Puzzel Puzzels
Iwerke
Artikelen: 0

Re: moeilijkste studie

Dat is misschien ook wel een punt dat van achter de feiten aanlopen.

Er zitten een hoop Burgies bij ons op kot en als je dan hun 40 uren week vergelijkt met de meeste richtingen die een gemiddelde hebben van 20 uur.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Herodotus

De moeilijkste studie ter wereld is natuurlijk het leven zelf.

Daarna komt rechten, omdat het zo godsgruwelijk saaaai is.
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Morzon

Ik ben nog niemand tegenkomen die rechten niet saai vindt, maar toch beginnen er elk jaar plus minus 5 duizenden studenten met rechten. (lijkt me dat er veel uitvallen in de eerste jaar)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
Chip

Ik doe zelf mechatronica, HBO, en ik hoor soms wel mensen zeggen dat de studie die ik volg vrij pittig is omdat je goed moet zijn op 3 vakgebieden (informatica, werktuigbouwkunde en elektrotechniek), dat zou ook verklaren waarom we zo'n kleine klas hebben en ook heel veel mensen steeds maar vakken moeten herkanssen.

Iig wil ik niet suggereren dat dit de moeilijkste studie is maar mss wel op het hbo niveau.
amandavangogh

Lucht en ruimtevaart...Nuclear wetenschappen, weg en waterboukunde (civiele techniek) en Offshore engineering
Paul0o

Econometrie schijnt een erg lastige studie te zijn. Verder worden Technische Natuurkunde en Lucht & Ruimtevaarttechniek ook als moeilijk genoemd door heel veel mensen.
Dido

Ik ben er ook wel van overtuigd dat sommige studies moeilijker zijn dan de andere, maar ik ben er evenzeer van overtuigd dat dit ook voor een groot deel relatief is: Persoon A vindt studie X aartsmoeilijk, terwijl persoon B studie X makkelijk vindt. Maar tegelijk vindt persoon A studie Y makkelijk terwijl persoon B studie Y moeilijk vindt.

Het hangt immers evengoed af van onze talenten, interesses, naast de capaciteiten die we bezitten.

Wat doen we dan bv. met sport? Een groot wiskundige kan het bv. erg moeilijk hebben om hoogspringen aan te leren. En hij zal er dan vermoedelijk ook niet eens in slagen om diegenen die in een lokale sportclub hoogspringen beoefenen, bij te benen. Betekent dit dan dat het aanleren van hoogspringen moeilijker is dan wiskunde? Of is wiskunde moeilijker dan het aanleren van hoogspringen aangezien die mensen van die sportclub er niet in slagen de wiskundeproblemen van die wiskundige aan te kunnen? Is het datgene wat nu 'in' is dat bepaalt welke van de 2 dan het moeilijkste is? Of iets anders?

Ook toont de lengte van deze topic (4 blz.) al aan dat er niet zomaar een eenduidig antwoord is.

Als besluit: ik sluit me dan ook grotendeels aan bij:
De moeilijkste studie is diegene waar je zelf het minste aanleg voor hebt. Voor iedereen verschillend dus
Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-
PeterPan

De vraag is onzinnig omdat het begrip moeilijk niet is gedefinieerd.

De moeilijkste studie vind ik de studie aan een universiteit in de tropen en op de noordpool.

Bij voldoende geschiktheid en interesse zijn er geen moeilijke studies, maar alleen moeilijke studievakken.

Misschien is de zwaarste studie wel scheikunde. Naast de tijd die ze kwijt zijn aan het leren van de theorie zijn ze dagelijks vele uren kwijt (tot 's avonds laat) aan praktica.
fysicafan

Wat mij betreft, zijn theoretische fysica samen met wiskunde de moeilijksten. Gevolgd door civiel ingenieur. Op de volgende plaats moet, volgens mij, bio-ingenieur staan.
BadSanta

Ik ken iemand die een master wiskunde in Cambridge deed. Gast is briljant, met 2 vingers in de neus cum laude wiskunde en natuurkunde gehaald, en die moest in Cambridge keihard werken voor een voldoende.

Die jongen zei dat die studie in Cambridge weer het afvoerputje was van de een of andere opleiding in India.

Dus.. misschien de een of andere wiskunde opleiding in India?

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

JBot85

Allereerst zal de moeilijkste studie voor iedereen anders zijn afhankelijk van zijn talent/competenties.

Ten tweede zie ik een studie als het leren van structuren die aangenomen worden als de waarheid. Wat dus bij veel studies nogal stof kan doen opwaaien als je erover nadenkt.

Een Alpha voorbeeld: leerkrachten (pabo) worden opgeleid aan de hand van criteria waar ze aan moeten voldoen. de criteria worden vastgelegd door de overheid. De overheid maakt beslissingen op basis van hun competentie. Deze heeft direct effect op wat de leerkrachten aan studenten kunnen leren. Daarnaast ook al zijn mensen zogenaamd hier vrij in is er een verschil per school op welke basis zij willen dat studenten later hun onderwijs gaan geven. Als je het er dus niet mee eens ben dan kan deze studie opeens knap lastig worden ook al is er ook de mogelijkheid om hem te halen met plak en knip werk.

Een Beta voorbeeld: Lucht en ruimtevaart techniek wordt vaak gezien als de moeilijkste studie, voornamelijk omdat het zoveel aspecten tegelijk behandelt in dezelfde tijd als je hebt om bijvoorbeeld wiskunde te studeren.

Maar het blijft dat alle aspecten in deze studie op wiskunde zijn gebaseerd en met het juiste begrip van 1 en de 0 hoef je alleen nog de terminologie te onderscheiden tussen de vele verschillende aspecten van electro tot mechanica.

Zelf heb ik de grootste moeite met een studie ertussenin, economie en misschien ook wel econometrie. Waarom omdat je structuren moet aanleren waarvan je weet dat ze schandalig zijn en vol fouten zitten. Daarnaast het ook nog eens heel taaie, stoffige kennis is.

Dit betekent eigenlijk dat ik zelf alles baseer op logica wat heel erg dicht bij ons systeem voor IQ staat. Hierin zal ik dus excelleren, maar daardoor heb ik soms de grootste moeite om door sommige boeken te komen.

1. Door de incompetentie om fatsoenlijk en logische taal te gebruiken.

2. Vanwege de niet logische beredeneringen die er worden gedaan. Voor mij bijvoorbeeld is elke taal (Nederlands, Engels, Wiskunde) heel duidelijk, maar is grammatica in veel gevallen niet heel logisch.

En zo zullen er anderen zijn die heel makkelijk alles woordelijk kunnen onthouden en gebruiken, maar totaal geen oplossingen kunnen bedenken doordat ze de links(logica) niet kunnen leggen.

Vreemd is het eigenlijk dat studies allemaal even lang duren, dit is een vreemde contradictie met het competentie systeem. Wel je baseren op wat mensen kunnen, maar tegelijk ze niet altijd ruimte geven om hierin te excelleren. Dit ondermijnt daarmee enigszins de kwaliteit van diploma's.

Na dit alles concludeer ik dat kennis dus relatief is :P

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!