Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
ZonnTroLL
Artikelen: 0
Berichten: 710
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 23:37

Re: Spieken

Voor kleine dingetjes: de zijkant van de vingers, even die vinger boven de vinger die ervoor zit steken en ge ziet et. Wanneer de leraar komt gewoon vinger weer tusse andere vingers steken :wink:

Wat ik nog doe soms, is juist voor het begin van een test met potlood alle dingen die ik snel vergeet opschrijven in potlood en daarna uitgommen.

Wat ik ook doe is: met potlood op het toetsenblad dat ik zal gebruiken in de rechterhoek een paar moeilijke antwoorden opschrijven met potlood die maar niet in mijn hoofd geraken en achterag uitgommen. Wanneer de leraar komt: het geschrevene bedekken met de elleboog, als de leraar dan zegt: 'doe u elleboog eens naar omhoog' dan zit er niets anders op: Weglopen. Afbeelding
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Gebruikersavatar
ZVdP
Artikelen: 0
Berichten: 2.097
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 23:45

Re: Spieken

De volgende techniek heeft wel enige voorwaarden nodig, maar is toch gelukt, niet door mij, maar toch.

Je tegen de muur zit en er hangt een prikbord met punaises. Op het proefwerk zijn meerkeuzevragen. Als je het proefwerk klaar hebt, maar er is nog voldoende tijd over, doe dan of je je zit te vervelen. Begin na een tijdje te spele met de punaises. Je kunt ze nu verplaatsen en zo de juiste keuzemogelijkheden aanduiden van de meerkeuzevragen.

Dit is gelukt denk ik bij het proefwerk biologie.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

fusion
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 16:54

Re: Spieken

Ik heb nog nooit gespiekt maar tijdens de examens bedenk ik altijd wel manieren om te spieken. Op de ti83+ kan je tekenen dus kan je gewoon je formules tekenen, in de lijst van je rekenmachine kan je ook alles opschrijven en je kan ook nog programma's schrijven en als je gedaan hebt deze gewoon archiven en iedereen die hem dan wilt opendoen krijgt een error.

Maar meestal moet onze klas (3 man groot) er niet zo veel werk insteken. Bij ons op school draait ge u gewoon om en vraagt ge de antwoorden aan die dat achter u zit. :shock:
Anneke_1987
Artikelen: 0
Berichten: 36
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 22:00

Re: Spieken

een binas wordt in België niet gebruikt. Ik schreef wel af en toe iets kleins op mijn tabel van Mendelev bij chemie. Een grafisch rekenmachine mocht ook niet gebruikt worden dus ja..

Voor een gewone toets, papiertje in je pennenzak stoppen...

Voor een test waarbij je een rekenmachine mag gebruiken dat een deksel heeft, de antwoorden met potlood aan de binnenkant van dat deksel gebruiken.

Heb niet veel gespiekt en ben niet van plan om dat op unief te doen...
Gebruikersavatar
Studentje
Artikelen: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 15 aug 2005, 11:41

Re: Spieken

Het goeie ouwe papiertje in de mouw met vertaling Latijn :shock:

(was wel een test, geen examen)
Alles is relatief...
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Spieken

als je mag: de grafische rekenmachine is een 'legale' spiekbrief.

Helpt mij altijd. Mooiste is nog: wanneer je een GR mag gebruiken dan kunnen ze er niets tegen doen.
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
Jekke
Artikelen: 0
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 12 dec 2004, 14:46

Re: Spieken

Wouter_Masselink schreef:als je mag: de grafische rekenmachine is een 'legale' spiekbrief.

Helpt mij altijd. Mooiste is nog: wanneer je een GR mag gebruiken dan kunnen ze er niets tegen doen.
euhm je geheugen wissen op voorhand! doen ze hier wel vaker
fusion
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 16:54

Re: Spieken

euhm je geheugen wissen op voorhand! doen ze hier wel vaker
(je hebt het toch over de leerkrachten die het geheugen wissen)

LOL bij ons snappen ze niet hoe een GR werkt dus zit ik wel veilig

Wat bedoel je met een legale spiekbrief? :shock:
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Spieken

Wanneer je de GR mag gebruiken is het dus ook toegestaan om data in te voeren. Dit kan je er van tevoren inzetten.

Wanneer je bijvoorbeeld een TI-83+ hebt kan je de data ook in het 2e geheugen zetten. Wanneer je het geheugen wist wordt dit niet automatisch meegewist. een andere manier is om een spiekbriefje in je GR een naam als 'galgje' of 'Doom' te geven.

PS: Doom bestaat echt. Dit kan je echt op je GR spelen. Het heet: Doom; hell on calculator. De grafics zijn zeer brak. Dat maakt de humor des te groter. Tevens is mario voor op de GR ook heel leuk. Elke beetje beta student heeft ook de swinas op zijn GR staan. Dit bevat fundamentele dingen over wis, schei en natuurkunde.
"Meep meep meep." Beaker
stoker
Artikelen: 0
Berichten: 2.746
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 12:04

Re: Spieken

ik heb me ooit eens bezig gehouden met een vierkantsvergelijkingsprogramma (pf zo'n woord) om te vormen zodat, als je A=0 B=0 C=9 invulde een menu kreeg waar je kon kiezen uit def. formules, bewijzen, en nog iets. en op de pc had ingesteld om de schrijftaal niet te kunnen lezen (niet naar 'edit' kunnen gaan). de leraar kon dus onmogelijk weten wat erin stond, hoe slim hij ook is, tenzij hij een pc in zn binnezak heeft zitten, en een code instellen kan bvb ook 0;0;13,125146 ofzo, redelijk onmogelijk dus om toevallig in te drukken.

en het best van al, het VKV prog werkte dus gewoon zo als de andere van men klas.

verder had de school ooit een dubieuze leraar die lln een examen lieten inzien ( ook van andere leraars ), dit heeft hij jaren aan een stuk gedaan, hij is uiteindelijk tegen de lamp gelopen. ik heb er nooit van gebruik gemaakt.

echt zelf gespiekt heb ik nooit gedaan, anderen geholpen wel

heeft er ooit iemand een leraar omgekocht :shock:
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Spieken

Nee wel omgeluld. Ik kan wat dat betrefd dan ook lullen als Brugman
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
jeroentje
Artikelen: 0
Berichten: 352
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 01:09

Re: Spieken

Ik heb eens het bureau van mijn docent volgeplakt met aantekeningen. Hij kwam tijdens een proefwerk toch nooit van zijn stoel. Daar zijn bureau hoger stond dan de leerlingentafels, was het erg makkelijk te doen. Ik was een kei in spieken en die techniek gebruik ik nu in de klas. Mijn leerlingen durven bij mij niet te spieken, want ik zie alles. :shock: Bovendien krijg je bij mij een 1 als je er voor zorgt dat iemand op jouw blaadje kan kijken. :wink:
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck
Gebruikersavatar
kombelpeter
Artikelen: 0
Berichten: 752
Lid geworden op: za 17 sep 2005, 16:18

Re: Spieken

Als het bord vol staat de geleerde (of juist niet :shock: ) stof er tussen schrijven ;)
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Ge_
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: do 02 dec 2004, 22:07

Re: Spieken

Om meer nieuwe spiektrukken te leren kkennen heb ik besloten regentaat te worden. :shock:

Ik heb alvast in mijn loopbaan als student, vooral in de middelbare school, het volgende uitgeprobeerd:

* gewoon naast je kijken, meestal krijg je daar maar een gewone waarschuwing voor.

* het antwoord vragen, slingeren ze 'zwijgen!' naar je hoofd, maar ondertussen heb je mss al het geluk gehad een antwoord te ontvangen.

*een gom gebruiken, daar heeft niemand me ooit op betrapt, hoe vaak de gom ook heen en weer ging.

* Bij een bepaalde leerkracht latijn werden de vragen op een blaadje gegeven en moest je die beantwoorden op een toetsenblad van school. De Vorm van de vraagstelling en dus ook de antwoorden was dus altijd ongeveer hetzelfde. We schreven de vertaling van de teksten die we zouden moeten vertalen in die vorm op een foefelden dat tussen de andere antwoordbladen.En overschrijven maar.

*In een boek schrijven dat je mocht gebruiken helpt oook vaak.

* bij een mondelinge overhoring frans moest je vooraan naast de leraar gaan staann, dan kon je gewoon de antwoorden van het briefje in zijn hand aflezen.

* met de punt van je passer de antwoorden en formules in je geodriehoek krassen, dat zie je nauwelijks en je geodriehoek lijkt niet gevaarlijk.

* Ooit heb ik een heel klein volgeschreven spiekbriefje in mn doorschijnende pen gestooken, maar ik heb dat maar tijdens de toets in mn zak gestoken zonder het te gebruiken.

* Bij sommige leerkrachten lukt het wonderwel je toets of examenbladen door te geven, vooral als je er veel hebt. Je laat er een vallen en de ander raapt het op, of je vraagt een nieuw kladblad aan iemand anders, want de jouwe zijn op.

*Als iedereen echt door elkaar luidop de antwoorden van een toets of test gaat zeggen, en iedereen werkt mee, dan durft de leerkracht ingeval hij/zij niet al te moedig is, geen straffen uitdelen.

*Op je handpalm schrijven werkt ook, maar met mn zweethanden wil dat wel eens uitlopen.

er zijn er vast nog meer ;) , maar ik kan me ze nu niet meer herinneren.

Een leerkracht die je graag mag helpt ook veel.

De leerkracht biologie/ chemie mocht me wel, op het mondeling examen biologie stelde hij een vraag waar ik totaal geen antwoord op wist: 'Heeft het iets te maken met evolutie?' Hij: nee niet echt, denk nog eens na ik : 'ik weet het echt niet' Hupla, dat verdiende dus een 2/10. Terwijl de anderen bij tien seconden denken een nul toegeslingerd kregen ;) . Gelukkig was ik anders wel goed in biologie.

De zelfde examenperiode; ik had om redenen het examen chemie niet kunnen meedoen en moest dat de dag na de examens gaan inhalen; ik had bijna niet kunnen leren, maar kreeg een fantastisch voorstel aangeboden, als ik het examenn niet maakte kreeg ik 50%. ;) wat zou je doen, als je weet dat meer dan de helft gebuisd was 8)

Ahja :?: het is ook zo leuk als je mensen kunt helpen

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Spieken

jeroen je bent den waarschijnlijk ongelofelijk geliefd bij je leerlingen :shock: ps geef je een vak in het middelbaar waarvoor je je ZRM nodig hebt want in dat geval staan die ook meestal vol met theorie

en wat is swinas

een leuk voorvalletje:

enkele jaren geleden toen ik nog latijnd deed had ik net voor het ex men voc in men broekzak gestoken (niet met de intensie om te spieken) men voc op dat ex ging barslecht en ik had dus ook snel gedaan.. ik moest nog 20 min wachtne voor ik buiten mogt en ik leg me dus een beetje gemakkelijk .. en ineens valt dat boekje uit men broek .. de leraar komt langs en vraagt van wie het is .. ik zei dat ik van niets was (maar men naam stond er in) .. dan ze ik van "Maar menheer ga kijken naar mijn voc op het ex: ik heb er van de 20 maar 3 ingevuld..." en iedereen begon te lachten en hij heeft me het boekje gwn terug gegeven zonder iets ;)
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!