-Tesla, de excentrieke geleerde, de Tovenaar uit Transsylvanië,
-David Bohm, Natuurkundig filosoof, of Filosofische natuurkundige
-Isaac Newton, de Alchemist
-Stephen LaBerge, die van het Lucide Dromen, Wakker in je Droom
Moderator: Rhiannon
Er is tegenwoordig bijna geen enkele gelovige meer die de bijbel helemaal letterlijk neemt. Er zijn dan ook meer dan genoeg gelovigen die ook in de oerknal-theorie geloven.ja nogal. Volgens de oerknal theorie breid het heelal nog steeds uit. Volgens de bijbel heeft god de aarde binnen 1 dag gemaakt
Ik heb in 4Havo een werkstuk gemaakt bij levensbeschouwing... hierbij heb ik Genesis1 (Christelijk) tegenover de evolutietheorie (oerknal) gezet en zag lichtelijke overeenkomsten wanneer je de Genesis1 niet te letterlijk neemt...ja nogal. Volgens de oerknal theorie breid het heelal nog steeds uit. Volgens de bijbel heeft god de aarde binnen 1 dag gemaakt
Wat jammer nou, ik wil hier geen discussie over hebben maar laten we even vastellen dat Einstein NIET gelovig was, tenminste niet gelovig op de manier zoals het benoemt. Zie het boek van Dawkins (is een heel topic over), Einstein heeft zelf gezegt: "ik ben een diep gelovige ongelovige".Einstein was gelovig ja.
Verder ben ik nog niet zo op de hoogte van alle natuurkundige in de afgelopen geschiedenis en heden.. ik heb wel een paar bekende namen gezien waarvoor je natuurlijk niet hoeft te schamen om ze te noemen: Lenin.
Dat is niet helemaal waar. Wel is het waar dat er voor die tijd en na de grieken de wetenschap zo goed als stilstond in het westen. Maar de wereld bestaat uit meer dan alleen het westen gelukkig.Galilei: het begin van alles
Op een verdienstelijke tweede plaats komt: Linus Pauling, over wie ik - met het schaamrood op de wangen - nog nooit had gehoord totdat evitje er in dit topic over vertelde.Wherever he steps, whatever he touches, whatever he leaves, even unconsciously, will serve as a silent witness against him. Not only his fingerprints or his footprints, but his hair, the fibers from his clothes, the glass he breaks, the tool mark he leaves, the paint he scratches, the blood or semen he deposits or collects. All of these and more, bear mute witness against him. This is evidence that does not forget. It is not confused by the excitement of the moment. It is not absent because human witnesses are. It is factual evidence. Physical evidence cannot be wrong, it cannot perjure itself, it cannot be wholly absent. Only human failure to find it, study and understand it, can diminish its value.