http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...p?showtopic=554
check this
Zouden we jou avatar (de onmogelijke driehoek) niet als 4D kunnen beschouwen. Minstens één van de lijnen gaat immers meerdere kanten op net als in de eerste post hier een 4D assenstel werd beschreven.DvR schreef:Toch kan ik alle punten in jouw plaatje met twee coördinaten beschrijven![]()
Ik denk dat je onmogelijk een 4D figuur kunt afbeelden in 2D.. Het is zoiets als een 3D brandweerwagen op een 1D lijn projecteren, aan de projectie is onmogelijk meer te zien wat het origineel was simpelweg omdat je 2 dimensies verwerpt..
Bij de projectie van 3D objecten op 2D missen we al zo veel, daarom gebruiken we bij bouwtekeningen ook al die aanzichtenIk denk dat je 4D objecten dan ook hooguit in 3D kunt projecteren, en het dan vervolgens van verschillende kanten moet laten zien..
Probleem is echter wel dat onze hersenen 2D afbeeldingen van 3D objecten kunnen verwerken doordat we het object herkennen.. Bij 4D objecten zal dit helaas niet gaan omdat niemand ooit zo'n ding heeft gezien.. De afbeelding van een 4D bol in 3D levert volgens mij dan ook niet meer dan weer een bol op.. (net zoals de afbeelding van een 3D bol in 2D een cirkel oplevert)
Nouja, zo denk ik er iig over![]()
absoluut niet,Zouden we jou avatar (de onmogelijke driehoek) niet als 4D kunnen beschouwen. Minstens één van de lijnen gaat immers meerdere kanten op net als in de eerste post hier een 4D assenstel werd beschreven.