Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Ik heb geen problemen met die link.....

Heeft er misschien tijdelijk uit gelegen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Gebruikersavatar
In physics I trust
Artikelen: 0
Berichten: 7.390
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 08:09

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Bij mij werkte hij ook even niet, maar hij blijkt terug te zijn!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
In physics I trust
Artikelen: 0
Berichten: 7.390
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 08:09

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Hoi, ik ben een Latex-documentje aan het maken en daarbij komt er niet geheel toevallig de nood boven om een integraalteken te gebruiken. Nu gebruik ik de volgende syntax:

Code: Selecteer alles

\int{f(x)dx
, waarvan ik verwacht dat het eruit ziet als:
\(\int{f(x)dx\)
.


Stel nu dat ik

Code: Selecteer alles

\int{\frac{teller}{noemer}}
gebruik, dan verwacht ik dat in
\(\int{\frac{teller}{noemer}}\)
het integraakteken een grootte krijgt die passend is bij de breuk.


Dat lukt echter niet. Ik houd een belachelijk klein integraalteken over.


Iemand een idee?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Gebruikersavatar
jhnbk
Artikelen: 0
Berichten: 6.905
Lid geworden op: za 16 dec 2006, 09:10

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Het integraal teken is niet schaalbaar als ik het goed voor heb.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Gebruikersavatar
In physics I trust
Artikelen: 0
Berichten: 7.390
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 08:09

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Maar het wordt standaard toch niet 'mini' afgebeeld? Wordt het niet automatisch aangepast aan het argument ervan?


In ieder geval bedankt voor je antwoord!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Gebruikersavatar
jhnbk
Artikelen: 0
Berichten: 6.905
Lid geworden op: za 16 dec 2006, 09:10

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Niet dat ik weet. Je echter wel het relsize pakket gebruiken. (Zelf geen ervaring mee).
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Gebruikersavatar
In physics I trust
Artikelen: 0
Berichten: 7.390
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 08:09

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Dank je!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
michielb
Artikelen: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: za 18 feb 2006, 19:54

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Hoe maak ik een mooie som formule?

\(\sum\) zo iets maar dan ook met een getal er boven en er onder?
Gebruikersavatar
In physics I trust
Artikelen: 0
Berichten: 7.390
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 08:09

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

\(\sum_a^b\sum_{onder}^{boven}\)
Klik erop en je ziet de 'source' ](*,)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Gebruikersavatar
Filippus
Artikelen: 0
Berichten: 138
Lid geworden op: di 24 feb 2009, 23:16

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Een letter met een punt erboven:
\( \.{x} \)
.

Een Griekse letter rho:
\( \rho \)
.

Maar als ik een Griekse letter rho probeer met een punt erboven krijg ik een foutmelding.

Hoe los ik dit op?
"Quis custodiet ipsos custodes?" (Juvenalis)
Gebruikersavatar
Filippus
Artikelen: 0
Berichten: 138
Lid geworden op: di 24 feb 2009, 23:16

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Heb het net gevonden:
\( \dot{\rho} \)
.

dot in plaats van een punt ](*,) .
"Quis custodiet ipsos custodes?" (Juvenalis)
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

En bijvoorbeeld \ddot voor twee puntjes, analoog drie.


\( \ddot{\rho} = \dddot{\rho}\)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Gebruikersavatar
Filippus
Artikelen: 0
Berichten: 138
Lid geworden op: di 24 feb 2009, 23:16

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Toch nog bedankt voor de reactie ](*,) .
"Quis custodiet ipsos custodes?" (Juvenalis)
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Tja, ik was te laat voor je eerste probleempje ](*,) .
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

ads

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

resetmind
Artikelen: 0
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 00:43

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

\(\sqrt[2]{81}= \sqrt{81} = x\)
\( x^2 = 81\)
\( x = \frac{81}{2}\)
\( x = 9\)

\(\sqrt[3]{27}=3 \sqrt{27} = x\)
\( x^3 = 27\)
\( x = \frac{27}{3}\)
\( x = 9\)


Ik ga er vanuit dat wij hier met [ tex] mogen oefenen, right?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Cursussen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!