Ik begrijp het niet. omen? Moet ik dan denken aan Ohm, de eenheid van weerstand?
Hoge omen zijn deftige heren, die weinig gevoel voor humor hebben en veel weerstand en dus veel ohmen laten veel spanning niet toe.
Maar de nare natuurkundigen grapjes zijn LEGIO:
De krantenkop: Na het ongeluk tussen het elektron en het foton was het elektron nog een tijd lang aangeslagen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Een leerling bioloog besluit op een goede dag een onderzoek te doen naar het gedrag van kikkers.
Op een mooie dag trekt hij met notitiegereedschap op naar de eerste de beste boerensloot en begint
een observatie.
Hij ziet een kikker liggen in het gras in het zonnetje gestrekt met de armpjes onder het hoofd en vraagt:
,,Wat doe jij zoal op een dag?
De kikker antwoord:,,Ach wat in het zonnetje,plompie in plompie uit jaaa het is wel fijn zo!
Hij ziet nog een kikker liggen in het gras in het zonnetje gestrekt met de armpjes onder het hoofd en vraagt:
,,Wat doe jij zoal op een dag?
De kikker antwoord:,,Ach wat in het zonnetje,plompie in plompie uit jaaa het is wel fijn zo!
Hij ondervraagd verscheidene andere kikkers,krijgt op zijn vraag steeds hetzelfde antwoord en ietwat wanhopig wordend over de ietwat summiere resultaten ziet hij een kikkertje in het gras redelijk verfomfaaid en duidelijk wat bang en weer belangstellend geworden vraagt onze jonge bioloog :,,Wat doe jij zoal op een dag?
Zegt het ene eendje tegen het andere: "Pas op, een muur!,
zegt het andere eendje: "kwak".
Een getrouwd koppel ligt te slappen, wanneer plots de telefoon gaat om 03:00 in de morgen. De vrouw neemt op (een blondje), even is het stil en dan schreeuwt de blondine opeens: "HOE MOET IK DAT NU VERDORIE WETEN, DAT IS 400 KM HIER VANDAAN" en ze gooit de telefoon terug toe. De man vraagt: wie was dat zo vroeg? Weet ik niet zegt de blondine, een of andere vrouw die vroeg of de kust veilig was!!!
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."
Een koppel gaat jagen in het bos. Plotseling valt er ene van zijn stokje. Hij lijkt niet te ademen en beweegt niet. De andere kerel pakt zijn gsm en belt de hulpdiensten:
Kerel: Mijn vriend is dood! Wat kan ik doen?
De hulpverlener zegt met een kalmerende stem: "rustig, ik kan je helpen. Zorg ervoor dat je zeker weet dat hij dood is"
Dan is er een stilte, en hoort de hulpverlener een geweerschot. De man zijn stem komt terug aan de lijn:
Een wetenschapper en een filosoof worden achternagejaagd door een hongerige leeuw. De wetenschapper maakt enkele berekeningen en zegt tegen de filosoof: "het heeft geen zin om de leeuw te ontlopen, hij haalt ons toch in".
Waarom de filosoof zegt: "Ik probeer niet sneller dan de leeuw te lopen, maar wel sneller dan jou".