Puzzel Puzzels
Lutetia
Artikelen: 0

Re: Technologie; maakt mensen dom

Ik heb voor gestemd. Ja, technologie maakt de mensen (in zijn algemeenheid) dommer. Maar, je zou net zo makkelijk tegen kunnen stemmen, want wat is nu precies de definitie van dom en slim ?

Da's moelijk, een IQ test geeft dat in ieder geval niet aan.

Computers zijn uitermate dom. Waarom ? Omdat computers geen creatief vermogen hebben. Dat onderscheidt de intelligente mens van dieren en computers. Zolang mensen nog creatief (scheppend, iets nieuws bedenken) bezig zijn, zijn ze intelligent.

Waarom worden mensen dan dommer ? Omdat ik merk dat tegenwoordig veel te veel uitgegaan wordt van hetgeen de technologische vooruitgang biedt: alles wordt aangenomen zonder dat er naar achtergronden gekeken wordt. Zo wordt voor heel veel (jonge) internetters dat wat er over een bepaald onderwerp met google gevonden wordt, als waar aangenomen en gaat het vermogen om kritisch te zijn en juiste informatie te filteren uit de oneindige hoeveelheid gegevens die via het internet te verkrijgen zijn, flink achteruit. En kritisch zijn vormt de basis van creatief zijn en dat op zijn beurt van intelligent zijn.

Gegevens verzamelen kunnen computers veel beter dan mensen, daar is geen intelligentie voor nodig. Maar al die gegevens zodanig interpreteren en beoordelen dat daarmee juiste en dus zinnige informatie wordt opgedaan kunnen computers nog steeds niet. En helaas ook steeds minder mensen. Dus worden mensen dommer 8)
Vooruitgang

ads

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: Technologie; maakt mensen dom

Nee technologie help de mensen juist veel slimmer te maken, de tijd die jullie nodig hebben om een rekenprobleem op te lossen zonder GR duurt natuurlijk veel langer. Doordat jullie uren kwijt zijn aan het oplossen van een logaritme hebben jullie minder tijd om jullie hersenen VERDER te ontwikkelen.

Kijk ik kan ook wel 100 logaritme oplossen, maar word ik daar slimmer van; NEE. Als de opgaven op één niveau blijft dan blijf ik even slim. Maar als ik de makkelijke sommen met een GR doe, en mij volledig concentreer op sommen met hogere niveau DAAR word ik slimmer van.

GR = (rekenmachine)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!