"Er zijn al temperaturen waargenomen en zelfs gecreëerd die veel hoger liggen"
heb je het over 'brandpunt' of over 'oppervlakte warmte'?
want, idd bv een H-bom: 400mlj °C ,
maar moest dat opp. warmte zijn, euh.. ik denk moedertje planeet bestaat niet meer
betreft absolute nulpunt, in Kelvin = -273,15°C
---
met al respect, maar temperaturen meten, wat gebruik men daarvoor?
-op het eerste gezicht:'domme" vraag, hé-
maar Celsius deed dat met water, en de thermometer met kwik
dus, 0 = ijs en 100% = koken
kelvin deed dat met water door 'tripelpunt'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tripelpunt
nu stel ik mij dan de vraag: 'zijn deze instrumenten, de juiste instrumenten om bv het heelal uit te meten?'
(het is een bedenking van mij.. verschoning indien ik verkeerd redeneerd)
--
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!