Weet iemand de vierkantswortel vraag (vraag 20)?
En vraag 29?
Antwoord D (3003). Je moet namelijk 8 stappen naar rechts zetten en 6 naar beneden. Dat komt neer op het kiezen van zes stappen uit 14. Het aantal manieren om dat te doen bekom je met de volgende formule:Weet iemand de vierkantswortel vraag (vraag 20)?
Dat antwoord postte jhnbk hier.En vraag 29?
Dat snap ik niet... 8 stappen naar rechts? "vierkants" bevat toch 9 letters? En vanwaar komt die 14?Klintersaas schreef:Antwoord D (3003). Je moet namelijk 8 stappen naar rechts zetten en 6 naar beneden. Dat komt neer op het kiezen van zes stappen uit 14. Het aantal manieren om dat te doen bekom je met de volgende formule:
\(\frac{14!}{6!\times8!} = 3003\)
Ja, maar de beginletter v wordt niet meegeteld.Dat snap ik niet... 8 stappen naar rechts? "vierkants" bevat toch 9 letters?
Het aantal letters van "vierkantswortel" (15) min 1, nl. opnieuw de beginletter v.En vanwaar komt die 14?![]()
Ik neem aan dat deze faculteit-formules gebaseerd zijn op kansrekenen?Klintersaas schreef:Ja, maar de beginletter v wordt niet meegeteld.
Het aantal letters van "vierkantswortel" (15) min 1, nl. opnieuw de beginletter v.
Leuke opmerkingIk heb alleen een opmerking bij vraag 9 een kussen weegt geen 500 gr , gr is massa en gewicht wordt uitgedrukt in N(ewton).
Ik heb 85/150... Ik weet niet of dat goed is... In vergelijking met mijn klas wel... Ahja.. ik zit toch niet in de tweede ronde.HosteDenis schreef:De correcte antwoorden zijn bekendgemaakt: http://www.vwo.be/vwo/vwo-jwo/antwoordsleutel-eerste-ronde.
Ik heb (tenzij ik mistelde) 133/150. Best wel goed. Nog andere mensen die hun score willen posten?
Denis
Ik vind dat wel een goede score. Vorig jaar had ik ook exact 85/150. En volgens deze histogram van vorig jaar zit je toch bij de betere: http://www.vwo.be/vwo/vorige-edities/vwo-2...2007/pics/vwo56Ik heb 85/150... Ik weet niet of dat goed is... In vergelijking met mijn klas wel... Ahja.. ik zit toch niet in de tweede ronde.
Proficiat, erg mooie score!Ik heb (tenzij ik mistelde) 133/150. Best wel goed. Nog andere mensen die hun score willen posten?
De cesuur (zoals ze de minimumwaarde noemen die je moet behalen om door te mogen naar de tweede ronde) is nog niet bekendgemaakt. Eerst moet hun computer alle inzendingen verbeteren en dan pas nemen ze een cesuur die juist een specifiek aantal mensen doorlaat. Vorig jaar was deze 92. Meestal ligt ze onder de 95. Zo goed als nooit boven de 100. Ik denk dat ik wel een goede kans maak, hoewel je nooit zeker kan zijn.jhnbk schreef:Dat is zeker een mooie score. Zoveel heb ik nooit gehaald, maar 'k zat wel altijd aan de juiste kant van de mooi gauss curve![]()
EDIT: vanaf wanneer mag je dit jaar naar de volgende ronde?