Puzzel Puzzels
Johan2
Artikelen: 0

Re: Quran, Bijbel en Torah zijn van dezelfde God afkomstig

...
Ik lees ook niet alles als ik in een topic val, maar dit is wel hééél erg ouwe kost.
de grijze muis schreef:En Allah had 4 dochters, Hubal, Al Uzza, Al Laat en Manat voordat ze door mohammed onder het tapijt werden geveegd.
En Jahweh had volgens Gen. 6: 4 reuzen als kleinzonen. Maar je bent het toch met mij eens dat dit soort rudimenten van oudere verhalen niets afdoen aan het feit dat de uiteindelijke Allah is gemodelleerd naar de uiteindelijke Jahweh.
Die vraag geldt ook voor jou. (En lees dan ook even de rest voordat je verschillen gaat turven, want die kan ik je ook wel geven).

PS: Het is m.i. heel veelzeggend dat juist twee afvallige Rooms katholieken er hier niet aan willen dat Jahweh en Allah zo veel gemeen hebben.

Van Klazon neem ik aan dat hij gewoon belijdend kerklid is, maar:

@Roland: wat is jouw achtergrond?
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

klazon
Pluimdrager

Van Klazon neem ik aan dat hij gewoon belijdend kerklid is
Je mag ook evangelisch christen zeggen. :roll:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

collegavanerik

collegavanerik schreef: ...
Ik lees ook niet alles als ik in een topic val, maar dit is wel hééél erg ouwe kost.
de grijze muis schreef:En Allah had 4 dochters, Hubal, Al Uzza, Al Laat en Manat voordat ze door mohammed onder het tapijt werden geveegd.
En Jahweh had volgens Gen. 6: 4 reuzen als kleinzonen. Maar je bent het toch met mij eens dat dit soort rudimenten van oudere verhalen niets afdoen aan het feit dat de uiteindelijke Allah is gemodelleerd naar de uiteindelijke Jahweh.
Die vraag geldt ook voor jou. (En lees dan ook even de rest voordat je verschillen gaat turven, want die kan ik je ook wel geven).

PS: Het is m.i. heel veelzeggend dat juist twee afvallige Rooms katholieken er hier niet aan willen dat Jahweh en Allah zo veel gemeen hebben.

Van Klazon neem ik aan dat hij gewoon belijdend kerklid is, maar:

@Roland: wat is jouw achtergrond?
Tuurlijk:

JHWH = Allah = Chonos = Zeus = Jupiter= Wodan = Brahman = energie = fantasie = het vliegende spaghettimonster = de onzichtbare roze eenhoorn

o ja,

mag ik nog even je excuus om mij te vergelijken met een moslimextremist?
de grijze muis

johan2 ik begrijp helemaal niets van je laatste post. bedoel je dat ik een afvallige Rk ben? Of heb je een ander op het oog. Ik ben nooit RK geweest, dus ik kan ook niet afvallig zijn.

Ik aanbid mijn hond.

Bovendien wat doet het er toe? En wat RR betreft, grote geesten staan boven elke religie en achtergrond speelt dan geen rol meer.

Wat er wel toe doet is dat iemand onbeschaamd door blijft gaan met te kopieren en plakken van een zeer propagandistische mohammedaanse site, zonder die te vermelden, zoals I dat doet.

Nog iets over een oud gebruik, je haalt het er immers zelf weer bij. Mo was, meen ik, zo bang beschuldigd te worden de zonnegod te aanbidden, dat de pelgrims tegen de wijzers van de klok in, dwz niet met de zon mee, om de kubus moesten lopen. Zomaar een aardig weetje.
Menheffrin

De problematiek is op zich niet zo moeilijk voor te stellen. Het is zonneklaar dat Mohammed de maangod Sin, die Al-Ilah werd aangeduid, als voorwerp van zijn politieke gedachtegoed heeft gemaakt. Ook in de koran ziet men dat de toenmalige Joden de veronderstelde relatie met Abraham terecht voor ondeugdelijk hielden en beschouwde als een potsierlijke en ondoordachte verwijzing. Maar dan, 1400 jaar later, kan men echter niets anders concluderen dat de islam zich zo heeft ontwikkeld dat die verwijzing naar Abraham voor vaststaand moet worden aangenomen. Dát is de bestaande praktijk van vandaag.
Johan2

Johan2 schreef:Van Klazon neem ik aan dat hij gewoon belijdend kerklid is
Je mag ook evangelisch christen zeggen. :roll:
Ik dacht al zoiets, Klazon. Zing ze! :wink:
Johan2 schreef:Maar je bent het toch met mij eens dat dit soort rudimenten van oudere verhalen niets afdoen aan het feit dat de uiteindelijke Allah is gemodelleerd naar de uiteindelijke Jahweh.
Tuurlijk:

JHWH = Allah = Chonos = Zeus = Jupiter= Wodan = Brahman = energie = fantasie = het vliegende spaghettimonster = de onzichtbare roze eenhoorn
Je vergeet Sinterklaas, CVE.
o ja, mag ik nog even je excuus om mij te vergelijken met een moslimextremist?
Pardon? Ik heb je gefrustreerd en een fundamentalist genoemd, én ik heb gezegd dat bekeerde fundamentalisten de ergste zijn, maar extremist kan ik mij niet herinneren. Geef ’s een link.

Ik geef overigens onmiddellijk toe dat de combinatie van frustratie, bekering en fundamentalisme dé voedingsbodem bij uitstek is van veel moslimextremisme, dus dat de vergelijking op zich niet eens zo gek zou zijn geweest. Bedankt voor de eyeopener!
Johan2 schreef:PS: Het is m.i. heel veelzeggend dat juist twee afvallige Rooms katholieken er hier niet aan willen dat Jahweh en Allah zo veel gemeen hebben.
johan2 ik begrijp helemaal niets van je laatste post. bedoel je dat ik een afvallige Rk ben? Of heb je een ander op het oog. Ik ben nooit RK geweest, dus ik kan ook niet afvallig zijn.
Sorry DGM, het stond mij bij dat je van RK huize was. Als je maar niet denkt dat ik je anderszins met CVE vergelijk; ik schat je aanzienlijk hoger in.
Ik aanbid mijn hond.
Als je de hond maar niet kwetst.
Bovendien wat doet het er toe?
Ik vind het opmerkelijk dat het voornamelijk zich als a-, of zelfs anti-religieus afficherende figuren zijn die hier fanatiek willen voorkomen dat Allah met Jahweh in verband wordt gebracht, om zo gebroederlijk op te trekken met Klazon (en Menheffrin?). Dat geeft toch stof tot nadenken!!
En wat RR betreft, grote geesten staan boven elke religie en achtergrond speelt dan geen rol meer.
Grote geesten kennen de geschiedenis en ontkennen niet dat er bij alle verschillen ook grote overeenkomsten zijn.
Nog iets over een oud gebruik, je haalt het er immers zelf weer bij. Mo was, meen ik, zo bang beschuldigd te worden de zonnegod te aanbidden, dat de pelgrims tegen de wijzers van de klok in, dwz niet met de zon mee, om de kubus moesten lopen. Zomaar een aardig weetje.
Ja, maar doet dat iets af aan het feit dat Mohammed erkende dat Allah dezelfde was als de God van de Joden en Christenen?
De problematiek is op zich niet zo moeilijk voor te stellen. Het is zonneklaar dat Mohammed de maangod Sin, die Al-Ilah werd aangeduid, als voorwerp van zijn politieke gedachtegoed heeft gemaakt. Ook in de koran ziet men dat de toenmalige Joden de veronderstelde relatie met Abraham terecht voor ondeugdelijk hielden en beschouwde als een potsierlijke en ondoordachte verwijzing.
Inderdaad. En jij weet ongetwijfeld ook dat Mohammed eerst tevergeefs met zijn visioenen bij de Joden heeft lopen leuren, voordat hij maar zijn eigen religie startte. Maar je weet ook dat het Mattheüsevangelie begint met de “Afstamming van Jezus Christus, zoon van David, zoon van Abraham...” en ook dat is door de Joden “voor ondeugdelijk” gehouden en als “een potsierlijke en ondoordachte verwijzing” beschouwd.
Maar dan, 1400 jaar later, kan men echter niets anders concluderen dat de islam zich zo heeft ontwikkeld dat die verwijzing naar Abraham voor vaststaand moet worden aangenomen.
Waarin verschilt die verwijzing van die bij Mattheüs?

Waarom is het toch zo moeilijk om hier toe te geven dat zowel Joden, als Christenen, als Moslims van zichzelf zeggen dat ze de God van Abraham vereren? Dát is namelijk het énige waar het hier in éérste instantie om gaat!!!!
Ihsan

Hier is een mooi verhaal uit de bijbel:

15:1 Toen kwamen de Farizeeen en schriftgeleerden uit Jeruzalem tot Jezus en vroegen:

15:2 "Waarom overtreden uw leerlingen de overlevering van de ouden? Want zij wassen hun handen niet wanneer zij brood eten."

15:3 Hij antwoordde en zei hun: "Waarom overtreedt ook u zelfs het gebod van God, door uw overlevering?"

15:4 Want God heeft gezegd: "Eer uw vader en uw moeder, en wie zijn vader of moeder vervloekt die zal sterven."

15:5 Maar u zegt: "Wie ooit tot zijn vader of moeder mocht zeggen: 'Alles wat van mij is wat u tot nut had kunnen zijn, is een offergave',

15:6 hoeft zijn vader of moeder niet te eren. Zo hebt u het woord van God ongeldig gemaakt door uw overlevering.

15:7 Hypocrieten! Terecht heeft Jesaja over u geprofeteerd, zeggend:

15:8 "Dit volk eert mij met [hun] lippen, maar hun hart is ver van mij.

15:9 Zij aanbidden mij tevergeefs omdat zij leringen onderwijzen die mensengeboden zijn."

15:10 En toen hij de schare bij zich geroepen had zei hij tot hen: "Hoor en begrijp!"

15:11 Niet wat de mond ingaat, verontreinigt de mens, maar wat de mond uitgaat, verontreinigt de mens.

15:12 Toen kwamen zijn leerlingen en zeiden tot hem: "U weet dat toen de Farizeeen dit woord hoorden, zij er aanstoot aan namen?"

15:13 Hij antwoordde hun en zei: "Elke plant die mijn hemelse vader niet heeft geplant zal worden ontworteld."

15:14 Laat hen gaan, zij zijn blinden die blinden begeleiden. Als een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen.

15:15 Toen antwoordde Petrus en zei tot hem: "Verklaar ons de gelijkenis."

15:16 Waarop hij zei: "Hebben ook jullie geen begrip?

15:17 Begrijp je niet dat alles wat de mond ingaat, in de buik komt en in het riool verdwijnt?"

15:18 Maar wat de mond uitgaat, komt uit het hart, en dat verontreinigt de mens.

15:19 Want uit het hart komen de goddeloze redenaties, moord, echtscheiding, diefstal, valse getuigenissen en blasfemie voort.

15:20 Dat zijn de verontreinigingen. Maar de mens die met ongewassen handen eet, verontreinigt zich niet.

15:21 En Jezus ging vandaar en trok zich terug naar de gebieden van Tyrus en Sidon.

15:22 En daar kwam een Kanaänitische vrouw uit die omgeving en riep en zei: "Heer, zoon van David, mijn dochter is ernstig bezeten door een demon."

15:23 Maar hij antwoordde haar geen woord. Zijn leerlingen kwamen en vroegen hem zeggend: "Zend haar weg, want zij roept ons na!"

15:24 Daarop antwoordde hij en zei: "Ik ben alleen tot de verloren schapen van het huis van Israël gezonden."

15:25 Maar zij kwam, eerde hem en zei: "Heer, help mij!"

15:26 Hij antwoordde daarop en zei: "Het is niet goed het brood van de kinderen te nemen en het voor de hondjes te werpen."

15:27 Maar zij zei: "Ja heer, toch eten hondjes ook van de kruimels die van de tafel van hun meesters vallen."

15:28 Toen antwoordde Jezus en zei tot haar: "O vrouw, groot is uw geloof, laat het worden zoals u wenst!" Van dat uur af was haar dochter genezen.
Er is een Waarheid die onafhankelijk is van iedere perceptie. Zoek deze waarheid en die zal je bevrijden.
collegavanerik

@johan2

Sinterklaas hoort in mijn rijtje niet thuis omdat hij niet in de hemel zit maar uit Spanje komt.

De gelijkstelling door mij van alle oppergoden is legitiem omdat ze in alle culturen eenzelfde rol hebben: Ze kunnen toornig zijn en vuur uit de hemel laten neerdalen.

Dat zie ik jouw onkenbare god nog niet doen.

Waarom maak jij je druk over een persoonlijk godsbeeld?

We zien het interessante fenomeen dat in het oude testament JHWH goden naast zich had (zie bijvoorbeeld de wedstrijd van elia, en de tien geboden), terwijl later deze goden verdwijnen, zo onkennen christenen volledig het bestaan van andere goden. De stap van Mohammed om zijn stamgod Allah te identificeren met JHWH past in deze ontwikkeling.

PS

Verder zou ik ook graag zien dat je persoonlijke aanvallen achterwege laat.
Menheffrin

Hoe komt het nu dat deze discussie bestaat? Naar mijn mening is dat gelegen in het volkomen natuurlijk moment wat elke religie dient door te maken: kritiek. Geen kritiek met het oogmerk het af te breken tot het de omvang heeft om in een klikobak te werpen, maar een die op gelijke voet staat met het idee van een historisch-kritische analyse. De islam heeft dat tot op heden volstrekt buiten de deur kunnen houden en wie er op dit gebied thans mee aan de slag is gegaan krijgt de veelzeggende term ‘revisionist’ aan zijn broek. Het zal niemand verbazen dat ik dat laatste als een grove belediging ervaar en dan niet zozeer voor de persoon maar voor de islam zelf omdat deze meer verdient dan in een hoek geplaatst te worden als boven elke twijfel verheven en zich krachtig dient te weren tegen elk demaskeringsproces. Het lijkt mij er nu juist om te doen de islam uit dit isolement te bevrijden.

Dat noodzakelijk kritisch onderzoek wordt echter niet alleen gevoerd – anders dan in de 19e eeuw – door terzake deskundigen, maar ligt thans op straat. Het ‘gemeenzame grauw’ heeft zich er voor een grootdeel meester van gemaakt, omdat zij die het hadden moeten doen dit nagelaten hebben. Dat Allah nu in de grabbelton ligt van gemiste kansen ervaar ik als meer bepalend dan een onderzoek te doen naar de achtergrond of beweegredenen van zij die zich er mee vermaken.

@johan: met Paulus zeg ik: Vanitati enim creatura subiecta. Hiermee is het Jodendom, Christendom en Islam onvoorwaardelijk met elkaar verbonden.
de grijze muis

.Na de voortreffelijke bijdrage van Menheffrin, voel ik toch nog een drang te reageren op Johan2.

Johan 2
Sorry DGM, het stond mij bij dat je van RK huize was.
Een 3werf sorry zou eigenlijk wel op z’n plaats zijn, maar ik heb je vergeven.

de grijze muis schreef:
Ik aanbid mijn hond.
Johan2
Als je de hond maar niet kwetst.
Nee hoor, ik verafgoodt hem.

Johan 2
Ik vind het opmerkelijk dat het voornamelijk zich als a-, of zelfs anti-religieus afficherende figuren zijn die hier fanatiek willen voorkomen dat Allah met Jahweh in verband wordt gebracht, om zo gebroederlijk op te trekken met Klazon (en Menheffrin?). Dat geeft toch stof tot nadenken!!
Hoe heerlijk is ’t als zonen van ‘t zelfde huis( Dar al Harb?)als Broeders samenwonen.

de grijze muis schreef:
En wat RR betreft, grote geesten staan boven elke religie en achtergrond speelt dan geen rol meer.
Johan2
Grote geesten kennen de geschiedenis en ontkennen niet dat er bij alle verschillen ook grote overeenkomsten zijn.
Doet hij dat dan niet?

de grijze muis schreef:
Nog iets over een oud gebruik ...
Johan2
Ja, maar doet dat iets af aan het feit dat Mohammed erkende dat Allah dezelfde was als de God van de Joden en Christenen?
Hij modelleerde mi als een Picasso een beeldje van Hare Majesteit. En meende dat dat dezelfde God was als die van de Joden en van de Christenen. Inderdaad.
Roland Ronceval

Hoe komt het nu dat deze discussie bestaat? Naar mijn mening is dat gelegen in het volkomen natuurlijk moment wat elke religie dient door te maken: kritiek. Geen kritiek met het oogmerk het af te breken tot het de omvang heeft om in een klikobak te werpen, maar een die op gelijke voet staat met het idee van een historisch-kritische analyse. De islam heeft dat tot op heden volstrekt buiten de deur kunnen houden en wie er op dit gebied thans mee aan de slag is gegaan krijgt de veelzeggende term ‘revisionist’ aan zijn broek....
Menheffrin, ik dacht dat dit essay je zou kunnen interesseren:

http://openorthodoxie.literatesolutions.or...0de%20stad/view

U bent vertrouwd met: Urbain VERMEULEN, Islam en Christendom, Het Onmogelijke Gesprek?, Leuven, 1999, ISBN 90-5826-002-X ? Zijn conclusie:

p. 86

"Aan de echte dialoog moet nog hard gewerkt worden en het zal lang duren voor een mentaliteitswijziging, in de eerste plaats bij de moslims, een einde zal stellen aan de hypocrisie die er nu heerst. Hopelijk leidt het gesprek tot meer begrip. Er wordt wel gesproken, maar elk zegt het zijne: dat is geen dialoog, dat zijn twee monologen. Of daar in de toekomst verandering in zal komen, is nog de vraag."
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Ihsan

Het volgende is bedoeld voor degenen die zich verbroedelijk voelen in het voorkomen van het feit dat ALLAH hetzelfde is als de God van de Joden en Christenen.

Bijbel 15:14 Laat hen gaan, zij zijn blinden die blinden begeleiden. Als een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen.

Qur'an 17:81 "When truth is up against falsehood, falsehood perishes, for falsehood is by it's nature bound to perish."

Bible John 8:32 "...and the truth shall make you free."

Quran 008.018

YUSUFALI: That, and also because Allah is He Who makes feeble the plans and stratagem of the Unbelievers.

Ik vraag jullie om op de dag des oordeels te getuigen dat ik oprecht heb getracht om jullie te vertellen wie Allah was en wat islam inhield maar dat jullie hardnekkig uit julliezelf hebben geweigerd. Hier is een passage uit de Quran over Noah (Nuh)

We sent Nuh to his people: He said, “O my people! worship Allah! Ye have no other god but Him. Will ye not fear (Him)?”

The chiefs of the Unbelievers among his people said: “He is no more than a man like yourselves: his wish is to assert his superiority over you: if Allah had wished (to send messengers), He could have sent down angels; never did we hear such a thing (as he says), among our ancestors of old.”

(And some said): “He is only a man possessed: wait (and have patience) with him for a time.”

(Nuh) said: “O my Lord! help me: for that they accuse me of falsehood!”

Lakoem dienikoem wa liya dien. (Voor u uw geloof (waarheid), voor mij de mijne.
Er is een Waarheid die onafhankelijk is van iedere perceptie. Zoek deze waarheid en die zal je bevrijden.
Ihsan

Sura - 71 Noah

Order Of Revelation 71, Verses: 28

[71:0] In the name of God, Most Gracious, Most Merciful

[71:1] We sent Noah to his people: "You shall warn your people before a painful retribution afflicts them."

[71:2] He said, "O my people, I am a manifest warner to you.

[71:3] "To alert you that you shall worship GOD, reverence Him, and obey me.

[71:4] "He will then forgive you your sins and respite you for a predetermined period. Most assuredly, GOD's appointment can never be delayed, once it is due, if you only knew."

[71:5] He said, "My Lord, I have invited my people night and day.

[71:6] "But my invitation only increased their aversion.

[71:7] "Whenever I invited them to be forgiven by You, they placed their fingers in their ears, covered themselves with their clothes, insisted, and turned arrogant.

[71:8] "Then I invited them publicly.

[71:9] "Then I proclaimed to them loudly, and I spoke to them privately.

[71:10] "I said, `Implore your Lord for forgiveness; He is Forgiving.

[71:11] " `He will then shower you generously with rain.

[71:12] " `And provide you with wealth and children, and orchards, and streams.' "

[71:13] Why should you not strive to reverence GOD?

[71:14] He is the One who created you in stages.

[71:15] Do you not realize that GOD created seven universes in layers?

[71:16] He designed the moon therein to be a light, and placed the sun to be a lamp.

[71:17] And GOD germinated you from the earth like plants.

[71:18] Then He returns you into it, and He will surely bring you out.

[71:19] GOD made the earth habitable for you.

[71:20] That you may build roads therein.

[71:21] Noah said, "My Lord, they disobeyed me, and followed those who were even more corrupted when blessed with money and children.

[71:22] "They schemed terrible schemes.

[71:23] "They said, `Do not abandon your gods. Do not abandon Wadd, Suwaa`, Yaghouth, Ya`ooq, and Nasr.'

[71:24] "They misled many. Therefore, let the wicked plunge deeper into loss."

[71:25] Because of their sins they were drowned and assigned to the hellfire. They found no helpers to protect them from GOD.

[71:26] Noah also said, "My Lord, do not leave a single disbeliever on earth.

[71:27] "For if you let them, they will only mislead your servants and give birth to nothing but wicked disbelievers.

[71:28] "My Lord, forgive me and my parents, and anyone who enters my home as a believer, and all the believing men and women. But do not give the disbelievers anything but annihilation."
Johan2

@johan2De gelijkstelling door mij van alle oppergoden is legitiem omdat ze in alle culturen eenzelfde rol hebben:
Maar hier niet relevant (ik zou het, horribile dictu, zelfs goeddeels met je eens zijn in deze). Berijd je stokpaardjes liever in de daartoe geëigende topics.
Ze kunnen toornig zijn en vuur uit de hemel laten neerdalen. Dat zie ik jouw onkenbare god nog niet doen.
Mijn godsbeeld staat dan ook geheel buiten dit topic. Ik kan die dingen scheiden. Zou je ook moeten doen.
We zien het interessante fenomeen dat in het oude testament JHWH goden naast zich had (zie bijvoorbeeld de wedstrijd van elia, en de tien geboden), terwijl later deze goden verdwijnen, zo onkennen christenen volledig het bestaan van  andere goden. De stap van Mohammed om zijn stamgod Allah te identificeren met JHWH past in deze ontwikkeling.
Je formulering getuigt niet van veel begrip. In het oude testament is., m.u.v. rudimenten uit oudere verhalen zoals de reuzen uit Gen. 6, slechts sprake van één God, een God die overigens wel in voortdurende concurentieslag is met andere goden, m.n. Baäl (je vergat nog het offer van Izaak in deze te noemen). Dat is dus wel een essentieel verschil met Zeus die Poseidon "naast zich had".

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Johan2

Hoe komt het nu dat deze discussie bestaat? Naar mijn mening is dat gelegen in het volkomen natuurlijk moment wat elke religie dient door te maken: kritiek. Geen kritiek met het oogmerk het af te breken tot het de omvang heeft om in een klikobak te werpen, maar een die op gelijke voet staat met het idee van een historisch-kritische analyse. De islam heeft dat tot op heden volstrekt buiten de deur kunnen houden en wie er op dit gebied thans mee aan de slag is gegaan krijgt de veelzeggende term ‘revisionist’ aan zijn broek....
Helemaal mee eens, maar laat Ihsan zich daar dan eerst eens over uitspreken. Nu wordt hij door sommigen(*) geslacht voordat hij zich uberhaupt heeft uitgesproken, en bovendien op oneigenlijke gronden (verwijten van maangoderij e.d.). Ik heb er bij hem inmiddels twee keer naar gevraagd tenminste.

*)Misschien dat jullie hem kennen uit andere topics, maar voor mij is hij nieuw.
@johan: met Paulus zeg ik: Vanitati enim creatura subiecta. Hiermee is het Jodendom, Christendom en Islam onvoorwaardelijk met elkaar verbonden.
Mooi da's dan alvast wat.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!