dat was een snelle reactie!
thx TD
ehm....Ik heb het een paar maanden terug gelezen in de Volkskrant en een paar jaar terug heb ik ook zoiets gelezen in een uitgeknipt artkel uit een krant dat in het wiskundelokaal hing.Dat nederland op 5zou staan had ik nog niet gehoord, dus dat moet je aan timwaagh vragen waar hij dat vandaan heeft, hij zei het immersNee hoor, maar Pollop XXIII, waar heb je die info vandaan dat NL op de 5e plek zou staan?
Wat BElgië betreft: De uitspraak is dit jaar pas gedaan, en kwam toen natuurlijk veel in het nieuws en zo. IEts waar we trots op kunnen zijn.
Het is dus niet België maar Vlaanderen die op nummer 1 staat. Zie bijvoorbeeld: http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/2004/1...08-pisa2003.htm
Je zal er nog wel vinden op internet... Overtuigd? Het gaat wel over het niveau van 15 jarigen denk ik, maar toch vind ik dat we er trots op mogen zijn
Het profiel Natuur en Techniek (N&T), een volledig exact profiel met scheikunde en een sterke nadruk op wis- en natuurkunde. Het N&T profiel bestaat uit een gemeenschappelijk deel, een profieldeel en een vrij deel. In het gemeenschappelijk deel zitten basisvakken die elke vwo-leerling krijgt. In het profieldeel zitten de vakken die typisch zijn voor het gekozen profiel. Binnen het gemeenschappelijk deel en het profieldeel zijn de keuzemogelijkheden beperkt. In het vrije deel mag de leerling in principe het vak kiezen dat hij zelf wil, maar in de praktijk wordt deze keuze beperkt door wat de school aanbiedt, het lesrooster en de zwaarte van het vak.
Bovendien moet elke leerling een profielwerkstuk maken, een werkstuk bij een vak uit het profieldeel. Op het diploma komt de titel van het profielwerkstuk, het vak waarvoor het werkstuk is gemaakt en de beoordeling. Het profielwerkstuk is een examenonderdeel op zich: de beoordeling heeft dus geen invloed op het cijfer voor het profielvak in kwestie.
Zat je vroeger ook op St. Jan?Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...
Sint-Jan Berchmans, daar heb ik ook mijn 7e jaar gedaan.Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...
Toen ik daar zat was er nog 4u fysica (2u mechanica, 2u elektromagnetisme), 2u informatica, 1u godsdienst. Zal weinig veranderd zijn denk ik.Heb je buiten die 23uur nog andere vakken?
Ik heb een uurtje godsdienst (van Van der Perre inderdaadHeb je buiten die 23uur nog andere vakken?
Amai! Bij ons zijn er toen maar 3 afgevallen, en zelfs ene bijgekomen. Allemaal hebben we onze eindexamens gedaan. Was een heel toffe klas.Ik moet wel zeggen dat we met 22 het jaar zijn begonnen, er zijn 6 mensen afgevallen in de loop van het jaar en er zijn er slechts een tiental die al hun eindexamens hebben meegedaan...
You've got it all wrong.(in aflopende volgorde van belangrijkheid 8) ) burgie, bio-ir, natuurkundige, wiskundige
I agree. Kegelsneden hebben we toen niet gezien en is nochtans nodig (ook al beweren ze van niet). En Visual Basic is compleet nutteloos. JAVA zou nog interessant geweest zijn, maar onnodig omdat zo'n inleidend vak op de universiteit niet opweegt tegen de andere vakken.Anders kan je die 2u volgens mij wel beter gebruiken (kegelsneden, jakkes, vooral toppen, polen, ed)
Met deze volgorde ben ik het toch oneens. M.i. heb je in de richting zuivere wiskunde (wonder boven wonder) de zwaarste wiskunde, gevolgd door burgerlijk ingenieur. Fysica en bio-ir twijfel ik, van wat ik hier (VUB) ervaar lijkt het me dat zelfs de fysici zwaardere wiskunde krijgen dan de bio-ingenieurs maar laat ik het er maar op houden dat die gelijkaardig zijn.Als je (in aflopende volgorde van belangrijkheid 8) ) burgie, bio-ir, natuurkundige, wiskundige wilt worden, zijn de 8u wel aan te raden; zelf ken ik niemand die het heeft aangedurfd met 6u vooropleiding.