Puzzel Puzzels
ypsilon
Artikelen: 0

Re: [ontspanning] forum-cluedo

(strangequark wil graag de volgende ronde meedoen!)
Aangezien SQ en Ger al een plaatsje reserveren voor de volgende ronde, ga ik dat meteen ook doen :D
Klintersaas schreef:... de WSF-bijeenkomst (aangezien de meeste WSF-gebruikers elkaar daar in levenden lijve ontmoeten), alwaar hij enkele maden verzamelt voor verder onderzoek. Blijkt dat deze maden tot een zeer zeldzame vliegensoort behoren die totnogtoe enkel in Limburg, meerbepaald in Genk zijn waargenomen. M.b.v. een contact bij het gerecht ontdekt hij dat niemand minder dan ToonB in Genk woont. Dus toch! Aangezien gebleken is dat ToonB over een lab beschikt, acht hij het zelfgemaakte virus de meest plausibele mogelijkheid.

Samengevat: WSF-bijeenkomst - ToonB - zelfgemaakt virus
De krantencommentatoren weten niet meer waar ze het hebben. Hoewel ze ToonB's verdenking t.a.v. zichzelf eerst afdeden als een publiciteitsstunt, geeft Klintersaas een heel nieuwe wending aan de zaak. Tommeke14 maakt meteen duidelijk dat aan Klintersaas' hypothese een reukje zit. Luc Van der Kelen van Het Laatste Nieuws denkt dat de heren ToonB en Klintersaas onder één hoedje spelen en beklaagt zich over wat hij noemt "de verrotting van het rechtssysteem". Klintersaas vindt intussen dat het gedaan mag zijn maden meteen met reukjes en verrotting te associëren.

Tommeke14 weerlegt de verdenking.

Wat doet piliF?
PS: Is "entymoloog" een bewuste verschrijving van "entomoloog" (om het bijvoorbeeld op "etymoloog", een van mijn andere stokpaardjes, te laten lijken)?
't Was niet bewust, maar het zou best kunnen dat ik met "etymoloog" in mijn kop zat :P

ads

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

piliF

Filip besluit naar het WSF HQ te gaan aangezien de modale WSF moderator (en dus ook het slachtoffer)

daar een groot aantal dagen van zijn leven doorbrengt. Voorts verdenkt hij Klintersaas er van de moord

gepleegd te hebben, als minicursusauteur had hij namelijk toegang tot het WSF HQ.

Het is ook duidelijk dat hij zijn zeer uitgebreide kennis van het dierenrijk heeft aangewend om

een velociraptor tot leven te wekken die hij dan heeft los gelaten in het HQ.

Kort: Klintersaas - WSF HQ - velociraptor
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

ypsilon

De verdenking wordt weerlegd door Raga.

DiverAlpha is aan de beurt.

(Sorry, heb niet meteen inspiratie.)

Edit: ondertussen merk ik dat ik me enkele posts geleden eigenlijk vergist heb: ToonB was al beschuldigd door Raga en zat daardoor in de vijfde dimensie. In feite kon hij dus niet naar het lab gaan... Deze ronde heeft iedereen dus nog vrije keuze, bij de volgende rondes zal er rekening mee gehouden moeten worden dat als je verdacht wordt, je naar die plaats geroepen wordt en vandaar verder moet spelen.
DiverAlpha

Ik heb directe informatie ontvangen uit geheime bronnen...

Gezien mijn werk kom ik nogal eens op plaatsen waar normaal weinig mensen komen. Het is dus zeer makkelijk om daar een moord te plegen. Ver weg onderwater bevind zich de geheime stad Atlantis. Met mijn zeer geavanceerde sonar systemen hebben we die weten op te sporen en zijn we wezen kijken. Om de stad heen bevind zich een luchtbel waarin mensen vrij rond kunnen lopen zonder gevaar te lopen... Dacht men... Er lag overal bloed en benzine vermengd met smeerolie. Gezien die omstandigheden denk ik aan een kettingzaag. Het enige wat nu nog ter discussie staat is de dader... Aangezien ToonB de afgelopen tijd overal en nergens was zal hij het niet snel kunnen zijn, nee, ik verdenk Elke van een lugubere moord op onze Mod.

Samengevat: Atlantis - Elke - Kettingzaag

Gegroet, Diver
ypsilon

Het is duidelijk dat onze detectives kosten noch moeite sparen :D

Tommeke14 weerlegt de verdenking echter, en komt meteen zelf ook aan de beurt.
Tommeke14

Na urenlang ondervragen te worden door Elke, besloot ik naar Wikipedia te trekken om informatie op te zoeken over deze speurder. Over Elke vielen weinig bezwarende feiten te vinden, maar opvallend is het voorkomen van de naam "klintersaas". Verder zoeken op wikipedia bracht aan het licht dat voorgenoemde een verzamelaar is van lichtzwaarden, wat direct een potentieel moordwapen boven water bracht. Deze link geeft een hint dat hij misschien eens de moordenaar kon zijn.

(Klintersaas, lichtzwaard , wikipedia)
ypsilon

Sorry voor het wachten. Ik was naar huis en het overzichtje staat op mijn computer.

Raga weerlegt de verdenking.

Bij deze ook een overzichtje van de gebeurtenissen tot nu toe:
Spelerverdenkingweerlegd doorbevindt zich nu in/op/aan
RagaToonB - pen - vijfde dimensieElkede 5e dimensie
ToonBToonB - cricketbat - labniemandde bijeenkomst
ElkeTommeke14 - kandelaar - kroegDiverAlphaAtlantis
KlintersaasToonB - zelfgemaakt virus - WSF-bijeenkomstTommeke14Wikipedia
piliFKlintersaas - velociraptor - WSF HQRagaWSF HQ
DiverAlphaElke - kettingzaag - AtlantisTommeke14Atlantis
Tommeke14Klintersaas - lichtzwaard - WikipediaRagaWikipedia
Ik heb er voor iedereen ook bijgezet in welke ruimte hij/zij zich bevindt. Vanaf nu kun je alleen naar aanliggende ruimten, of naar het openbaar vervoer. Als je naar een andere ruimte geroepen wordt (als iemand je verdenkt daar de moord gepleegd te hebben) moet je van daar verder spelen.

Als iemand zijn/haar pb'tje nog niet ontvangen heeft, wil je dat hier dan even laten weten voor we verderspelen?
Ger

ToonB is wel ernstig verdacht, is het niet? :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
ypsilon

Met Klintersaas op 2. Zou dat toeval zijn? Of weet de echte dader zich gewoon erg goed te verstoppen?
Tommeke14

hmmm ik ben al 99.99% zeker van wie de dader is :D

raga moet mijn verdenking nog weerleggen, maar bon, je postte nog maar gisteren avond dus hij heeft wel nog ff tijd :D
ypsilon

hmmm ik ben al 99.99% zeker van wie de dader is :D
Dat is wel heel erg snel :P
raga moet mijn verdenking nog weerleggen, maar bon, je postte nog maar gisteren avond dus hij heeft wel nog ff tijd :D
Jup. BTW@Raga: als je klaar bent met de weerlegging mag je meteen ook doorspelen :P
Raga
Lorentziaan

Ik heb de afgelopen dagen eens goed om me heen gekeken en ik heb geen enkele aanwijzing kunnen vinden.

Daarom concludeer ik dat de moord hier niet in de buurt gepleegd kan zijn en ik neem het openbaar vervoer.
Raga
DiverAlpha

Ja zeg, daar heb ik toch niks aan...

Nu kan ik niet eens verder puzzelen...

Ik vind dat je een verdenking moet uitspreken :D

Groetjes Diver
Tommeke14

DiverAlpha schreef:Ja zeg, daar heb ik toch niks aan...

Nu kan ik niet eens verder puzzelen...

Ik vind dat je een verdenking moet uitspreken :P

Groetjes Diver
laat die jongen eens doen wat hij wil :P

(hij mag btw geen verdenking uitspreken als hij openbaar vervoer neemt)

(als we Raga nu willen kloten, verdenken we hem, en brengen we hem daardoor terug naar waar hij stond :D )

ik vraag me trouwens af of dat niet voor problemen kan gaan zorgen, op die manier kan je een persoon verhinderen van te doen wat hij wil :s

Het is nu de beurt aan ToonB (even ypsilon zijn taak jatten :D )

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Klintersaas
Social:

ik vraag me trouwens af of dat niet voor problemen kan gaan zorgen, op die manier kan je een persoon verhinderen van te doen wat hij wil :s
Dat is net het leuke!
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!