Puzzel Puzzels
smette
Artikelen: 0

Re: god ben jezelf

michael1975 schreef:God ben jezelf.

Als je alle geloven naast elkaar legt hebben vele spreuken gelijkenissen.

Maar alle komen op het zelfde neer "God ben je zelf" De moslims zien hem als een vel licht, degene die in god geloven zien hem als een man met baard en boven zijn hoofd een licht, ga zo maar even verder.
Ik denk niet dat als je een moslim of een christen vraagt beschrijf je god dat hij zo een antwoord geeft ... Als hij al een antwoord wil of kan geven.

Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat god voor hem/haar is. Je bent vrij in je interpretatie maar mag niet veralgemenen. wat voor jou god is kan voor een ander misschien een totaal andere betekenis hebben.

Greetz Smette

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Ferdi

Ik denk er maar zo over:

8) Degene die het meest invloed op jou heeft is niet God of Allah, maar dat ben je zelf. 8)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Kyran

Ferdi schreef:Ik denk er maar zo over:

8) Degene die het meest invloed op jou heeft is niet God of Allah, maar dat ben je zelf.  8)
Inderdaad, ik zie het nut er niet van in om jezelf 'God' te noemen. Trouwens, bij de poll ontbreekt de optie ''Ik geloof niet dat God bestaat''. Voor de atheïsten onder ons zou het immers ook een zonde zijn om de mens als God te beschouwen...
Kjell

michael1975 schreef:God ben jezelf.

Als je alle geloven naast elkaar legt hebben vele spreuken gelijkenissen.

Maar alle komen op het zelfde neer "God ben je zelf" De moslims zien hem als een vel licht, degene die in god geloven zien hem als een man met baard en boven zijn hoofd een licht, ga zo maar even verder.

Al deze geloven zijn ontstaan in de oudheid en ze wijzen maar naar een ding het onverklaarbare licht oftewel de onverklaarbare heelal.

Ik las sommige theorieen en pasages en als je dat moet geloven dan klopt er helemaal niks meer van. God schiep op een dag (ik weet niet meer welke) de mens en die kon praten ???? en de dino's dan waar zijn die gebleven??

Er zal best meer zijn wat wij niet weten maar God bestaat uit je zelf.

Mocht ik iemand hiermee belediggen dan was dit niet mijn bedoeling, het is tenslotte een forum, en ik laat een ieder in z'n waarde.
vele mensen zijn in de war door stellingen gemaakt in de bijbel, dit boek is geschreven in een tijd waar je iemand zn kop eraf kon snijden voor zn geld zonder gevaar voor opgepakt te worden door de flikken, de bijbel is een verhaal om mensen op het rechte pad te houden, jezus heeft bestaan, zo is god gecreeerd door de goedheid van jezus, jezus werd aanzien als de zoon van god door zn goedheid en liefde..........beetje hippie, niet anders.

het concept goden komt op zijn beurt van de egyptenaren die die de dieren en planten rondom hun vereren, egyptenaren werden ook in verband gesteld met drugs.........

het feit dat drugs liefde en eenheid verspreid is een niet te verwaarlozen factor naar het totaal beeld, de beeldspraak in de bijbel is daar volgens mij ook een gevolg van.

magic mushrooms,visioenen.

mensen aten wat ze vonden,iedereen was arm toen, het is moeilijk van een totaalbeeld te geven hoe ik het zie, maar maar de basis van het ontstaan en het bovennatuurlijke is aan ( simpele factoren) te wijten.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
KlaasP

wij zijn veel hoger dan God, want wij hebben Hem geschapen. Zonder de mens zou er niemand met 1 woord reppen over wat voor godheid dan ook.
razor

Ik weet voor mezelf.. maar zal voor de mensen hier het maar anders zeggen: Ik denk dat god bestaat.

De bijbel is het woord van god.. het is wellis via mensen geschreven maar de boodschap komt van god. onzin denken dan de meesten... toch opvallend dat de bijbel nog nooit onderuit is weten te halen terwijl het zo bekend is.. zolang bestaat.

Sterker nog.. het wordt alleen maar sterker met de dingen die erin staan. Met name het laatste deel: Openbaringen. Er staan zoveel dingen in die langzamerhand waar worden. Toch ook opvallend terwijl dat 2000 jaar geleden is geschreven.

Er stond zelfs als voorbeeld in dat spreekt over 11 september (aanslagen new york). Er staat dat de Joden een eigen land weer terug zullen krijgen en de Joden over heel de wereld naar hun land terug zullen keren. Dat gebeurd..

Er staat dat Israël het moeilijk zal krijgen maar wonder boven wonder gezegend blijft.. is ook waar.. Israël staat door veel landen onder druk..

En zo staan er nog meer dingen die uit lijken te komen en uit gaan komen.

En de mens zelf als goed? Waar basseer je dat op? Op de goede kwaliteiten van de mens? een mens maakt per dag talloze fouten.

Beheersing over je eigen lichaam en geest? wat dan over mensen die dat niet hebben..gehandicapten..(geestelijk/lichamelijk). Tot hoeverre ben je gehandicapt? ieder mens heeft wat.. wanneer is het een afwijking of niet.. daar kun je dus niets op bazeren.

Mens zichzelf geschapen? Wereld, dieren, aarde, lucht, heelal... zelf geschapen?

Big bang zegt men dan..? er is nog nooit duidelijk aangetoond dat dat waar is. Wel talloze keren door wetenschappers ook o.a. het tegendeel. Ze vergeleken het met een container vol letters die als je het om zo kiepen tot een boek zou vormen.

Dus ben ik zeker van mening dat god ons en de aarde heeft geschapen.

En niet Allah.. daar heb ik ook weer tal van redenen op voor.

Grootste is dat Koran niet klopt en talloze keren onderuit is gehaald.

Bijv: Bijna aan het eind staat een spreuk dat alles wat vanaf toen gezegd word door Mohammed waar is. Dus het grote deel van het boek kan je eruit scheuren en weggooien. Er staat immers verder dat het niet waar is .. pas alles wat daarna kwam is waar. Rare tegenstelling?

Groeten :roll:
Assassinator

De bijbel is het woord van god.. het is wellis via mensen geschreven maar de boodschap komt van god. onzin denken dan de meesten... toch opvallend dat de bijbel nog nooit onderuit is weten te halen terwijl het zo bekend is.. zolang bestaat.
o ja joh? zeker weten, hoe weet je dat het het woord van god is? alleen omdat dat geschreven staat? er zijn meer bewijzen voor het tegendeel, van genesis bijv. is weinig meer over.
Wereld, dieren, aarde, lucht, heelal... zelf geschapen?.
ja idd, was natuurlijk bergen tijd voor nodig (dr is laatst een koraalrif van 3.5 miljard jaar oud gevonden, mijn gok van de leeftijd van onze aardkloot: 5 miljard)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
razor

o ja joh? zeker weten, hoe weet je dat het het woord van god is? alleen omdat dat geschreven staat? er zijn meer bewijzen voor het tegendeel, van genesis bijv. is weinig meer over.
het blijft uiteraard een geloof.. als alles te bewijzen viel zouden veel meer mensen in god geloven. Maar omdat de bijbel niet onderuit te halen is tot nu toe.. en aantal dingen onbeschrijfbaar volgens buitenstanders 2000 jaar geleden al voorspeld zijn is het niet volledig absurd om in zi'n boek te geloven..
Assassinator

het blijft uiteraard een geloof.. als alles te bewijzen viel zouden veel meer mensen in god geloven.
ik zie daar geen problemen in, maar zie daarvoor een andere thread en lees die eens door :P
Maar omdat de bijbel niet onderuit te halen is tot nu toe.. en aantal dingen onbeschrijfbaar volgens buitenstanders 2000 jaar geleden al voorspeld zijn is het niet volledig absurd om in zi'n boek te geloven..
nou, het klink zeer onlogisch dat er tientallen miljoenen mensen bijna alles (het gros dan he) geloven wat in een boek staat waarvan ze vaak niet eens weten wat het inhoud (het word ze verteld en er vanaf de jeugd ingepropt, ja dan accepteer je het wel zonder een echte eigen mening te vormen, niet dat dat makkelijk is)

maar die dingen die voorspeld werden zijn zooooo vaag dat je daar in ziet wat je erin wilt zien, je kan er vanalles van maken. en de bijbel is bij genoeg dingen onderuitgehaald. maar dat hoort allemaal bij een ander topic :roll: je ziet wel welke :P

- Robert Heinlein -
lise

volgens mij zit in ieder van ons een stukje van dé God in de hemel.
Assassinator

en wat is dé god dan? en wat is de hemel?

- Robert Heinlein -
mistolio

Ik geloof niet dat de mens God zelf is. Ik zou het genuanceerder willen zeggen: de mens is onderdeel van God. Als ik God een gestalte mag geven, dan zeg ik dat Gods lichaam en geest uit het heelal bestaat. Een lichaam opgebouwd uit planeten en sterrenstelsels. Ik vergelijk de mens dan met een bacterie die zich in een deel van het Goddelijke lichaam heeft genesteld. Zolang de bacterie niet voor problemen zorgt zal het afweersysteem van het Goddelijke lichaam hem met rust laten. Hoogstwaarschijnlijk heeft de bacterie zelfs een nuttige functie voor het lichaam Gods, maar welke dat is, zal het zelf nooit te weten komen. Het enige wat de bacterie weet is dat het wil overleven. En daarvoor heeft het God nodig. De bacterie beseft dat maar al te goed. Ook hij gelooft.
Ja hoor . ik sluit me daar bij aan. en o wéé als we zullen uitbreken.
lise

dé god is de persoon die de aarde heeft gesticht volgens het christendom. En de hemel is de plaats waar de doden heengaan als ze dood zijn(als je dat gelooft) en God is daar aanwezig. Het gaat hier om wat jij gelooft.
kombelpeter

Ik geloof ook dat je zelf je eigen God bent. Maar ik geloof ook dat alles een illusie is (zie het bijbehorende draadje) dus eigenlijk ben je ook weer niet je eigen God.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Assassinator

dé god is de persoon die de aarde heeft gesticht volgens het christendom. En de hemel is de plaats waar de doden heengaan als ze dood zijn(als je dat gelooft) en God is daar aanwezig. Het gaat hier om wat jij gelooft
sorry, de aarde is niet zo ontstaan, jammer maar helaas. en de doden zijn dood, dus gaan nergens heen (hoewel ik niet uitsluit dat de ziel niet op de een of andere manier niet akn worden bewaard worden als de hersenen die niet meer kunnen ondersteunen)
Het gaat hier om wat jij gelooft.
je kan geloven wat je wil, maar dan hoeft het nog niet waar te zijn, het gaat om wat waar is :roll: maar dat kan in een ander topic worden gediscussierd, of in een private message, je ziet wel welk topic.

- Robert Heinlein -

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!