Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Math
Artikelen: 0
Berichten: 1.459
Lid geworden op: zo 06 feb 2005, 13:16

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Dat is voor het eerst dat ik dit hoor. Je hebt dus vergelijkbare hoeveelheid ervaring met zowel Mac OS X als Windows XP (op vergelijkbare hardware) en toch vind je Windows XP prettiger werken? Amazing.
Volgens vind je dat vooral amazing omdat je fan bent van alternatieven voor windows, niet omdat het zo moeilijk is om mensen te vinden die die ook zo denken...
<i Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

gmlk schreef:...Dat is voor het eerst dat ik dit hoor. Je hebt dus vergelijkbare hoeveelheid ervaring met zowel Mac OS X als Windows XP (op vergelijkbare hardware) en toch vind je Windows XP prettiger werken? Amazing.

Wat vind je prettiger aan Windows XP tov Mac OS X?
De tijd van de gesloten incompatible besturingssystemen is voorbij.
Ik heb even twee quotes van je op een rij gezet gmlk, de reden is dat ik inderdaad met je eens ben dat windows zijn marktpositie misbruikt, en dat het zijn eigen in de toekomst zichzelf uit die markt zal concureren door opkomst van linux paketten zoals ubuntu. Maar Mac OS X heeft net zo'n slechte marktstrategie als windows XP. Windows XP werkt tenminste nog op elke (IBM) PC, Mac OS X is ontworpen alleen voor Mac's waardoor de interoperabiliteit natuurlijk helemaal kwijt is. Ja, Mac OS X ziet er mischien beter uit, werkt mischien beter, maar daarvoor moet je wel een duur mac systeem aanschaffen. Hetzelfde met de IPod, is ontworpen voor de Mac en ITunes, alles wat er bij komt kijken moet via Apple.

Ik ben best voor concurrentie, maar kom niet met Mac O$ X als het antwoord want dat zijn net zo'n geldwolven als M$.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
kombelpeter
Artikelen: 0
Berichten: 752
Lid geworden op: za 17 sep 2005, 16:18

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik ben best voor concurrentie, maar kom niet met Mac O$ X als het antwoord want dat zijn net zo'n geldwolven als M$.
Ik wou zeggen. Zo zit bijvoorbeeld iTunes in het standaardinstallatie pakket van Quicktime.
Wat vind je prettiger aan Windows XP tov Mac OS X?
De grootste troef van Microsoft is toch het gebruikersgemak. Er doen wel flauwe grapje de ronde (Afsluiten door op start te drukken) maar het is wel erg overzichtelijk. Iets wat ik van Mac OS X niet echt kan zeggen. Verder vind ik deze besturingssystemen over het algemeen even goed.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

CloudedHeaven schreef:Nou als dat zo zit dan is windows veelal iedere maand een updatje waard, ook de prijs. Een maand salaris voor een minima?

Ik geloof dat alleen de prijs en de updatjes falscificeerbaar zijn, vraag ik me toch af hoe zinnig deze bijdrage is geweest :roll:
Ehm, betalen voor updates? Waar heb je het over? Updates zijn gratis hoor... Het enige dat het je kost is je internetabonnement (dat je toch al hebt) en je stroomkosten (wow, 15 cent per kWh). Dit klinkt eerder als schreeuwen en schoppen dan als een weloverwogen bijdrage aan de discussie...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Je kunt een windows systeem niet doorverkopen (legaal) Ook moet je weer betalen van winXP naar winVista. Het besturingssysteem kost vaak net zoveel als de computer. Prijs is inderdaad een groot probleem bij winxp.
CloudedHeaven
Artikelen: 0
Berichten: 249
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 23:08

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Waar heb je het over?
Over de prijs van windows in de winkel.

Bijvoorbeeld: windows xp pro, retail: 429,00 euro. ff gekeken op alternate.nl
Gebruikersavatar
kombelpeter
Artikelen: 0
Berichten: 752
Lid geworden op: za 17 sep 2005, 16:18

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Heel vaak worden de Windows installatie-cd's met de computer meegeleverd.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Bert F
Artikelen: 0
Berichten: 2.589
Lid geworden op: vr 15 aug 2003, 20:37

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Heel vaak worden de Windows installatie-cd's met de computer meegeleverd.


dat is eigenlijk ook een vorm van dubbel verkoop...
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Maar niet van hetzelfde bedrijf, het is geen koppeling van twee microsoft producten (als je daarop doelt met 'dubbelverkoop').
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Gebruikersavatar
Rogier
Artikelen: 0
Berichten: 5.679
Lid geworden op: di 27 apr 2004, 13:40

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Wat vind je prettiger aan Windows XP tov Mac OS X?
Wat mij betreft allebei even goed. Ze ontlopen elkaar niet veel, en wat je prettiger vindt is hoofdzakelijk een kwestie van smaak, en vooral wat je gewend bent.

Persoonlijk gruwel ik er elke keer weer van als ik weer even noodgedwongen iets op een Mac moet doen, en ben blij als ik weer terug naar Windows mag (2000 in mijn geval), waar alles razendsnel met hotkeys en shortcuts en alles te bereiken is.

Daarbij komt nog dat zo'n beetje ALLE software die je maar kunt bedenken, voor windows beschikbaar is. Dat was voor Mac een lange tijd absoluut niet het geval, inmiddels hebben ze een flinke inhaalslag gemaakt maar nog altijd is er voor Windows meer software te krijgen dan voor Mac.

Tenslotte vind ik dat je met een PC + Windows meer waar voor je geld krijgt dan een Mac + OS X.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Het is natuurlijk erg afhankelijk van welke software je nodig bent, ik speel amper games dus dat is niet echt relevant voor mij. Mathematica is voor de Mac en Windows te krijgen. Emacs ook. Ik heb gewoon terminal access en bash nodig voor mijn werk. Ik heb altijd 15+ vensters in het beeld en dat is laatste is gewoon een crime onder windows maar een plezier in Mac OS X.

Voor de rest zijn de (pro) notebooks van Apple best goed geprijsd en zien er brillant uit. Persoonlijk denk ik dat je met een Mac notebook meer waar voor je geld krijgt dan welk ander alternatief.

Persoonlijk wil ik nooit meer een desktop.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

DePurpereWolf schreef:
gmlk schreef:...Dat is voor het eerst dat ik dit hoor. Je hebt dus vergelijkbare hoeveelheid ervaring met zowel Mac OS X als Windows XP (op vergelijkbare hardware) en toch vind je Windows XP prettiger werken? Amazing.

Wat vind je prettiger aan Windows XP tov Mac OS X?
De tijd van de gesloten incompatible besturingssystemen is voorbij.
Ik heb even twee quotes van je op een rij gezet gmlk, de reden is dat ik inderdaad met je eens ben dat windows zijn marktpositie misbruikt, en dat het zijn eigen in de toekomst zichzelf uit die markt zal concureren door opkomst van linux paketten zoals ubuntu.
Er is 1 uitzondering op mijn stelling. Embedded systemen. Ik denk dat het OS met de tijd steeds meer onderdeel zal worden van de hardware.
Maar Mac OS X heeft net zo'n slechte marktstrategie als windows XP. Windows XP werkt tenminste nog op elke (IBM) PC, Mac OS X is ontworpen alleen voor Mac's waardoor de interoperabiliteit natuurlijk helemaal kwijt is.
Mac OS X is geen open source natuurlijk. Mac OS X voldoet echter wel aan een open platform: unix. Het verschil zit hem tussen tussen open software en open protocollen en platformen. Open source hoeft voor mij niet perse, vandaar dat ik geen fan ben van GPL. Maar open protocollen, formaten en platformen zijn essentieel.

Windows draait op de nieuwe IntelMacs en je kunt Mac OS X aan de praat krijgen (ongeautoriseerd) op een PC.
DePurpereWolf schreef:Ja, Mac OS X ziet er mischien beter uit, werkt mischien beter, maar daarvoor moet je wel een duur mac systeem aanschaffen. Hetzelfde met de IPod, is ontworpen voor de Mac en ITunes, alles wat er bij komt kijken moet via Apple.

Ik ben best voor concurrentie, maar kom niet met Mac O$ X als het antwoord want dat zijn net zo'n geldwolven als M$.
Zeker. Goed punt.

Ik ben een unix gebruiker. Op dit moment heeft Apple voor mij de beste prijs/kwaliteit/onderhoud verhouding.

Windows is gewoon geen unix. Dat is het grootste bezwaar die ik tegen windows heb als je het helemaal tot op het bot zou reduceren. Windows is geen unix en dat zuigt.

Microsoft zou waarschijnlijk best wel een succesvolle unix kunnen maken als ze het zouden willen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Goed punt dat Unix beter is, maar even een vraagje, waarom vindt je apple's mac os x beter dan opensource projecten zoals redhat en ubuntu?

Ik zit er zelf aan te denken om op het volgende systeem dat ik koop ubuntu te zetten.
Gebruikersavatar
kombelpeter
Artikelen: 0
Berichten: 752
Lid geworden op: za 17 sep 2005, 16:18

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ubuntu is ook nog eens gratis. Over prijs/kwaliteit-verhouding gesproken!
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

DePurpereWolf schreef:Goed punt dat Unix beter is, maar even een vraagje, waarom vindt je apple's mac os x beter dan opensource projecten zoals redhat en ubuntu?  

Ik zit er zelf aan te denken om op het volgende systeem dat ik koop ubuntu te zetten.
Ik ben meer thuis in de BSD tak van unix. Linux zit in een andere tak....

Ik wil Solaris (met ZFS!) nog eens proberen.

Als nu een van de Notebook bouwers eens een metalen notebook zouden maken zonder die "made for windows and users suck" stickers, maar met default een werkende BSD dan zou ik blij worden.... Als de mensen van GnuStep nou ook eens zouden opschieten dan zou ik heel blij kunnen worden.
Ubuntu is ook nog eens gratis. Over prijs/kwaliteit-verhouding gesproken!
prijs/kwaliteit/onderhoud/look-and-feel en ik koop liever hardware en OS samen dan dat ik zelf moet proberen het er op te zetten (zelf doen = onderhoud = tijd = euros).
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!