Moderator: Rhiannon
bla bla blaDoor een proces als evolutie te vergelijken met het door elkaar schudden van de onderdelen van een horloge of auto (met uiteraard een zeer kleine kans, zeg maar 0, dat er iets functioneels ontstaat) geef jezelf al aan dat je er helemaal niets, maar dan ook helemaal niets van begrijpt. Verdiep je maar eerst eens in de achtergrond van de evolutietheorie. Misschien dat er dan wel een zinvolle discussie ontstaat!
Ja, maar dat kleinste beginnetje is juist het probleem.Cassanne schreef:Al die autootjes en horloge-argumenten gaan over evolutie zonder selectie... dat is niet hoe evolutie werkt.
Bovendien is een organisme geen verzameling radertjes, een organisme is (om binnen jullie beeldspraak te blijven) een verzameling horloges, auto's, etc. die samenwerken! Het kleinste onderdeel is al een compleet machientje. De onderdelen van jullie horloge worden daarnaast niet random door elkaar geschud, nee, ze 'willen' met elkaar samenwerken! Als ze niet samenwerken, sterven ze namelijk af, dat is de eerder genoemde selectie.
Als mijn uitleg niet helder is, komt dat omdat de vergelijking om te beginnen al zo slecht is![]()
Anonymous schreef:Neem jij God dan eens onder de loep en ga eens om met mensen die Hem echt kennen. Lees de bijbel en toets het. Ga naar catechesatie en stel vragen aan een dominee. Vervolgens: evolutie heeft geen enkel grond om op te staan. Waar geloof je dan in? Dat de mens zelf opeens er was? Onderzoek het maar ga niet een betoog houden voordat je weet waar je over praat omdat je zelf nix geprobeerd hebt.
Waarom zou ik. Waarom zou ik mensen in vertrouwen nemen die alleen leugens verspreiden. Ik weet donders goed waarover ik het heb. Wellicht zou jij dat eens moeten doen. Als jij het zou goed weet, kom jij maar met de werkelijke feiten en bronnen. Dan praten wij wel verder.
Dit schoot mij eventjes naar binnen: welke bewijzen zijn er die wetenschappelijk kunnen worden aangetoond dat god heeft bestaan, nog bestaat of ooit weer zal komen.
Dan bestaat god toch niet en zijn verzonnen verhalen, fabels, sprookjes zoals ze staan vermeld in de bijbel, koran, thorra-Bora (geintje, meen ik wel), etc. Toch leugens die de mens heeft verzonnen om de mensheid uit eigen belang te onderdrukken met een voorspiegeling van fictieve personage. Dien ik daar voor respect op te brengen? Nee. Gelovigen van een godsdienst trachten zo collectief te denken, leven en werken. Het aansluiten op de Matrix, dus het inpluggen in het bedachten denksysteem is volgens gelovigen de belangrijkste drijfveer om ongelovigen, andersdenkenden naar hun hand te zetten. De islam is de modernste en gruwelijke, geestelijke onderdrukker. Vooral vrouwen moeten volgens de islam ontgelden, zoals te lezen is op het volgende adres:Zijn er niet, hoezo?Alexander Hartmans schreef: Dit schoot mij eventjes naar binnen: welke bewijzen zijn er die wetenschappelijk kunnen worden aangetoond dat god heeft bestaan, nog bestaat of ooit weer zal komen.
Maar daar ga je de fout in, het heet geloof, geen theorie. Geloof op een wetenschappelijke manier benaderen kan niet naar mijn mening."Een gebrek aan bewijs is geen bewijs dat iets niet bestaat", hummm. Zo kan je theorieen gaan samenstellen over leven, naast dat van ons op deze planeet, binnen ons universum, of dat er leven is na de dood, doelend op het eigen leven. Men tracht raadseltjes te verzinnen in de hoop dat die echt zijn, maar echt weten weten we niet, dus the matrix is geboren, iedereen inpluggen en Ole! iedereen denkt hetzelfde, geen eigen wil, nou ja je ken dat wel. Bij geen of een gebrek van bewijs is voor mij geen bewijs dat iets is, want feiten zijn feiten, totdat ze weerlegd worden. Dus god kan dus niet bestaan, totdat hij zichzelf bewijst in visueel opzicht in het algemeen in ons huidige leven, maar dat is een onrieele wensdroom. Net als men denkt dat die bestaat met idioten wensdromen van dwazerij sluiten zij zich aan the matrix.
Die vat ik niet. Er staat nergen is de bijbel hoe God de hemel en de aarde schiep.Stel dat er over een tijd een telescoop is die zover kan terugkijken dat het mogelijk is om terug te kijken naar de big bang. Dan zou de bijbel in een klap omver gegooid worden.
Gelijkspel zou wel mooi zijn, en ik geloof dat het uiteindelijk ook wel zoiets zal zijn. Een soort god die de volledige natuur omvat, die op universele schaal intelligent is, zoals wij dat op kleine schaal zijn, werkend volgens de natuurwetten.Dit is eigenlijk een gevecht dat of gewonnen wordt door de wetenschap of op gelijkspel uitkomt.