Als (...) je gelooft in Jezus zul je antwoord krijgen op je vragen.
Waarom zouden de niet-gelovigen dit antwoord niet mogen krijgen dan.
Dat God bestaat is een feit, voor iedereen gelovigen/ niet-gelovigen, atheïsten, en voor ieder die in iets anders geloven.
Niet gelovigen krijgen net zo goed aanwijzingen voor het bestaan van God. Het is een kwestie van een beetje opletten, en op je gevoel afgaan.
Je verstand zal nu voor de meeste aanwijzingen van God zeggen: 'dit is toeval', 'nee het is niet waar'. Dan weet je gevoel al dat dit het werk van God is.
Een mens krijgt bevestiging van God, bijvoorbeeld dat je geluk kunt voelen bij een 'Goede' daad. Waarom voel je dat geluk?
Ik denk dat je juist als je antwoord geeft op dit soort vragen, je een grotere groep atheïsten bereikt.
Een reden waarom God zich niet zomaar openbaard kan zijn dat een mens moet zelf vrijwillig voor het 'goede' kan kiezen. Als God zich aan iedereen openbaard zou Hij deze keuze forceren.
Ik was ook eerst niet gelovig, door een ervaring(lees hier onder) heb ik God duidelijk en concreet opgemerkt.
lees hier die ervaring:
http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...=4021&start=140
In het dagelijks leven heb je ook veel te maken met geloven. Geloven van mensen onder elkaar.
Als ik iets zeg / schrijf of typ, dan kan men dit geloven en als waarheid aannemen, of men kan dit niet geloven.
Als je beste vriend iets zegt kun je dit geloven, of wantrouwen.
Als je de moeite neemt om God te willen opmerken om je heen, dan zul je God opmerken. Je zal door God op de proef gesteld worden, en je zal keuzes voor geschoteld krijgen waarin je voor het blok wordt gezet. God zal werkelijk willen weten of je echt de 'Goede' keuzes wil maken.
roosje schreef:Wie heeft God geschapen?
het andwoord is denk ik erg simpel mensen hebben god geschapen,het idee god is onstaan uit het feit dat ze dingen niet konden verklaren.
Wat valt er dan nog niet te verklaren? Is God juist niet iets onverklaarbaars?
god is ondanks de vooruitgang van de mens blijven bestaan
Inderdaad, God zal altijd blijven bestaan. Als God niet bestond waren de mensen hem allang vergeten.
omdat mensen nog steeds bang zijn voor bepaalde dingen zoals de dood.
Is dat de verklaring voor het niet bestaan van God?
Het zou toch veel logischer zijn dat een mens+ziel totaal verdwijnt als deze sterft, dan pas hoef je niet bang te zijn voor de dood. Als het zo is dat je na de dood 'echt' gewist bent, zou dit betekenen dat het niet uit maakt wat je hier op aarde doet. je kunt bedriegen, ontrouw, stelen enz, als JIJ maar alles hebt. Want als je dood bent , blijft er toch niets meer bestaan van jezelf.
Hoe ziet de angst voor de dood eruit als je zeker weet dat al je keuzens die je hier hebt gemaakt eeuwig blijven bewaard? Beangstigend?
het is erg geruststellen om te denken dat er iemand is die voor je uit kijkt en dat er een mooie plek is na de dood.
Is deze plek wel zo mooi, als je onder de zielen komt die je hebt bedrogen, of belazerd, of onrecht hebt aangedaan?
klinkt logies toch?
Ik heb ook heel lang gedacht dat als je dood bent, je in de zelfde toestand komt als voor je geboorte. Echter heb ik bewijs gekregen dat dit niet het geval is. Je hebt een ziel waar al jou keuzens in bewaard blijven. Hoe meer 'Goede' keuzes, des te meer geluk er in deze ziel straalt!
De mens heeft God ondekt omdat deze 'echt' bestaat. Zelfs in deze 'moderne' tijd hebben mensen God opgemerkt. Dit zal altijd zo blijven.
En wat doet deze godsdienst met mensen die niet geloven of anders gelovig zijn, maar toch goed? of ben je enkel goed als je gelovig bent?
Ik ben van mening dat het niet stoffelijke deel, (de ziel) van alle mensen bij elkaar komen. God is zoals de natuur werkt.
Waarschijnlijk zal een 'gelovige' meer trachten om 'goede' dingen te doen. Een 'gelovige' zal proberen te ondekken wat 'goed' is en wat 'slecht' is. Daardoor zal een gelovige meer goede dingen doen. Een gelovige is bewust bezig om
goede dingen te doen. Daarom is een 'gelovige' ook betrouwbaar.
Echter hoeft dit niet altijd het geval te zijn, ook 'gelovige' kunnen slechte dingen doen, dat is
heel erg.
Een 'niet-gelovige' zal minder bezig zijn met het trachte te ondekken wat 'goed' is. Ook 'niet-gelovige' kunnen slechte dingen doen, als dit in ontwetendheid, is dit
minder erg.
Als een 'niet-gelovige' op zoek gaat naar het 'goede' dan wordt deze een 'gelovige'.
Bestaan zeskoppige draken niet?, bewijs het maar eens dan.
Volgens de evolutie theorie zal deze draak snel uitsterven op de volgende punten:
* hij moet steeds brandstof bij tanken, om zijn prooi te kunnen roosteren.
* hij zal vaak zijn mond verbranden.
* als het regent heeft deze draak een probleem
* de zeskoppen zullen snel ruzie met elkaar krijgen.
* en snel zal deze draak ook niet zijn.
GOED is wat je leuk vindt, SLECHT is wat je niet leuk vindt.
Goed doen kost soms meer moeite dan
slecht doen. Slecht kan ook leuk zijn, lekker vreemd gaan bijvoorbeeld, dat is spannend en lekker! Ga eens op onderzoek uit wat 'goed' en 'slecht' is.
Perfect hangt af van een ongedefinieerde maatstaf die altijd onbereikbaar is. Dus niets in deze hele natuur is perfect en dat is maar goed ook!
Mijn definitie van perfect betekend alle keuzens maken de 'goede' inslag. Dat is wat een mens wel kan. Helaas doet hij het niet.
Op 25 december vier ik de geboorte van Osiris en niemand anders, de Grieken (Dyonysus) hebben dat gepikt en later nog vele anderen. Het is gewoon een eindejaarsfeest.
Wanneer is volgens jou Jezus dan wel geboren?