Ik ben een fan van Rammstein, ik heb letterlijk al hun liedjes. Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is. Ik had daar nog niets van gehoord omdat ik me niet bijster interreseerde voor hun achtergrond. Heeft iemand hier en bron voor?
In het blad "oor" heeft een paar jaar geleden een artikel gestaan (over een aantal pagina's verdeelt) over de achtergrond van Rammstein.
Dan kom je tot de ontdekking waarom of ze zo heten, en waarom er zo veel liedjes over heftige onderwerpen in het leven gaan als liefde, vuur etc.
Ik kan je hier een korte samenvatting geven maar zal dan verre van compleet zijn.
In het kort heeft in dat betreffende artikel gestaan dat er ooit in het plaatsje in duitsland met bijna dezelfde naam "Ramstein" een vliegtuig ongeluk zich heeft voorgedaan.
Hierbij zijn veel familie leden van de band omgekomen (verbrand) en hebben ze hun leven helemaal opnieuw moeten opbouwen. Je zult begrijpen dat een flink deel van de muziek op deze belangrijke gebeurtenis in hun leven is gebaseert.
Groeten