Ik denk dat evilbro wat de infraroodzonnecel gelijk heeft.
Deze bestaat niet omdat infrarood te weinig energie heeft.
Als ik naar de zon verhuis kan ik wel een perpetum mobile maken.
Ik neem dan mee mijn koelkast en een zonnecel.
Op de zon is het 6000 graden. Alle voorwerpen zijn dan zo heet dan ze zichtbaar licht uitstralen wat geschikt is voor zonnecellen. Mijn zonnecel plaats ik in de koelkast en zal straling omzetten in stroom. Deze ga ik voor een mp3-speler gebruiken. De koelkast zal dan afkoelen naar 5000 graden.
Het zal praktisch wel onmogelijk zijn.
Misschien is het theoretisch wel onmogelijk om een zonnecel te laten werken bij 5000 graden.
Als de 2e hoofdwet echt geldig is (waar het wel op lijkt) zal een zonnecel pas werken bij temperaturen die lager zijn dan de temperatuur die nodig is om de benodigde straling op te wekken. Mijn infraroodzonnecel zal gevoelig zijn voor straling die wordt uitgezonden bij 273 kelvin (koelkasttemperatuur). Hij zal het alleen maar doen bij zeer lage temperaturen waarbij geen straling wordt uitgezonden waar mijn zonnecel gevoelig voor is.
Klopt mijn denkwijze?
Puzzels