DePurpereWolf schreef:gmlk schreef:...Dat is voor het eerst dat ik dit hoor. Je hebt dus vergelijkbare hoeveelheid ervaring met zowel Mac OS X als Windows XP (op vergelijkbare hardware) en toch vind je Windows XP prettiger werken? Amazing.
Wat vind je prettiger aan Windows XP tov Mac OS X?
De tijd van de gesloten incompatible besturingssystemen is voorbij.
Ik heb even twee quotes van je op een rij gezet gmlk, de reden is dat ik inderdaad met je eens ben dat windows zijn marktpositie misbruikt, en dat het zijn eigen in de toekomst zichzelf uit die markt zal concureren door opkomst van linux paketten zoals ubuntu.
Er is 1 uitzondering op mijn stelling. Embedded systemen. Ik denk dat het OS met de tijd steeds meer onderdeel zal worden van de hardware.
Maar Mac OS X heeft net zo'n slechte marktstrategie als windows XP. Windows XP werkt tenminste nog op elke (IBM) PC, Mac OS X is ontworpen alleen voor Mac's waardoor de interoperabiliteit natuurlijk helemaal kwijt is.
Mac OS X is geen open source natuurlijk. Mac OS X voldoet echter wel aan een open platform: unix. Het verschil zit hem tussen tussen open software en open protocollen en platformen. Open source hoeft voor mij niet perse, vandaar dat ik geen fan ben van GPL. Maar open protocollen, formaten en platformen zijn essentieel.
Windows draait op de nieuwe IntelMacs en je kunt Mac OS X aan de praat krijgen (ongeautoriseerd) op een PC.
DePurpereWolf schreef:Ja, Mac OS X ziet er mischien beter uit, werkt mischien beter, maar daarvoor moet je wel een duur mac systeem aanschaffen. Hetzelfde met de IPod, is ontworpen voor de Mac en ITunes, alles wat er bij komt kijken moet via Apple.
Ik ben best voor concurrentie, maar kom niet met Mac O$ X als het antwoord want dat zijn net zo'n geldwolven als M$.
Zeker. Goed punt.
Ik ben een unix gebruiker. Op dit moment heeft Apple voor mij de beste prijs/kwaliteit/onderhoud verhouding.
Windows is gewoon geen unix. Dat is het grootste bezwaar die ik tegen windows heb als je het helemaal tot op het bot zou reduceren. Windows is geen unix en dat zuigt.
Microsoft zou waarschijnlijk best wel een succesvolle unix kunnen maken als ze het zouden willen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs