Ik weet voor mezelf.. maar zal voor de mensen hier het maar anders zeggen: Ik denk dat god bestaat.
De bijbel is het woord van god.. het is wellis via mensen geschreven maar de boodschap komt van god. onzin denken dan de meesten... toch opvallend dat de bijbel nog nooit onderuit is weten te halen terwijl het zo bekend is.. zolang bestaat.
Sterker nog.. het wordt alleen maar sterker met de dingen die erin staan. Met name het laatste deel: Openbaringen. Er staan zoveel dingen in die langzamerhand waar worden. Toch ook opvallend terwijl dat 2000 jaar geleden is geschreven.
Er stond zelfs als voorbeeld in dat spreekt over 11 september (aanslagen new york). Er staat dat de Joden een eigen land weer terug zullen krijgen en de Joden over heel de wereld naar hun land terug zullen keren. Dat gebeurd..
Er staat dat Israël het moeilijk zal krijgen maar wonder boven wonder gezegend blijft.. is ook waar.. Israël staat door veel landen onder druk..
En zo staan er nog meer dingen die uit lijken te komen en uit gaan komen.
En de mens zelf als goed? Waar basseer je dat op? Op de goede kwaliteiten van de mens? een mens maakt per dag talloze fouten.
Beheersing over je eigen lichaam en geest? wat dan over mensen die dat niet hebben..gehandicapten..(geestelijk/lichamelijk). Tot hoeverre ben je gehandicapt? ieder mens heeft wat.. wanneer is het een afwijking of niet.. daar kun je dus niets op bazeren.
Mens zichzelf geschapen? Wereld, dieren, aarde, lucht, heelal... zelf geschapen?
Big bang zegt men dan..? er is nog nooit duidelijk aangetoond dat dat waar is. Wel talloze keren door wetenschappers ook o.a. het tegendeel. Ze vergeleken het met een container vol letters die als je het om zo kiepen tot een boek zou vormen.
Dus ben ik zeker van mening dat god ons en de aarde heeft geschapen.
En niet Allah.. daar heb ik ook weer tal van redenen op voor.
Grootste is dat Koran niet klopt en talloze keren onderuit is gehaald.
Bijv: Bijna aan het eind staat een spreuk dat alles wat vanaf toen gezegd word door Mohammed waar is. Dus het grote deel van het boek kan je eruit scheuren en weggooien. Er staat immers verder dat het niet waar is .. pas alles wat daarna kwam is waar. Rare tegenstelling?
Groeten