Ik ben nu bezig met een opdracht om LaTeX beter te leren kennen. De opdracht is om een document dat met LaTeX is gemaakt en in een pdf staat precies na te maken.
Nu vroeg ik mij het volgende af:
- \documentclass[a4paper]{amsart}
Tussen de []-haken. Wat kan ik daar nog meer tussen zetten?
Ik heb hier dus voor 'a4paper' gekozen maar het voorbeeld wat wij na moeten maken heeft waarschijnlijk een ander soort aangezien de afstand tussen de letters/woorden anders is
- Matrices/vectoren.
\($$ \textit{H} = Span \left\{ \left[ \begin{array}{c} 1 \\ 2\\ -2\\0\\\end{array} \right],\left[ \begin{array}{c}2 \\ 4\\ -4\\0\\\end{array} \right],\left[ \begin{array}{c}3 \\ 4\\ -3\\1\\\end{array}\right],\left[ \begin{array}{c}4 \\ 2\\ 1\\3\\\end{array} \right] \right\} en x=\left[ \begin{array}{c}-7 \\ -8\\ 5\\-3\\\end{array} \right] $$\)
Dit ziet er voor de rest goed uit. Maar tussen de span en de enkele vector staat: ''en x". Hoe krijg ik deze text als normale text en niet als Mathtext?
- Limieten
\(${\displaystyle \lim_{x\rightarrow 1} \frac{\sqrt{3+x}-2}{\sqrt[3]{7+x}-2}}$\)
EDIT: Dit is best vreemd.. als ik dit thuis compileer met TeXnicCenter dan staat: x->1 rechts van de limiet als subscript... maar hier staat 'ie er mooi onder :eusa_whistle: (Hier ziet mijn span van vectoren er ook beter uit dan thuis:S)
Alvast bedankt!
En ik begin LaTeX best te waarderen, mooi programma!
EDIT2: Oeps! Ik wist niet dat er een speciale faq voor LaTeX was!