klopt. de bredere vraag is hoe de ART werkt, waarom het equivalentieprincipe deels faalt en dat soort vragen. het hele topic over licht afbuiging was niet meer dan een poging om dat verhaal met falen van het equivalentieprincipe te begrijpen, maar niet gelukt. en die 2 pieken stichtte alleen maar verwarring en onduidelijkheid.
Een nieuwe poging om wat inzicht te ontfutselen via een gyroscoop lijkt ook niet veel zin te hebben en links daarover op het physics forum geven mij vooral het idee dat men daar langs elkaar heen praat qua volgen van gyroscoop. een filmpje waar ze dat laten zien in een ruimtestation met een gyroscoopje van 2 euro wordt helemaal niet op gereageert. En dat wil ik wel graag ontrafeld zien om niet weer een verwarrend beeld te laten voortleven, dus ben ik daar even ingesprongen op het physics forum. Hoop het daar helder te krijgen voordat ik afgeschoten wordt, anders is het gewoon weer jammer. Misschien hebben we dan meer aan een conclusie hier op het forum. Maar even kijken maar hoe het zich ontwikkelt en niet te pessimistisch zijn op voorhand.
Puzzels