Puzzel Puzzels
klazon
Pluimdrager
Artikelen: 0

Re: Magnetisme en gratis energie.

Inderdaad, zelfde reactie: waarom zou ik zo'n filmpje gaan bekijken. Ik heb kortgeleden een paar van dat soort filmpjes bekeken, en daarin was nou net niks te zien. Je zag een ding rond draaien, maar er was geen enkele indicatie waardoor het draaide. Er werd commentaar bij gegeven in het Engels. Nou is dat voor mij geen struikelblok, want ik kan die taal redelijk goed volgen. Maar in die filmpjes was de geluidskwaliteit dermate belabberd dat ik er niks van kon maken.

Dus als jij denkt dat het wat is, en je begrijpt ook wat er gebeurt, dan stel ik je dezelfde uitdaging die ik wel eens vaker stel: probeer eens in eigen woorden uit te leggen waar het over gaat, en hoe het werkt, en hoe ik het eventueel na zou kunnen bouwen. Dan praten we ergens over, maar die nietszeggende fimpjes hoef ik niet.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Repsaj

Een youtube filmpje zegt inderdaad niks.

Maar een wetenschappelijke paper met uitgebreide beschrijvingen van de opstelling en de metingen zegt hopelijk wel ietsje meer. Er is een wetenschappelijk paper waarin russisch onderzoek naar de SEG wordt beschreven, en ze dezelfde conclusies trekken.

Het heet: 'An Experimental Investigation of the Physical Effects in a Dynamic Magnetic System'. En is in PDF vorm onder andere hier vindbaar: http://users.erols.com/iri/Roshchin_Godin.PDF

Ze bevestigen hierin dat zich exotisch gedrag voordoet, wat niet binnen de huidige natuurkundige theorieen valt.

Niet dat ik het nu gelijk geloof, maar dat maakt het wel ietsje interessanter. Volgens andere bronnen is de ontwikkeling van dit ding tegengehouden doordat de uitvinder (onterecht) gevangen is gezet, waarna al zijn werkende prototypes vernield zijn. Wellicht uit commerciele motieven. Jammere is dat ik er zelf niet achter kan komen of iemand dat russische onderzoek heeft gerepliceerd, en wat de resultaten daarvan zijn.

Als dit echt is, weten we het gauw genoeg. Ene Dr. Terry Moore die nauw samenwerkt met de oude, maar nog levende uitvinder, houdt de voortgang bij op youtube. Ze zijn bezig geweest om met een mock-up versie het effect te bewijzen voor het patentenbureau. En om financiering te krijgen voor een compleet apparaat, en zijn nu in de laatste stadia van ontwikkeling daarvan. Dus dan zal het of in een stroomversnelling raken, of met een sisser aflopen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Math-E-Mad-X

Dit ziet er idd al een stuk interessanter uit. Maar het blijft afwachten of iemand dit resultaat kan reproduceren. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden bekend van prutsers die wetenschappelijke artikelen pretenderen te schrijven, maar hopeloos door de mand vallen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
klazon
Pluimdrager

Sorry hoor, maar dit verhaal is net zo vaag als die filmpjes. Ik zou wel eens een constructietekening van die "convertor" willen zien.

Is er iemand die dit verhaal snapt en in het Nederlands kan reproduceren wat er nou eigenlijk gebeurt?
ghrasp

Het werkt met resonantie net als bij Teslas experimenten gebeuren er dan wonderlijke dingen.

Wij gaan uit van - bij teslagenerator - energie van een generator die zich gelijkmatig verspreidt als een bol.

Je kunt ook de generator als een pool zien en een resonantieafgestelde ontvanger (als een radio) als de andere pool juist door die afstemming. In de wisselwerking van die polen is er sprake van energie en dan verspreidt de energie zich niet meer bolvormig radiaal gelijkmatig maar is er een vervorming van de eigen tijdruimte (De wisselwerking van de generator met de omgeving krijgt ahw een voorkeur voor de er op afgestelde ontvanger en er ontstaat een versterkte energetische wisselwerking tussen de polen) van het syteem van ontvanger en zender (getuige hier de magnetische zuilen).

Een teslageneratorsysteem is een combinatie van radio en electriciteit maar teslas resonantieafstemming was net als bij radio puur passief, hier treedt de resonantie op bij bepaalde bewegingstoestanden van de rotor. Daarom is er eerst een electromotor nodig om het geheel op gang te brengen.

Ook vaag maar misschien alle vaagheid bij elkaar opgeteld wat helderder?

Met een polaire uitleg is het in ieder geval beter te bevatten. Bij een teslagenerator is de generator de actieve pool en een lamp de ontvangende pool door afstemming van frecuquenties. Het model van driedimensionale verspreiding van de energie (van bijvoorbeeld een radiozender) is dan niet meer realistisch. Door de resonantie treedt een zekere gerichtheid op tussen twee polen en is er sprake van energie in de wisselwerking tusen de actieve en de ontvangende pool.

Hier is de convertor de ontvangende pool en (het binnenste van) de aarde de actieve pool (tov de zon is de aarde juist de ontvangende pool tov de maan weer actief) door de rotatietoestand nadat het systeem op gang gebracht is en door de bouw treedt resonantie of beter een toestand van harmonie op en blijft de rotatie behouden doordat sprake is van een energetische wisselwerking.
klazon
Pluimdrager

Abracadabra.
ghrasp

Abracadabra.
en verder? Je gelooft toch neem ik aan niet in een perpetuummobile? Dus moet er (bij afwezigheid van electromotor of generator een relativiteit zijn naar buiten het apparaat met iets (en daarmee een polariteit van het apparaat tov iets).

Of je vindt het misschien allemaal abracadabra omdat je denkt dat het verhaal (bij bepaalde frecquentie trekt de electromotor die het apparaat op die frecquentie brengt geen stroom meer" en het apparaat wordt al naar de rotatierichting zwaarder of lichter) totaal gelogen is en dat er stiekem een electromotor meedraait?

Het verhaal gelezen te hebben heb ik niet die indruk.

Of dit dan wel of geen mogelijke energiebron is is daarmee nog niet gezegd. Rotatie alleen zegt niet veel, wat gebeurt er bij toenemende belasting, als de frecquentie en daarmee de resonantie of harmonie dan afneemt en het effect weg is heb je nog weinig.

Toch is sprake van energie als het apparaat een frecquentie kan vasthouden en het gewicht verandert. Indien er geen motor aanwezig is wat dan? Abracadabra of hocus pocus of bedrog?
henkgrui

Ik ben zelf ook niet zo'n wetenschapper, maar mijn gevoel heeft altijd aangegeven dat we energie uit magnetisme moeten kunnen halen. Natuurlijk moet je er wel meer energie uit kunnen halen dan dat je er in stop. Volgen John Searls, moet dit mogelijk zijn met zijn Searls Effect Generator. Kijk hier http://www.stomverbaasd.com/?p=201 eens voor meer informatie o.a. ook een technisch document, vooral de twee filmpjes geven een goede indruk, sta er voor open maar blijf kritisch, de tijd zal het leren of Searls gelijk heeft. Volgens zijn site: http://www.searlsolution.com zal de SEG (Searls Effect Generator) in Thailand op korte termijn in produktie gaan.
EvilBro

Ik ben zelf ook niet zo'n wetenschapper, maar mijn gevoel heeft altijd aangegeven dat we energie uit magnetisme moeten kunnen halen. Natuurlijk moet je er wel meer energie uit kunnen halen dan dat je er in stop.
Ik ben zelf wel zo'n wetenschapper, en mijn gevoel heeft altijd al aangegeven dat we energie uit zuurstokken moeten kunnen halen, en wel meer dan we er zelf in stoppen...
Volgen John Searls, moet dit mogelijk zijn met zijn Searls Effect Generator.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend...

Er zijn al zoveel mensen geweest die beweren dat zij een werkend perpetuum mobile hebben uitgevonden. Het probleem is dat geen enkele tot nu toe in staat is geweest om die bewering hard te maken. Dit geldt tot nu toe ook voor het SEG-effect.
http://www.searlsolution.com zal de SEG (Searls Effect Generator) in Thailand op korte termijn in produktie gaan.
Maar om de een of andere reden lukt het ze niet om een werkend prototype af te leveren bij een stel wetenschappers zodat hun claim degelijk onderzocht en bevestigt kan worden. Iets dat waar niet alleen behoefte aan is, maar ook iets is dat extreem makkelijk zou zijn als het apparaat daadwerkelijk iets zou doen. Veronderstellen dat het bewijs morgen komt is iets dat al te lang gedaan wordt bij dit soort claims.

Iemand vatte het ooit mooi samen: "If I'd invented "free energy", I think my first appearance would be on TV, on my hoverbike."
klazon
Pluimdrager

Ghrasp,

ik gebruikte het woord abracadabra omdat het verhaal wat je opdiste voor mij volkomen raadselachtig is.

Kijk, ik ben een hardware elektrotechneut van de oude stempel, jarenlang werkzaam bij een energiebedrijf in de opwekking en de meting van elektriciteit.

Ik zou wel eens een verklaring willen zien die aansluit bij mijn belevingswereld als elektrotechneut.

Zo'n vaag verhaal over tesla-resonantie en driedimensionale verspreiding van een of andere wazige energie, daar kan ik niet bij aansluiten, want dat heb ik op school niet geleerd, en in de jaren daarna ook niet.

Weet je wat, probeer eerst eens uit te leggen hoe een normale generator werkt, of een normale elektromotor. Bij wijze van examen, zullen we maar zeggen. Als ik vind dat je dat goed kunt, dan mag je daarna op dezelfde manier uitleggen hoe je uit een machine meer energie krijgt dan je er in stopt. Misschien dat dan bij mij het kwartje valt, maar tot nu toe is het hele verhaal wat ik al zei: abracadabra.

Mijn verwachtingen zijn (niet) hooggespannen.
Herodotus

Als je een auto door electriciteit laat voortbewegen en je gebruikt 2 accu's (ik ben geen technicus, het gaat om de idee) terwijl je rijdt gebruik je de ene en laadt je de andere via de warmte die de ene oplevert. Zoiets.

Is dat geen idee? Een soort energie(brandstof)-recycling.
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.
Paul Siemons

Herodotus schreef:Als je een auto door electriciteit laat voortbewegen en je gebruikt 2 accu's (ik ben geen technicus, het gaat om de idee) terwijl je rijdt gebruik je de ene en laadt je de andere via de warmte die de ene oplevert. Zoiets.

Is dat geen idee? Een soort energie(brandstof)-recycling.
Welke warmte ga je daar voor gebruiken?

Mvg,

P.Siemons
EvilBro

... en laadt je de andere via de warmte die de ene oplevert.
Dit is de magische stap. Het is van hetzelfde niveau als "En als ik dan een manier vind om de zwaartekracht te negeren dan kan je hiermee vliegen."
Is dat geen idee?
Het is een idee. Het is alleen een niet functioneelwerkend idee.

Wat interessant is in dit soort zaken, is waarom mensen zonder enige voorkennis op dit gebied denken dat ze zonder enig probleem het energievraagstuk kunnen oplossen.

Voor de liefhebber: drink me.
ghrasp

Er schijnt bijvoorbeeld nogal wat uranium en radioactiviteit in de aarde te zitten. Bij mijn eerdere uitleg dacht ik daaraan. Het verval van uranium is een specifiek proces met specifieke eigenschappen. oa spinfrecuentie, golflengte etc kun je meten. Daarbij maak je gebruik van moleculaire technieken.

informatie (de straling heeft een "kleur") en energie vallen hier samen.

Ik heb al eens eerder gedacht (en de gemelde gewichtsveranderingen lijken dit te bevestigen) dat de gravitatie deels met de interne energie van de aarde te maken heeft meer dan gewoon maar (mechanistisch) Twee - willekeurige - massa's m1 en m2.....dat is te simpel volgens mij. De frecquentie van het apparaat is onlosmakelijk verbonden met de maatgeving ervan (zoals ook tijd en ruimte niet los van elkaar gezien kunnen worden (en dus objektief gezien tijd en -driedimensionale - ruimte menselijke illusies zijn). De maatgeving bepaalt dus bij welke frecquentie het effect optreedt (lees artikel van Roschin Godin). Zouden ze het apparaat groter maken dan lagere frecuentie, alles in verhouding) zou de maatgeving richting moleculaire schaal gaan dan kom je in de buurt van de bekende frecquenties van radioactieve straling.

Maw het "apparaat" (in zekere zin een gigantisch -primitief ? - atoommodel ) heeft zekere construktie en door rotatie op te voeren komt het op een gegeven moment vanzelf in verhouding te staan tot potentiele radioactiviteit aarde. Veel lagere frecquentie maar ook veel grotere maten dan de moleculaire/quantum schaal waar normaal gesproken mee gemeten wordt.

Op dat moment is het niet zo dat het apparaat de straling van die radioactiviteit opvangt (vandaar het potentiele) omdat die namelijk niet "zomaar de ruimte in geslingerd wordt" en dus allom in die mate aanwezig is dat je het verschijnsel kunt verklaren. de radioactieviteit bestaat altijd tussen waarnemer en wat waargenomen wordt.

Wat het apparaat doet (bij die frecquentie) is ook het versnellen van het radioactiefverval en het aantrekken ervan wat een energetische wisselwerking betekent en in die zin dus ook een verbruik van energie heeft als je t zo wilt stellen. Zonder dit idee zou de straling immers veel chaotischer zijn. Juist de invloed op de omgeving van het apparaat trekt het radioactief verval aan en versnelt het iets.

Dat aantrekken zie je ook bij Tesla coils, vonken lopen over iemands hand heen zonder dat diegene het voelt ; die vonken zijn namelijk onderweg naar het doel ; het contact doel - energie bron is ahw al gemaakt voor er sprake is van energie en die energie bestaat in de wisselwerking tussen actief en ontvangend/aantrekkend.

Niks geen perpetuum mobile dus. En toch ook weer wel als je het heelal als geheel als een soort perpetuum mobile ziet.

Het polaire moet je niet los zien van het golfkarakter, elk golfverschijnsel heeft al een polariteit van zichzelf ; berg en dal, op- en neergaand, linksom en rechtsom etc.

Zou het de mens lukken hierop een techniek te baseren dan gebruik je de aarde draadloos als kernreactor, hoef je geen olie te verbranden en zit je niet met problemen van opslag radioactief materiaal maar het versnelt wel het radioactief verval van uranium. Voordeel is echter dat het impliciet een techniek vereist die in harmonie is met de natuur.

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

klazon
Pluimdrager

Ghrasp,

Je maakt weer een omtrekkende beweging. Ga nou eens in op mijn eerdere vraag, in plaats van nieuwe abracadabra te verzinnen. Graag een uitleg die aansluit bij mijn belevingswereld, en geen vaag geneuzel a.u.b.

En leer eerst eens even om het woord frequentie goed te schrijven.

Verder sluit ik me aan bij deze opmerking:
Wat interessant is in dit soort zaken, is waarom mensen zonder enige voorkennis op dit gebied denken dat ze zonder enig probleem het energievraagstuk kunnen oplossen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!