Puzzel Puzzels
Boaz
Artikelen: 0

Re: Antizwaartekracht

Als dat zo was zouden we geen helium hebben... Dan zou helium vrij door het heelal zwerven. Hier en daar een molecuultje dat toevallig langs de aarde vliegt.

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Ronald

De zwaartekracht op aarde trekt alles naar de aarde. Trappen helpen je omhoog, weg van de aarde, dus trappen zijn tegen aarde.

Helium is lichter dan andere gassen, dus hiermee kun je de zwaartekracht oook tarten.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

einstone

Je beweegt wel tegengesteld aan de richting van de zwaartekracht, maar dat wil niet zeggen dat je dan temaken hebt met anti-zwaartekracht...
Ronald

Dit is het begin. We komen in opstand tegen de zwaartekracht en trappen helpen ons daarbij. Dit is natuurlijk het begin!

Wacht maar!
Boaz

Moderators?
gerard

nou hij heeft wel gelijk want zwaartekracht is namelijk iets wat ineens weg zou kunnen vallen en dan wat heb je dan nog aan een auto

ik denk dat de regering iets moet ontwikkelen dat nog meer aantrekking kracht heeft dan de aarde
Anonymous

(Ik ben een wetenschap leek. zie mijn opm. hieronder :shock: )

Moet je dan niet iets zoeken buiten de aarde. Want wat op de aarde is allemaal al door de aarde aangetrokken.

Of ietsin de aarde en dan simpel gezegd omdraaien. Ompolen.
Ronald

Met vliegtuigen kun je parabool vluchten uitvoeren. Door eerst te klimmen met een hoek 47 graden omhoog tot ongeveer 8500 meter en hier te gaan dalen in een hoek van 42 graden. Hiermee ben je ongeveer 22 seconden gewichtloos.

Esa voert deze vluchten uit met een a300 zero-g toestel, waar elk jaar ook een dertig tal studenten teams experimenten mogen uitvoeren!

Dit stond laatst een keer in de Kijk, niet zo bijzonder maar wou ik het jullie toch niet onthouden.
Anonymous

Zwaartekracht heeft te maken met virtuele quantumdeeltjes genaamd gravitronen

Wat moet ik me voorstellen bij virtuele deeltjes? Ze zijn er wel, maar toch ook weer niet, rara... :wink:
Boaz

gerard schreef:nou hij heeft wel gelijk want zwaartekracht is namelijk iets wat ineens weg zou kunnen vallen en dan wat heb je dan nog aan een auto

ik denk dat de regering iets moet ontwikkelen dat nog meer aantrekking kracht heeft dan de aarde

En dan? Iets dat meer aantrekkingskracht heeft dan de aarde gaat opeens vliegen? Een zwakke magneet en een sterke magneet stoten elkaar af? DUH! :shock:
Mafkees

KNAL schreef:Ik als voorzitter van de anti zwaartkracht commisie (Fz) of AFz vind dat jullie goed bezig zijn om de zwaartekracht zijn welverdiende lesje te leren!!

en dat van die trappen daarnet beviel mij ook wel doordat het een soort van kinetische energie opslag was!!

Het zal echter de zwaartekracht niet uitschakelen! eh dat is ook haast onmogelijk want alles trekt elkaar aan, man vrouw groote massa klijne massa. Maar wellicht licht er nog een weg bij atoomspilsing die constand verloopt. blijven zoeken!!

groet AFz commisie!! met 1 missie!!
Dus je wilt jezelf gaan splitsen ofzo? Je wordt toch ook deels bij elkaar gehouden door de zwaartekracht? 8)
Leuke gast

Als je de aarde sneller laat draaien, zal rond de evennaar de aantrekkingskracht 'g' van de aarde worden opgeheven. Dit komt door de centrifugaal ofwel middelpunt-vleigende-kracht. Op de evennaar vlieg je eraf.
Anonymous

Om het nog een klein beetje serieus te houden, hier mijn visie op het onderwerp.

De zwaartekracht is een fenomeen waar onze beschaving en wetenschap niets mee kan, maar dat wil niet zeggen dat andere beschavingen uit het verre verleden dit niet konden.

Zo is de bouw van bijvoorbeeld de piramides ondenkbaar wanneer de egyptenaren niet een techniek beheersten om de zwaartekracht tijdelijk te verminderen, de blokken steen zijn dusdanig zwaar dat zelfs onze modernste machines niet in staat zijn om een dergelijk bouwwerk te dupliceren.

Hetzelfde geldt voor de tonnen zware beelden op het Paaseiland die zelfs van andere eilanden afkomstig zijn.

Wij vinden onszelf zo vreselijk superieur vergeleken met oude beschavingen, maar in werkelijkheid zijn we dat echter niet.

Anti-zwaartekracht komt in het heelal zelfs meer voor dan de aantrekkende vorm, het heelal dijdt daardoor uit en wel met een VERSNELDE beweging.

Dit is wetenschappelijk bewezen.

Zelf heb ik wel eens met een experiment meegedaan om met 1 vinger samen met 4 personen een 5e persoon van 100kg op te tillen.

Je zou verwachten dat je dan zo'n 25 kg te tillen krijgt, echter was een kracht van enkele honderden grammen voldoende.

Hoe het werkte, geen idee maar dit experiment bewijst dat de zwaartekracht niet die absolute onveranderlijke kracht is die wij denken dat het is.
Spuit11

peterdevis schreef:Het is opmerkelijk dat er steeds theorien opduiken over antizwaartekracht, sneller dan het licht, antimaterie en dergelijke.

Blijkbaar filosoferen mensen hier graag over.

Blijkbaar ogen de oorspronkelijke theorieën (SR en ART en quantummechanica) spectaculair en zijn tot op zekere hoogte toch nog bevattelijk genoeg om er over te filosoferen (al zullen filosofen gruwelen bij de gedachte dat deze discussies als filosofie worden omschreven).

Nooit wordt de werking van de transistor in vraag gesteld, nog het bestaan van de sterke wisselwerking, de dna stuctuur.
Men bedoeld waarschijnlijk een zwaar magnetisch veldt die krachtiger is als de zwaartekracht en dus op deze wijze massa laat zweven.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

dekale

Volgens mij valt een appeltje niet naar beneden als hij aan het steeltje blijft hangen. De exacte formule heb ik hiervoor niet zo direkt bij de hand.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!