Stel je nu voor, een boer brengt een ton bieten in dat bedrijf binnen, dit bedrijf verwerkt deze en gebruikt het afval om elektriciteit te produceren, met die elektriciteit worden de machines terug in gang gezet om de volgende levering te verwerking ... Er komt dus eigelijk constant energie binnen, een klein deeltje van die energie word gebruikt en een ander deel word dan weer doorgegeven aan de winkel (ziehier je wet van behoud van energie als je moeilijk wil doen)
Dit gaat in tegenstelling tot het verhaal van superslayer weer niet op, zal het proberen simpel te houden
Input -> Bewerking --> Output
Zoals je zegt wordt het afval weer gebruikt als input (lees: energie voor de bewerking)
Input -> Bewerking --> Afvalproduct (stel energie waarde: 100)
Stel dat onze bewerking warmte als bijproduct krijgt. (er is geen enkel proces waar bij de toegeleverde energie 100% wordt omgezet in 100% arbeid er gaat dus altijd energie 'verloren'(wordt omgezet).
Energie waarde 100 -> Bewerking (verlies van energie door warmte 20) -> Energiewaarde 80
Output wordt weer gebruikt als input dus:
Energiewaarde 80 -> Bewerking (verlies van energie door warmte 20) -> Energiewaarde 60
Enz.
Doordat ik minder arbeid elke keer kan leveren door verlies van energie (welke wordt omgezet in warmte) zal ik dus ook minder afvalproduct (lees: energiewaarde) maken (ik kan immers minder bewerkingen (lees: arbeid) doen) en dus ook minder energiewaarde weer als input te hebben.