phoenixofflames schreef:Ja. De hemel is een toestand waar men participeert aan God zelf, aan Zijn eigen oneindig inwendig geluk maw het voortbrengen van de Zoon door de Vader en het ademen van de Vader en de Zoon van de H. Geest.
Iedereen die Jezus niet aanvaard is verdoemd. Ik zei het al: "Wie gelooft is gered, wie niet gelooft is reeds veroordeeld." God wil dat we Zijn Zoon (h)erkennen als Messias, Zoon van God, anders zijn we sowiezo reeds veroordeeld. De joden, net zoals ieder ander persoon, die Jezus niet aanvaard als Verlosser en God, is veroordeeld.
De Kerkvaders zeggen dat het vuur van de hel nog een verstrooiing, een goedheid van God. Het ergste is dat je bij je dood God ziet hoe Hij is, hoe goed Hij is en dat je Hem veracht hebt en door je eigen schuld naar de hel gaat. Het gemis van God is het ergste.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag of je begrepen heb wat ik bedoelde met de 6 miloen joden die reeds een hel achter de rug hadden.
Nu moeten ze nog voor eeuwig branden volgens de pauselijke leer, die maar heel weinig met christendom heeft te maken, maar slechts op machtswellust gebaseerd is.
Aan het hoofd van de eerste kerk in Rome stonden oudsten. Nergens in de Bijbel staat geschreven dat Petrus in Rome was, zelfs Paulus spreekt er niet over toen hij aldaar was.
Geloof jij niet dat de holocaust in die mate bestaan heeft net als Williamson dat niet doet, omdat je mijn bedoeling niet leek te begrijpen of niet wilde begrijpen ? Een hel achter de rug , hen aangedaan door de Roomse Hitler en dan nogmaals een hel bij een andere satan!
Het Unum Sanctum slechts voor de Roomsen met uitsluitend hun doop en de biecht. Zelfs zonden aan god opbiechten is niet genoeg, het moet aan een priester anders geldt het niet en hup de hel in en maar tandenknarsen tot in aller eeuwigheid.
Volgens het 2de Vaticaans Concilie vindt de Roomse kerk de Islam, het Hindoeisme en het Boedhisme een aanvaadbare weg om tot God te komen. Dat is nu ineens niet meer zo met die typisch Duitse paus. Terug naar het Concilie van Trente met zijn onbijbelse afgoderij.
Als iemand werkelijk de plaatsbekleder is, nog sterker, er wordt nu immers van plaatsvervanger gesproken, dan hoeft die persoon toch niet onfeilbaar verklaard te worden, zoals sinds 1970 het geval is met ex cathedra afkondigingen.
Dit heeft niets met christendom te maken, het is een cult en een wereldse macht, zie ook concordaat met Mussolini en Hitler.
Soms denk ik dat Phoenix hier een grote grap uithaalt, door lezers alhier met de lachverwekkende Roomse cathechismus kennis te laten maken, waar hij zelf niet in gelooft.
Hoe kan men verworden tot een dergelijke pauselijke robot, zo geindoctrineerd.
Liever Turks dan Paaps, denk ik weleens. Toch ook maar niet, die hebben immers de Armeniers een hel op aarde bezorgd.