Het zijn geen manen, maar mannen.
Er zijn drie mannen, X,Y en Z. Je weet (het is gegeven) dat één van de drie de waarheid spreekt, één liegt, en één willekeurig liegt of de waarheid spreekt. Je weet alleen niet wie van de drie.
als deze redenering zou gelden zou ik hem een beetje flauw vinden, maargoed, misschien bennik niet scherp genoeg dat kan.PeterPan schreef:Als je aan X de vraag stelt: "Als ik Z een vraag stel, zal hij dan de waarheid spreken"?
X zal niet reageren op de vraag, want hij kan niet 'ja' en ook niet 'nee' antwoorden.