Isaac Newton schreef:Haha, dat had ik niet gelezen.
Is het Raspoetin? Ik zal blijven vragen tot ik het weet.
Het heeft geen zin. Je zal zijn nick ook niet meer terug kunnen vinden volgens mij.
Dit is al genoeg denk ik:
"Voordat iemand wordt gebanned wordt al een intensief proces doorlopen. Dagen van tevoren hebben alle moderators het al over de persoon in kwestie, en we bannen pas wanneer we het er allemaal over eens zijn. We gaan dus nooit over 1 nacht ijs.
Vervolgens is er een drietal redenen om dit niet te publiceren:
er gaat onnodig veel aandacht naar (posts van) persoon in kwestie
Iedereen gaat de posts nog eens doorspitten, analyseren en vergelijken met andere posts.
Zonde van de energie. Die kunnen we beter besteden aan nuttige vraagstukken en op andere positieve manieren met elkaar communiceren.
Het is al een uiterst zorgvuldig proces wat ons veel tijd kost. Wanneer we dat publiceren moeten we ons wederom verantwoorden, zonder dat dat eigenlijk enig doel dient. Er zijn altijd voor- en tegenstanders, en er zijn altijd mensen die vinden dat we het niet goed hebben gedaan. Door dit proces lopen we tevens het risico dat houdingen polariseren, en dat komt de sfeer niet ten goede.
Bovendien impliceert die discussie dat het forum democratisch is, en dat er gedaan moet worden wat de meerderheid vindt. Aangezien dat niet het geval is, is het resultaat van de discussie irrelevant, terwijl dergelijke vragen heel nauwkeurig beantwoord moeten worden. Wederom dus zonde van de tijd en energie.
Het is niet zo netjes je vuile was buiten te hangen.
Het is al niet leuk om iemand te moeten bannen. Waarom de rest van de wereld hier ook over op de hoogte brengen? Dat iemand hier niet meer welkom is, is al best een stap. Door publicatie zou dat ook de mening van andere (fora) kunnen beinvloeden."
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.