wat prospectussen uit, en probeer met die spiering een kabeljauw te vangen, i.c. een of andere rijkaard met meer geld dan verstand die ik zou gek zou kunnen krijgen er een paar miljoen in te pompen in de hoop er een paar miljard mee te verdienen. (aan gekken geen gebrek op deze wereld) Van die paar miljoen blijft er vast wel een en ander aan mijn strijkstok hangen.

En misschien hebben ze daar bij steorn wel iets echts, wie weet. Maar eerst zien, dan geloven. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gast

Ik weet niet of dit precies het zelfde is, maar theoretisch gezien is wat jij wil onmogelijk (sorry).

Een beschrijving zou zijn een rendement van (meer dan) 100%, wat dus betekend dat de energie die je uit je uitvinding hetzelfde, of groter is dan de energie die je er in hebt gestopt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile
FlorianK

Zo ver waren we, inderdaad....
dus.
Phys

Haha, dat is geen nieuws inderdaad :)

(niet zo zinvolle bump)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Theo Rie

Speciaal voor Klazon en Jan van der Velde, wat vinden jullie van het volgende filmpje? Worden jullie van zoiets nieuwsgierig of doet het jullie helemaal niks. Er zit namelijk al een hele lange historie achter deze mogelijke uitvinding van de SEG.

http://www.youtube.com/watch?v=z8qvSNkiB9M

Bekijk ook de andere SEG filmpje in de browser van youtube eens.

De wetenschapper Doctor Terry Moore die dit ding onderzoekt en het orgineel wat reeds in de jaren 60 is uitgevonden door professor John Searl probeert na te bouwen beantwoord elke vraag.

ads

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Math-E-Mad-X

Theo Rie schreef:Speciaal voor Klazon en Jan van der Velde, wat vinden jullie van het volgende filmpje? Worden jullie van zoiets nieuwsgierig of doet het jullie helemaal niks. Er zit namelijk al een hele lange historie achter deze mogelijke uitvinding van de SEG.

http://www.youtube.com/watch?v=z8qvSNkiB9M

Bekijk ook de andere SEG filmpje in de browser van youtube eens.

De wetenschapper Doctor Terry Moore die dit ding onderzoekt en het orgineel wat reeds in de jaren 60 is uitgevonden door professor John Searl probeert na te bouwen beantwoord elke vraag.
Geef mij één goeie reden waarom ik dit filmpje zou willen bekijken.

(ik bedoel dus: waarom is dit filmpje beter dan die 10.000 andere filmpjes over gratis energie)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!