Wanneer je een Hebreeuwse slaaf koopt, moet hij je zes jaar lang dienen; in het zevende jaar mag hij als vrij man vertrekken, zonder iets te hoeven betalen:
hmm, geld dat ook voor slavinnen?
Tijd een een orienterend gesprekje bij de dominee.
Moderator: Rhiannon
Wanneer je een Hebreeuwse slaaf koopt, moet hij je zes jaar lang dienen; in het zevende jaar mag hij als vrij man vertrekken, zonder iets te hoeven betalen:
Nee.hmm, geld dat ook voor slavinnen?
Als je eens slavin hebt en je trouwt, dan MOET je nog steeds even vaak gemeenschap met haar hebben.God_ schreef:7 Wanneer iemand zijn dochter als slavin verkoopt, kan zij niet vrijkomen zoals de mannelijke slaven.
8 Als haar meester haar voor zichzelf bestemd had en zij hem niet meer aanstaat, moet hij haar laten terugkopen; hij heeft niet het recht haar aan derden te verkopen, omdat hij zijn verplichtingen tegenover haar niet is nagekomen.
9 Bestemt hij haar voor zijn zoon, dan moet hij haar als een dochter behandelen.
10 Neemt hij naast haar een andere vrouw, dan mag hij de slavin niet minder voedsel of kleding geven en niet minder vaak gemeenschap met haar hebben;
11 doet hij haar op een van deze drie punten tekort, dan mag ze weggaan zonder ook maar iets te hoeven betalen.
Ja graag,yerk schreef:De Eerste en de Laatste, een naam die in het Oude Testament verscheidene keren (en alleen) wordt gebruikt om God aan te duiden.
Er zijn wel meer voorbeelden, wil je ze hebben?
Je spreekt De Zoon Zelf tegen.Het Nieuwe Testament staat 'boven' het Oude Testament.
De bijbel houdt van slaven houden.
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied
Aangaande uw slaaf of uw slavin, die gij zult hebben, die zullen van de volken zijn, die rondom u zijn; van die zult gij een slaaf of een slavin kopen.
Gij zult ze ook kopen van de kinderen der bijwoners, die bij u als vreemdelingen verkeren, uit hen en uit hun geslachten, die bij u zullen zijn, die zij in uw land zullen gewonnen hebben; en zij zullen u tot een bezitting zijn.
Roodkapje is ook een aantal maal door mijn hoofd gelopen, net als Sinterklaas.En uit de teksten blijkt dat roodkapje een meisje was en een kapje op had. En het kapje was rood.
God kwam/komt wel dan?Er was eens kerstversiering. Er waren lichtjes in de kerstboom, kaarsjes op de tafel enzovoort. En zie daar, de mensen geloofden dat de kerstman echt bij ze kwam kadootjes brengen in zijn vliegende slee. Helaas kwam de kerstman nooit aan..
Er was eens kerstversiering. Er waren lichtjes in de kerstboom, kaarsjes op de tafel enzovoort. En zie daar, de mensen geloofden dat de kerstman echt bij ze kwam kadootjes brengen in zijn vliegende slee. En de mensen wachten en wachten en de jaren vlogen voorbij. Helaas kwam de kerstman nooit aan..
Johan_vd]Er was eens kerstversiering. Er waren lichtjes in de kerstboom schreef:
God kwam/komt wel dan?
In New-Orleans, de Tsunami, honger in Afrika,..... ????