Puzzel Puzzels
Xardas
Artikelen: 0
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 22:19

Re: geesten oproepen

Zoals ik al zei, hypnose in de vorm van fantasie aansporen is VET KOEL!

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Jo
Artikelen: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mei 2004, 11:39

Re: geesten oproepen

@Xardas:

was die laatste post om mij uit de tent te lokken of zo?

dat ik zou zeggen "zie je wel?"

maar om het woord/de naam "Satan" te vermijden - als dat mensen tegen de borst stuit:

vergelijk het met loverboys (oh how we love you!)

een meisje is helemaal weg van een jongen

hij behandelt haar als een prinses (alles leuk en vet koel)

ze raakt in de ban/macht van de jongen die ze vertrouwt.

de jongen maakt misbruik van haar onwetendheid en vertrouwen en zijn eigen macht.

ze belandt in de prostitutie en heeft alle moeite om daar weer uit te komen.

voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het met AL die "obscure" dingen zo is,

alleen dat je op je hoede moet zijn.

je weet nooit van te voren of je met een loverboy te maken heb.

wat is het verschil tussen een leuk aardig vriendje en een leuk aardig vriendje?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Boaz
Artikelen: 0
Berichten: 717
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 16:44

Re: geesten oproepen

Joël schreef:@Xardas:

was die laatste post om mij uit de tent te lokken of zo?

dat ik zou zeggen "zie je wel?"

maar om het woord/de naam "Satan" te vermijden - als dat mensen tegen de borst stuit:

vergelijk het met loverboys (oh how we love you!)

een meisje is helemaal weg van een jongen

hij behandelt haar als een prinses (alles leuk en vet koel)

ze raakt in de ban/macht van de jongen die ze vertrouwt.

de jongen maakt misbruik van haar onwetendheid en vertrouwen en zijn eigen macht.

ze belandt in de prostitutie en heeft alle moeite om daar weer uit te komen.

voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het met AL die "obscure" dingen zo is,

alleen dat je op je hoede moet zijn.

je weet nooit van te voren of je met een loverboy te maken heb.

wat is het verschil tussen een leuk aardig vriendje en een leuk aardig vriendje?
Wat heeft dit met geesten oproepen te maken?
Xardas
Artikelen: 0
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 22:19

Re: geesten oproepen

Geloof, Hoop en Iefde? Jaja.

Ik melde dat glaasje draaien een leuk wetenschappelijk expiriment was en gaf daarbij mijn uitleg. Vervolgens krijg ik DIT antwoord:
de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts
Ik begrijp niet wat JIJ met DE SATAN bedoelt en WAT dat te maken heeft met BOVENSTAAND expiriment. Probeer er dan aub niet omheen te draaien en kom met WETENSCHAPPELIJKE argumenten. We bevinden ons op WWW.WETENSCHAPSFORUM.NL en we willen WETENSCHAPPELIJKE benaderingen zien en daarover DEBATTEREN.
of het nou glaasje draaien of hypnose is of wat voor obscuurs dan ook
Geef ook eens (wederom wetenschappelijke) argumenten WAAROM je dit obscuur vindt.
vraag je altijd af of het volgende het geval kan zijn
Dit klinkt al ongelofelijk betweterig.
Joel schreef:je komt in de macht van iemand anders (een geest)

je raakt (een deel van) de controle over jezelf/je (keuze-)vrijheid kwijt

wil je dat? ken/vertrouw je de persoon in kwestie?
Wederom geen argumenten. Ik word er zo langzamerhand moe van.
Jo
Artikelen: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mei 2004, 11:39

Re: geesten oproepen

wat is er nou LEUK en VET COOL aan als alles gewoon wetenschappelijk te verklaren is??

dat (VAGE,) OBSCURE is juist wat jou zo boeit.

Ik ben bloedserieus.
Boaz
Artikelen: 0
Berichten: 717
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 16:44

Re: geesten oproepen

Xardas, je praat tegen dovemansoren.... Joel hoort vooral zichzelf graag het woord verkondigen. Hij gaat ons redden en leren dat het allemaal om liefde gaat.
wat is er nou LEUK en VET COOL aan als alles gewoon wetenschappelijk te verklaren is??
Wetenschappelijk verklaren betekend niet dat je je er dan niet meer over kunt verwonderen. Zelfs als we het leven op een dag volledig (wetenschappelijk) doorgronden blijft het een verwonderlijk fenomeen. Dat het werkt... Ik verwonder me ook over mobiele telefoons, het internet, etc. Alledaagse dingen maar het is toch ongelooflijk dat het allemaal werkt. Ik stuur stromen van miljarden bits en bytes over het net, ik communiceer op dit platform met mensen verspreidt over de hele wereld, we delen met zijn allen onze kennis en ideeen en stellen kritische vragen, dat is toch fantastisch?!

Je hebt geen wonderen nodig om je te verwonderen, kijk om je heen, er is meer dan genoeg om je over te verwonderen, maar daarmee is het nog geen wonder.
Ali Bahbah
Artikelen: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: di 08 apr 2003, 20:37

Re: geesten oproepen

Joël schreef:de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts

so i don't know what's real and what's not
Hé is het in het forum theorieontwikkeling ook mogelijk om aan psychoseontwikkeling te doen? :shock: Ik vrees dat ik je niet van je angstpsychose kan af helpen, maar laat me je vertellen dat de satansfiguur (als godheid van alles wat slecht is) in het jodendom niet bekend is, en door het christendom en islam is geïntroduceerd. Het bijbelse scheppingsverhaal is een slecht bewaard gebleven kopie van het Sumerische scheppingsverhaal, de betekenis die aan 'de slang' wordt gekend is daarom volslagen verkeerd. Wie de waarheid hierover wil kennen en de bijbelse verhalen serieus wil bestuderen kan er niet omheen om ook de oerbronnen van die verhalen te bestuderen: de Sumerische kleitabletten. Hierop staat de schepping van de mens veel uitgebreider beschreven. Ook zul je ontdekken dat wat in de bijbel wordt afgeschilderd als 'god' niet één individu is, maar een heel volk. Een restant daarvan is dat de god van de bijbel over 'ons' i.p.v. 'ik' spreekt. Ook blijkt dat de 'slang' in de bijbel volkomen verkeerd wordt geïnterpreteerd als slecht. Juist de slang (de god Enki) was de schepper van de mens en de jaloerse en boze god uit de bijbel (Enlil) die de mens vervloekt en het paradijs uitjaagt, wordt aanbeden door joden, christenen en islamieten.

Ik ga niet alles voorkauwen, maar kan je wel een stukje op weg helpen: Google zelf maar eens op de woorden Sumer + Enuma + Elish, Zoroastrianism, Yezidism. Succes!

p.s. de kleitabletten worden nu ook door schriftgeleerden in het Vaticaan bestudeerd, je zult je dus in goed gezelschap bevinden.

Om toch nog even een on-topic reactie te geven: Of het je eigen gedachten zijn of dat er werkelijk entiteiten worden aangetrokken zou ik niet weten. Misschien is het alletwee waar. Zelf heb ik er geen behoefte aan, maar zou iedereen die wil experimenteren willen aanraden om dat met tenminste één ervaren spiritist (of met iemand die ruime ervaring met Ouija borden heeft) te doen. Er schijnen inderdaad mensen knettergek geworden te zijn, voorkomen is beter dan genezen.
Xardas
Artikelen: 0
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 22:19

Re: geesten oproepen

Xardas, je praat tegen dovemansoren.... Joel hoort vooral zichzelf graag het woord verkondigen. Hij gaat ons redden en leren dat het allemaal om liefde gaat.
Ook ik probeer mensen te bekeren, maar dan alleen om hun verstand te gebruiken. Als ze al die flauwekul van zich afgooien, zien ze pas hoe mooi het leven werkelijk is. Voor Joel is het goed documenten zoals deze: http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe....l?boek&philipse door te nemen. Wetenschap is pure magie, het is wonderbaarlijk patronen te erkennen in de natuur (natuurwetten). Waarin verbeelding dan vaak een grotere rol speelt dan exactie. Wetenschap is VET COOL ja!, ik ben hier niet omdat ik wetenschap saai vind.
Gebruikersavatar
Elmo
Artikelen: 0
Berichten: 3.437
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 13:47

Re: geesten oproepen

Joel, dit is je laatste waarschuwing.

Ofwel, je gaat van nu af aan posten volgens de regels van wetenschapsforum.nl, ofwel ik ga je posts wissen...
Never underestimate the predictability of stupidity...
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

NOOIT GLAASJE DRAAIEN;; je beseft niet wat je doet!!!!!!!!!!

het veiligste is en blijft ouija. neem een kijkje op http://groups.msn.com/Geesten0proepen

of je kunt ook mij contacteren,ik heb reeds veel ervaring

als je perse wil weten hoe je geesten moet oproepen.

Edit Moderator: geen e-mail adressen in berichten.
SummonGhost
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 sep 2004, 17:06

Re: geesten oproepen

[

Best meneer/Mevrouw ik wil echt weten hoe ik op een zo veilig mogelijke manier geesten op kan roepen.
peterdevis
Artikelen: 0
Berichten: 1.404
Lid geworden op: ma 05 apr 2004, 15:52

Re: geesten oproepen

Best meneer/Mevrouw ik wil echt weten hoe ik op een zo veilig mogelijke manier geesten op kan roepen
Alle manieren zijn veilig! Alleen een dosis gezond verstand volstaat.

Aangezien geesten niet bestaan, kunnen ze niet gevaarlijk zijn, wel het geloof erin of de charlatans die beweren geesten op te roepen.
Gebruikersavatar
doemdenker
Artikelen: 0
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 16:27

Re: geesten oproepen

Alle manieren zijn veilig! Alleen een dosis gezond verstand volstaat.


Maar je schrikt je wel te pletter, op het moment dat je het ziet werken!
How will it end?
Xardas
Artikelen: 0
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 22:19

Re: geesten oproepen

Alle manieren zijn veilig!
Ik zou het niet midden op de snelweg doen!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

Waarom willen jullie geesten oproepen? Weet je wel waar je aan begint?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!