Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
mo
Artikelen: 0
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 31 jan 2005, 18:53

Re: aantal uren wiskunde per week.

dat was een snelle reactie!

thx TD

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: aantal uren wiskunde per week.

Graag gedaan.

Vermoedelijk zal dit wel lichtjes verschillen van school tot school, maar vooral afhankelijk van de leerkracht.

In grote lijnen is het natuurlijk bepaald door de leerplannen die je wel kan opzoeken.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous
Artikelen: 0

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik heb 4 uur in de week wiskunde B1 (5 vwo).

Als ik ook wiskunde B2 zou doen, zou ik nog één uurtje meer hebben.
Gebruikersavatar
timwaagh
Artikelen: 0
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 16 mar 2005, 15:50

Re: aantal uren wiskunde per week.

Nee hoor, maar Pollop XXIII, waar heb je die info vandaan dat NL op de 5e plek zou staan?
Dat nederland op 5zou staan had ik nog niet gehoord, dus dat moet je aan timwaagh vragen waar hij dat vandaan heeft, hij zei het immers

Wat BElgië betreft: De uitspraak is dit jaar pas gedaan, en kwam toen natuurlijk veel in het nieuws en zo. IEts waar we trots op kunnen zijn.

Het is dus niet België maar Vlaanderen die op nummer 1 staat. Zie bijvoorbeeld: http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/2004/1...08-pisa2003.htm

Je zal er nog wel vinden op internet... Overtuigd? Het gaat wel over het niveau van 15 jarigen denk ik, maar toch vind ik dat we er trots op mogen zijn :wink:
ehm....Ik heb het een paar maanden terug gelezen in de Volkskrant en een paar jaar terug heb ik ook zoiets gelezen in een uitgeknipt artkel uit een krant dat in het wiskundelokaal hing.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: aantal uren wiskunde per week.

beetje topic kick maar omdat nog niemand de vraag heeft beantwoord om een lesrooster te posten doe ik het maar. Ik zit op vwo 4 N&T. Ben 15 wordt over een maand 16. Ben een vroege leerling dus gemiddeld is de leeftijd 16 in de 4de. VWO is de hoogste middelbare opleiding in nederland. Het is onderverdeeld in 2 richtingen: Gymnasium en Atheneum. Het verschil ertussen is dat Gymnasium Grieks of Latijn krijgt. N&T staat voor natuur en techniek.
Het profiel Natuur en Techniek (N&T), een volledig exact profiel met scheikunde en een sterke nadruk op wis- en natuurkunde. Het N&T profiel bestaat uit een gemeenschappelijk deel, een profieldeel en een vrij deel. In het gemeenschappelijk deel zitten basisvakken die elke vwo-leerling krijgt. In het profieldeel zitten de vakken die typisch zijn voor het gekozen profiel. Binnen het gemeenschappelijk deel en het profieldeel zijn de keuzemogelijkheden beperkt. In het vrije deel mag de leerling in principe het vak kiezen dat hij zelf wil, maar in de praktijk wordt deze keuze beperkt door wat de school aanbiedt, het lesrooster en de zwaarte van het vak.  

Bovendien moet elke leerling een profielwerkstuk maken, een werkstuk bij een vak uit het profieldeel. Op het diploma komt de titel van het profielwerkstuk, het vak waarvoor het werkstuk is gemaakt en de beoordeling. Het profielwerkstuk is een examenonderdeel op zich: de beoordeling heeft dus geen invloed op het cijfer voor het profielvak in kwestie.


maandag:

1 frans1

2 anw

3 schei 1,2

4 wis b1.2

5 -

6 maatschappijleer :shock:

7 gesch 1

dinsdag:

1 schei 1,2

2 natuurkunde 1,2

3 nederlands

4 wiskunde b 1,2

5 -

6 maatschappijleer :?:

7 informatica

woensdag

1 biologie 1,2 (Is maar voor 1 jaar, zodat wanneer N&t te zwaar voor je is, je naar N&G(natuur en gezondheid) kan overstappen

2 nederlands

3 duits 1

4-

5 natuurkunde 1,2

6 wiskunde b 1,2

7 engels

donderdag

1 lichamelijke opvoeding(Gym)

2 lichamelijke opvoeding(Gym)

3 informatica

4 natuurkunde 1,2

5 engels

6 levensbeschouwing/filosofie

7 nederlands

vrijdag

1 anw

2 ckv(culturele kunstzinnige vormin) :?:

3 frans 1

4 wiskunde b1,2

5 duits 1

elke uur duurt 50 min :s (LoL klinkt lekker onlogisch :?: )

Zoals je kan zien heb ik maar 4 uur wiskunde. Dit is evenveel als de n&g maar wij gaan er sneller doorheen. Pas volgend jaar wordt wis b2 echt gedaan waardoor ik waarschijnlijk meer uren krijg. Wis b2 is volgens mij 1 of 2 boeken meer dan N&G

N&G heeft totaal 600 uur aan wiskunde op de middelbare school. N&T heeft totaal 760 uur aan wiskunde.

N&G krijgt:

functies en grafieken(100)

discrete analyse(40)

combinatoriek en kansrekening (100)

meetkunde (40)

differentiaal-rekening met toepassingen (40)

continue dynamische modellen (40)

intergralen en toepassingen (40)

periodieke bewegingen (40)

normale verdeling en toetsen (40)

niet ingevuld (40)

zebrablok (40)

N&T krijgt:

functies en grafieken(100)

discrete analyse(40)

combinatoriek en kansrekening (100)

meetkunde (40)

differentiaal-rekening met toepassingen (40)

continue dynamische modellen (40)

intergralen en toepassingen (40)

periodieke bewegingen (40)

normale verdeling en toetsen (40)

voortgezette analyse(80)

voortgezette meetkunde (120)

zebrablok (40)
Gebruikersavatar
mo
Artikelen: 0
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 31 jan 2005, 18:53

Re: aantal uren wiskunde per week.

bedankt bd
umpf
Artikelen: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: di 21 jun 2005, 15:27

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...
Zat je vroeger ook op St. Jan?

Ik heb er lang gezeten... ben uiteindelijk gestopt indertijd met school, maar nu bezig met Examencommissie (middenjury, MtWi) om later verder te studeren (zonder diploma ben je hier echt niks, alhoewel ik enkele getuigschriften op zak had van de avondschool).

Heb je buiten die 23uur nog andere vakken?
TomMe
Artikelen: 0
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 10:29

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...
Sint-Jan Berchmans, daar heb ik ook mijn 7e jaar gedaan. :shock:
Heb je buiten die 23uur nog andere vakken?
Toen ik daar zat was er nog 4u fysica (2u mechanica, 2u elektromagnetisme), 2u informatica, 1u godsdienst. Zal weinig veranderd zijn denk ik.
umpf
Artikelen: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: di 21 jun 2005, 15:27

Re: aantal uren wiskunde per week.

ugh, ja... Godsdienst van de Van de Perre zeker :?: lachen die treinverhalen en dat eeuwig gefilosofeer over Oorlog & Vrede :shock:
TomMe
Artikelen: 0
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 10:29

Re: aantal uren wiskunde per week.

Wij kregen American Beauty te zien waarover hem zat te filosoferen, en natuurlijk altijd z'n kritiek op de Kerk omdat z'n moeder problemen heeft gehad met 1 of andere pastoor ofzo. :shock:

Nuja, op sommige vlakken had hem wel gelijk, maar ik had toch liever een uurke minder per week gehad. :?:
Anne B.
Artikelen: 0
Berichten: 232
Lid geworden op: do 10 mar 2005, 18:02

Re: aantal uren wiskunde per week.

Heb je buiten die 23uur nog andere vakken?
Ik heb een uurtje godsdienst (van Van der Perre inderdaad :wink: ), twee uur fysica en dan is er nog een keuzevak voorzien van twee uur: ofwel programmeren met Visual Basic, ofwel een extra uur fysica en chemie. Ik moet wel zeggen dat we met 22 het jaar zijn begonnen, er zijn 6 mensen afgevallen in de loop van het jaar en er zijn er slechts een tiental die al hun eindexamens hebben meegedaan...
voorheen bekend als "fysicusje in spe"
Gebruikersavatar
rodeo.be
Artikelen: 0
Berichten: 647
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 20:37

Re: aantal uren wiskunde per week.

aantal uren wiskunde per week.

Als je (in aflopende volgorde van belangrijkheid 8) ) burgie, bio-ir, natuurkundige, wiskundige wilt worden, zijn de 8u wel aan te raden; zelf ken ik niemand die het heeft aangedurfd met 6u vooropleiding.

Anders kan je die 2u volgens mij wel beter gebruiken (kegelsneden, jakkes, vooral toppen, polen, ed)
???
TomMe
Artikelen: 0
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 10:29

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik moet wel zeggen dat we met 22 het jaar zijn begonnen, er zijn 6 mensen afgevallen in de loop van het jaar en er zijn er slechts een tiental die al hun eindexamens hebben meegedaan...
Amai! Bij ons zijn er toen maar 3 afgevallen, en zelfs ene bijgekomen. Allemaal hebben we onze eindexamens gedaan. Was een heel toffe klas.
(in aflopende volgorde van belangrijkheid 8) ) burgie, bio-ir, natuurkundige, wiskundige
You've got it all wrong. :shock:
Anders kan je die 2u volgens mij wel beter gebruiken (kegelsneden, jakkes, vooral toppen, polen, ed)
I agree. Kegelsneden hebben we toen niet gezien en is nochtans nodig (ook al beweren ze van niet). En Visual Basic is compleet nutteloos. JAVA zou nog interessant geweest zijn, maar onnodig omdat zo'n inleidend vak op de universiteit niet opweegt tegen de andere vakken.

Van degenen waar ik nog contact mee heb (gehad) (fysici, burg ing, bio ing,..) ken ik geen enkele die in zijn 1e jaar unief geslaagd is (ik inclusief), dus wees gewaarschuwd. :oops:
Gebruikersavatar
mo
Artikelen: 0
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 31 jan 2005, 18:53

Re: aantal uren wiskunde per week.

is het allemaal echt zo zwaar?

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: aantal uren wiskunde per week.

Als je (in aflopende volgorde van belangrijkheid 8) ) burgie, bio-ir, natuurkundige, wiskundige wilt worden, zijn de 8u wel aan te raden; zelf ken ik niemand die het heeft aangedurfd met 6u vooropleiding.
Met deze volgorde ben ik het toch oneens. M.i. heb je in de richting zuivere wiskunde (wonder boven wonder) de zwaarste wiskunde, gevolgd door burgerlijk ingenieur. Fysica en bio-ir twijfel ik, van wat ik hier (VUB) ervaar lijkt het me dat zelfs de fysici zwaardere wiskunde krijgen dan de bio-ingenieurs maar laat ik het er maar op houden dat die gelijkaardig zijn.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!