maar dat betekent niet dat je alle mensen zomaar over dezelfde kam mag scheren...
Ik heb het niet enkel over (seksuele) misbruiken.
Moderator: Rhiannon
Klinkt eerder erotisch...Veertje schreef:Tip: begin bij het beantwoorden van deze vraag met even achterover te gaan zitten en je voor te stellen dat je in een verlaten bibliotheek zit.... Het is stil en je bent geconcentreerd bezig met een naslagwerk. Opeens staat er een wildvreemde achter je die ongevraagd een aai over je bol geeft. Verder is er niemand meer in de bibliotheek. Dan hetzelfde scenario maar dan masseert iemand ongevraagd je schouders. Nog eens hetzelfde scenario maar dan likt er iemand aan je oor. Stel je het gevoel dat je dan hebt even voor. Bouw deze gedachtegang rustig op. Elke keer gaat de wildvreemde een stuk verder.
Persoonlijk vind ik dit een hele vervelende oefening, maar wel nuttig voor het beantwoorden van de vraag........![]()
Ja, misschien wel een slecht voorbeeld, omdat ik het gevoel wat ik zelf bij die oefening heb niet bij je kan overbrengen. Mrtn voelt het wel aan, en op zich zijn jullie verschillende reacties wel interessant....Math schreef:Klinkt eerder erotisch...
Zal niet de bedoeling zijn, maar ik kan me moeilijk veroplaatsen in hetgene dat jij eigenlijk bedoeld... (slecht voorbeeld?)
Juist.Ik heb niet alles doorgenomen, maar laat ik duidelijk zijn: verkrachting is inbreuk op iemands lichaam en geest, de gevolgen is voor elke slachtoffer verschillend maar de bijwerkingen van trauma's zijn niet te overzien. Vrouwen en kinderen zijn procentueel meer slachtoffer dan mannen, het is smerig, laf, egocentrisch om hieraan schuldig te maken.
Je hoort dit soort verhalen wel eens meer: sexueel misbruik zou later leiden tot sexuele losbandigheid van het slachtoffer. Vreemd genoeg ben ik nooit sexueel behandeld op jonge leeftijd...Het spectrum is echter wel heel breed. Ik heb bv iemand gekend die bijna verkracht was en zelfs enkel daardoor niet echt goed kon binden en zich open geven aan sex. Ik heb ook iemand anders gekend verkracht door neef en oom en dat meisje had er op het eerste gezicht geen last van. Echter gedraagd zij zich nu wel heel sletterig. Ik neem aan dat de waarde van sex en sexualiteit ferm verlegd geweest is.