Puzzel Puzzels
albert davinci
Artikelen: 0

Re: Vreemde animatie...

Nu (met de helft van de beelden weg) is ze toch alleen nog maar linksomdraaiend zichtbaar, of moet ik ze nu ook allebei zien?
Zie mijn laatste post, je kan ze gegarandeerd beiden zien.

Kijk enkel naar het hoofd en enkel naar het been. Je ziet dan vanzelf dat de draairichting tijdens een deel van de beweging niet klopt.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

ads

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

ypsilon

Jaaa! Eindelijk zie ik het. Phys, het is als ze met haar opwaarts gestrekte been in de rechterhelft van het plaatje komt, dat je het eventjes (duidelijk) ziet.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

bibliotheek357

er is waarschijnlijk iets goed mis met mij, maar zelfs met de vertraagde beelden blijft ze volgens de klok draaien. Ik kijk ook naar het hoofd, maar ze draait dus met haar been naar links als ze naar voor (naar mij, naar het scherm gericht is) en het been naar rechts als ze van me wegkijkt (in het scherm). Ik zie geen abnormale dingen =/

Misschien is het gewoonweg niet duidelijk genoeg voor mij wat ik exact zoek. Volgens jullie zou ze soms tegen de klok in draaien? Dat ze met haar been langs achter naar links draait en met haar been naar mij toe, naar rechts draait?
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!

(quotatie van Jan van de Velde)
WBE

Herhaling : het is een .gif bestandje in een loop, totaal 34 beeldjes , hierbij een schermafdruk van de plaatjes (bij de upload al geresized en in resolutie verlaagd) :

Afbeelding

en hierna nog een keer alle beeldjes sterk vertraagd :

Afbeelding
Phys

Ja, ik zag het gisteren op het laatst toch nog!
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
bibliotheek357

Ik heb het meisje 4 volledige toeren zien draaien... Ik ben blijven kijken naar de vertraagde beelden, ze draait nog steeds met de klok mee.. Het ligt niet aan mijn ogen, maar er scheelt iets met mijn denkwijze. Waar moet ik exact op letten? Haar hoofd en been draait ook met de klok mee, hoe ik ook blijf staren =/
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!

benb

Waar moet ik exact op letten?

Dit is misschien het probleem, te exacte benadering. Lijkt me dat ruimtelijk benaderen beter is, als dat lukt...
nothing will change without a rebel
bibliotheek357

ik merk het eindelijk!! (ik ben zeker en vast de traagste xD)

wat ik deze keer heb gedaan is niet nadenken. Gewoon kijken, niet naar het hoofd, niet naar de benen, maar gewoon in zijn geheel. Ik was te hard op bepaalde delen aan het letten ;) tis raar, ze gaat grotendeels met de wijzer mee bij mij, maar wanneer ze terug naar links draait gaat ze halverwege switchen langs achter en dan gaat ze tegen de klok. Ik ben trots op deze vooruitgang :D

albert davinci

Ik zag het nochtans, dankzij WBE zijn 'vertraging', juist door specifiek naar het hoofd en het been te kijken.

Deze illusie is volgens mij gebaseerd op 'filling in'. We zien op een gegeven moment één dominante draairichting (terwijl er 2 zijn) doordat we één cue krijgen en op basis daarvan de overige plaatjes mentaal zo bewerken dat ze in dat beeld passen.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
pmeisje

Deze illusie is volgens mij gebaseerd op 'filling in'. We zien op een gegeven moment één dominante draairichting (terwijl er 2 zijn) doordat we één cue krijgen en op basis daarvan de overige plaatjes mentaal zo bewerken dat ze in dat beeld passen.

ja ik denk ook dat het dat moet zijn.

Maar bij die langzme animatie zie ik haar echt maar 1 kant opdraaien naar rechts terwijl ik haar bij de normale beide kanten zag opdraaien. Is dit normaal???
ypsilon

Is dit normaal???
Het is i.i.g. niet problematisch.
albert davinci

pmeisje schreef:ja ik denk ook dat het dat moet zijn.

Maar bij die langzme animatie zie ik haar echt maar 1 kant opdraaien naar rechts terwijl ik haar bij de normale beide kanten zag opdraaien. Is dit normaal???
Kijk dan eens alleen naar het hoofd en alleen naar het been.

Uiteraard moet je dan wel lang genoeg kijken, minstens totdat dit meisje tegen de 360 graden heeft gedraaid.

Erik Leppen

Het enige verschil tussen een silhoet van een linksdraaiende vrouw en een rechtsdraaiende, is volgens mij het perspectief. Als dit een niet-perspectief projectie zou zijn (dus orthogonale projectie) dan zou er geen verschil zijn, want dan is linksdraaiend een spiegeling van rechtsdraaiend, en een spiegeling in een vlak evenwijdig aan het projectievlak doet niets met de projectie. Echter volgens mij is dit een perspectief-weergave, waardoor er verschil is. Ik zie de vrouw met de klok mee draaien, als het uitstekende been van links naar rechts gaat, zit de voet hoger, wat voor mij betekent dat het verder weg zit. In één van de getoonde vertragingen met weggelaten beelden probeerde ik de draaiing andersom te zien, dat lukte maar dat resulteerde er wel in dat ze haar been veel hoger had. Terwijl die beweging niet plaatsvindt bij met de klok mee draaiing.

Volg maar eens het pad dat de uitstekende voet maakt bij de draaiing. Aangenomen dat in de "oorspronkelijke" drie-dimensionale wereld de voet op dezelfde hoogte blijft, is dit toch echt een draaiing met de klok mee. En die aanname kan ik met alle redelijkheid maken, aangezien geen enkel ander lichaamsdeel beweegt en dit er dus voor mij uitziet als de rotatie van een vormvast object.
Poescoedoe

Volgens mij draait ze helemaal niet want het is een 2d beeld en als je het eenmaal door hebt kun zien dat ze de benen wisselt als ze elkaar overlappen. Dit effect komt doordat er geen schaduwen in haar figuur zitten.

Kijk je naar haar boven lijf dan draait ze voor je brain dan... kijk je naar haar benen dan wisselt ze.

Nee klopt niet....hahah het plaatje verspringt idd

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Hari

[attachment=1619:0__56752...et_blauw.gif]

misschien verduidelijkt dit iets? (kijk naar haar voet)
Bijlagen
0__5675247_00met_blauw
0__5675247_00met_blauw 988 keer bekeken
[center]Every day is a gift, that's why they call it 'the present'.[/center]

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!