Puzzel Puzzels
noortje
Artikelen: 0

Re: [Religie] Het grote religie topic

naar aanleiding van de topic angst:http://sciencetalk.nl/forum/invision ... 5214#35214

heeft het christendom hun hel geschrapt en alle levens tussen dat en de hemel?

deze vraag is naar aanleiding van de opmerking van John:
Dan weet ik nu dat jij het christendom niet kent. Bijna iedereen kan bij Jezus komen. Denk je dat mensen die geloven zoals ze zeggen, nooit fouten maken? En dat ze dat niet toegeven? Dan heb je het mis. Maar goed een aanrader voor jou: Je kunt de bijbel lezen vanaf Mattheus en dan het nieuwe testament uitlezen.
mijn eerste opmerking meteen: blijkbaar kan toch niet iedereen tot jezus komen. En wat doet deze godsdienst met mensen die niet geloven of anders gelovig zijn, maar toch goed? of ben je enkel goed als je gelovig bent?
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

John

De hel is niet geschrapt. Maar goed: daarbij moet je de boodschap wel goed begrijpen: Jezus kwam voor iedereen, (en over die opmerking van blijkbaar niet iedereen: met uitzondering van duivel en er zijn geloof ik ook mensen die hun ziel verkopen aan de duivel, van sommigen weet ik dus niet hoe dat zit) iedereen kan als hij/zij dat wil bij Hem komen, als hij/zij berouw van haar/zijn zonden heeft.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Ik heb voor de gelovigen onder ons een vraag die mij al een paar dagen bezig blijft houden:

Wie heeft God geschapen?
noortje

ik herhaal even mijn vragen in de hoop antwoord te krijgen :shock: : En wat doet deze godsdienst met mensen die niet geloven of anders gelovig zijn, maar toch goed? of ben je enkel goed als je gelovig bent?
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
NASE

ik herhaal even mijn vragen in de hoop antwoord te krijgen :shock: : En wat doet deze godsdienst met mensen die niet geloven of anders gelovig zijn, maar toch goed? of ben je enkel goed als je gelovig bent?
zeer domme gingen, maar dat heeft volgens mij elke godsdienst wel gedaan, buiten dan het boeddhisme, maar dat is eerder een filosofie denk ik.

Of iets is er altijd geweest, of uit niets komt iets.

Beide kunnen niet vind ik.
John

DCLXVI schreef:Ik heb voor de gelovigen onder ons een vraag die mij al een paar dagen bezig blijft houden:

Wie heeft God geschapen?
God heeft altijd al bestaan. Dat gaat ons verstand te boven. Als je er naar op zoek gaat en eerlijk bent en je gelooft in Jezus zul je antwoord krijgen op je vragen.
Anderen laat je in hun waarde. Christenen proberen de liefde uit te stralen die Jezus voor ons had als het goed is. Of de ander nou gelooft of niet we behoren vriendelijk om te gaan met ze. Ik hoor weleens van gelovige kinderen die tegen ongelovige kinderen zeggen dat ze duivel zijn. Dat is een complete misvatting en ik betreur dit soort zaken. Het geloof in Jezus is waarschijnlijk wel de enigste manier om in de hemel te komen. Tenzij je er nooit van gehoord hebt. Daar oordeelt God op zijn manier over.
Anonymous

Als (...) je gelooft in Jezus zul je antwoord krijgen op je vragen.

Waarom zouden de niet-gelovigen dit antwoord niet mogen krijgen dan. Ik denk dat je juist als je antwoord geeft op dit soort vragen, je een grotere groep atheïsten bereikt.
Jekke

John schreef:Als (...) je gelooft in Jezus zul je antwoord krijgen op je vragen.

Waarom zouden de niet-gelovigen dit antwoord niet mogen krijgen dan. Ik denk dat je juist als je antwoord geeft op dit soort vragen, je een grotere groep atheïsten bereikt.

omdat als je niet geloofd je nooit antwoorden zult krijgen, dat is het enige gegeven dat je zult krijgen als je niet gelooft, niet geloven is dolen
roosje

Wie heeft God geschapen?

het andwoord is denk ik erg simpel mensen hebben god geschapen,het idee god is onstaan uit het feit dat ze dingen niet konden verklaren.

god is ondanks de vooruigang van de mens blijven bestaan omdat mensen nog steeds bang zijn voor bepaalde dingen zoals de dood.

het is erg geruststellen om te denken dat er iemand is die voor je uit kijkt en dat er een mooie plek is na de dood.

klinkt logies toch?

groetjes roosje
Anonymous

Vraagje over satanisme

Laatst hadden we een discussie over het satanisme.

Het viel ons op dat het moderne satanisme en het atheisme vrij goed op elkaar lijken.

Zijn er eigenlijk verschillen? en wat zijn die verschillen
Bassos

Anonymous schreef:Vraagje over satanisme

Laatst hadden we een discussie over het satanisme.

Het viel ons op dat het moderne satanisme en het atheisme vrij goed op elkaar lijken.

Zijn er eigenlijk verschillen? en wat zijn die verschillen
Een atheist gelooft dat er geen god is.

Een satanist gelooft dat hijzelf (m/v) god is.

SM
Leuke gast

Als (...) je gelooft in Jezus zul je antwoord krijgen op je vragen.
Waarom zouden de niet-gelovigen dit antwoord niet mogen krijgen dan.
Dat God bestaat is een feit, voor iedereen gelovigen/ niet-gelovigen, atheïsten, en voor ieder die in iets anders geloven.

Niet gelovigen krijgen net zo goed aanwijzingen voor het bestaan van God. Het is een kwestie van een beetje opletten, en op je gevoel afgaan.

Je verstand zal nu voor de meeste aanwijzingen van God zeggen: 'dit is toeval', 'nee het is niet waar'. Dan weet je gevoel al dat dit het werk van God is.

Een mens krijgt bevestiging van God, bijvoorbeeld dat je geluk kunt voelen bij een 'Goede' daad. Waarom voel je dat geluk?
Ik denk dat je juist als je antwoord geeft op dit soort vragen, je een grotere groep atheïsten bereikt.
Een reden waarom God zich niet zomaar openbaard kan zijn dat een mens moet zelf vrijwillig voor het 'goede' kan kiezen. Als God zich aan iedereen openbaard zou Hij deze keuze forceren.

Ik was ook eerst niet gelovig, door een ervaring(lees hier onder) heb ik God duidelijk en concreet opgemerkt.

lees hier die ervaring:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...=4021&start=140

In het dagelijks leven heb je ook veel te maken met geloven. Geloven van mensen onder elkaar.

Als ik iets zeg / schrijf of typ, dan kan men dit geloven en als waarheid aannemen, of men kan dit niet geloven.

Als je beste vriend iets zegt kun je dit geloven, of wantrouwen.

Als je de moeite neemt om God te willen opmerken om je heen, dan zul je God opmerken. Je zal door God op de proef gesteld worden, en je zal keuzes voor geschoteld krijgen waarin je voor het blok wordt gezet. God zal werkelijk willen weten of je echt de 'Goede' keuzes wil maken.
roosje schreef:Wie heeft God geschapen?

het andwoord is denk ik erg simpel mensen hebben god geschapen,het idee god is onstaan uit het feit dat ze dingen niet konden verklaren.
Wat valt er dan nog niet te verklaren? Is God juist niet iets onverklaarbaars?
god is ondanks de vooruitgang van de mens blijven bestaan
Inderdaad, God zal altijd blijven bestaan. Als God niet bestond waren de mensen hem allang vergeten.
omdat mensen nog steeds bang zijn voor bepaalde dingen zoals de dood.
Is dat de verklaring voor het niet bestaan van God?

Het zou toch veel logischer zijn dat een mens+ziel totaal verdwijnt als deze sterft, dan pas hoef je niet bang te zijn voor de dood. Als het zo is dat je na de dood 'echt' gewist bent, zou dit betekenen dat het niet uit maakt wat je hier op aarde doet. je kunt bedriegen, ontrouw, stelen enz, als JIJ maar alles hebt. Want als je dood bent , blijft er toch niets meer bestaan van jezelf.

Hoe ziet de angst voor de dood eruit als je zeker weet dat al je keuzens die je hier hebt gemaakt eeuwig blijven bewaard? Beangstigend?
het is erg geruststellen om te denken dat er iemand is die voor je uit kijkt en dat er een mooie plek is na de dood.
Is deze plek wel zo mooi, als je onder de zielen komt die je hebt bedrogen, of belazerd, of onrecht hebt aangedaan?
klinkt logies toch?
Ik heb ook heel lang gedacht dat als je dood bent, je in de zelfde toestand komt als voor je geboorte. Echter heb ik bewijs gekregen dat dit niet het geval is. Je hebt een ziel waar al jou keuzens in bewaard blijven. Hoe meer 'Goede' keuzes, des te meer geluk er in deze ziel straalt!

De mens heeft God ondekt omdat deze 'echt' bestaat. Zelfs in deze 'moderne' tijd hebben mensen God opgemerkt. Dit zal altijd zo blijven.
En wat doet deze godsdienst met mensen die niet geloven of anders gelovig zijn, maar toch goed? of ben je enkel goed als je gelovig bent?
Ik ben van mening dat het niet stoffelijke deel, (de ziel) van alle mensen bij elkaar komen. God is zoals de natuur werkt.

Waarschijnlijk zal een 'gelovige' meer trachten om 'goede' dingen te doen. Een 'gelovige' zal proberen te ondekken wat 'goed' is en wat 'slecht' is. Daardoor zal een gelovige meer goede dingen doen. Een gelovige is bewust bezig om goede dingen te doen. Daarom is een 'gelovige' ook betrouwbaar.

Echter hoeft dit niet altijd het geval te zijn, ook 'gelovige' kunnen slechte dingen doen, dat is heel erg.

Een 'niet-gelovige' zal minder bezig zijn met het trachte te ondekken wat 'goed' is. Ook 'niet-gelovige' kunnen slechte dingen doen, als dit in ontwetendheid, is dit minder erg.

Als een 'niet-gelovige' op zoek gaat naar het 'goede' dan wordt deze een 'gelovige'.
Bestaan zeskoppige draken niet?, bewijs het maar eens dan. :shock:
Volgens de evolutie theorie zal deze draak snel uitsterven op de volgende punten:

* hij moet steeds brandstof bij tanken, om zijn prooi te kunnen roosteren.

* hij zal vaak zijn mond verbranden.

* als het regent heeft deze draak een probleem ;)

* de zeskoppen zullen snel ruzie met elkaar krijgen.

* en snel zal deze draak ook niet zijn.
GOED is wat je leuk vindt, SLECHT is wat je niet leuk vindt.
Goed doen kost soms meer moeite dan slecht doen. Slecht kan ook leuk zijn, lekker vreemd gaan bijvoorbeeld, dat is spannend en lekker! Ga eens op onderzoek uit wat 'goed' en 'slecht' is.
Perfect hangt af van een ongedefinieerde maatstaf die altijd onbereikbaar is. Dus niets in deze hele natuur is perfect en dat is maar goed ook!
Mijn definitie van perfect betekend alle keuzens maken de 'goede' inslag. Dat is wat een mens wel kan. Helaas doet hij het niet.
Op 25 december vier ik de geboorte van Osiris en niemand anders, de Grieken (Dyonysus) hebben dat gepikt en later nog vele anderen. Het is gewoon een eindejaarsfeest.
Wanneer is volgens jou Jezus dan wel geboren?
koosiqloos

leuke gast noem maar een paar bewijzen dan het enige wat ik gezien heb is een volgekladderd schaap waar allah en mohammed op staan :/
Anonymous

leuke gast noem maar een paar bewijzen
lees deze topics eens:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=4557
koosiqloos schreef:l

het enige wat ik gezien heb is een volgekladderd schaap waar allah en mohammed op staan :/
Wat bedoel je hier precies mee?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

noortje

Het geloof in Jezus is waarschijnlijk wel de enigste manier om in de hemel te komen. Tenzij je er nooit van gehoord hebt. Daar oordeelt God op zijn manier over.
Dat is wel erg leuk voor de joden, islamieten, boedhisten, wiccas,... dan.
Een mens krijgt bevestiging van God, bijvoorbeeld dat je geluk kunt voelen bij een 'Goede' daad. Waarom voel je dat geluk
omdat men blij is iets te hebben verwezenlijkt waar andere ook iets aan hebben.
Waarschijnlijk zal een 'gelovige' meer trachten om 'goede' dingen te doen. Een 'gelovige' zal proberen te ondekken wat 'goed' is en wat 'slecht' is. Daardoor zal een gelovige meer goede dingen doen. Een gelovige is bewust bezig om goede dingen te doen. Daarom is een 'gelovige' ook betrouwbaar.
Heb je daar soms studies van die aantonen dat gelovigen goedere mensen zijn dan niet-gelovigen en dat deze betrouwbaarder zijn?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!