Ik wist ook wel dat ik net geen supergrote theorie uitgevonden had het is enkel niet juist om te zeggen dat je 100 % zeker bent dat het zo is .StrangeQuark schreef:Binnen relativiteit is duidelijk wiskundig bewezen waarom het niet zou kunnen. De Maxwell equations zeggen ook dat je niet even snel als een lichtstraal zou kunnen gaan. Vele experimenten geven aan dat de materie zich gedraagt zoals het zich zou moeten gedragen volgens de relativiteit. Materie wordt dus zwaarder naarmate het richting de lichtsnelheid gaat, en de tijd gaat trager naarmate het sneller gaat. Als je dit zou door trekken tot naar de lichtsnelheid toe dan zou je oneindig zwaar moeten wegen. Het begint dus langzaam aan oneindig veel energie te kosten om weer sneller te gaan zodra je vlak bij de lichtsnelheid zit. Je zult dit dus nooit kunnen bereieken. Zelfs al zou je dit bereiken dan zou de mensheid acuut uitgestorven zijn omdat de tijd voor de stilstaande observeerder enorm snel gaat. Dus je zou het zelfs niet kunnen navertellen.
Binnen de huidige weteschap lijkt het erop zowel theoretisch als experimenteel dat dat nooit gaat lukken.
Echter er zijn wel diverse theorieen waardoor je de natuurwetten zou kunnen omzeilen zoals wormholes (je gaat niet de daadwerkelijke snelheid maar je neemt een shortcut) buiging van de ruimte om je heen (warp) en uiteindelijk volgens een hoogst speculatieve theorie binnen string theory zou je tijd en ruimte kunnen manipuleren als je energieen ter groote van de planck energie hebt, maar dat is a van je langzaldieleven niet te bereiken voor ons en hoogst speculatief.
Ik snap heel goed wat je zegt maar ik vind je redenering wat krom. Er was destijds ook geen theoretisch of experimenteel wetenschappelijk bewijs dat een gsm absoluut niet zou kunnen en dat een laptop niet mogelijk zou zijn. Het is een veraderlijke val voor de wetenschapper om in te vallen, maar ik durf toch te zeggen dat de wetenschap wel wat verandert is tov 100 jaar geleden, kwa ideeen over het universum. Dit bedoel ik absoluut niet dom of arrogant, maar kwantummechanica lijkt keer op keer weer eng accuraat de werkelijkheid te beschrijven, idem dito voor relativiteit. Ik denk dat de fundering voor de wetenschap wel gelegd is en dat het voornamelijk nu de diepere achtergrond erachter ontrafelen is. Binnen de huidige natuurwetten kan je niet sneller dan het licht, je kan misschien truucjes vinden, maar binnen de huidige wetten is het niet mogelijk.
je kunt nooit met volle preciesie zeggen wat niet kan , de vergelijking met de laptop enzo was echter illustratief een slaant bij nader inzicht niet op heel erg veel ...
echter blijf ik er ten stelligste ervan overtuigd dat het moet mogelijk zijn om 'materie' op een extreem hoge snelheid die dicht erbij komt (bij de lichsnelheid) ,
echter heb ik teweinig achtergrond info om een duidelijk theorie te schrijven , ik vond het enkel leuk om de stelling eens te tonen aan de geleerden op dit forum
net als ik het leuk vind dat jij me kunt wijzen op de fout die ik gemaakt heb in denk wijze
Puzzels