@ einstone: ik ga niet spreken voor een andere univ die ik niet ken...
@polonium: voor antwerpen bestaat er een website, maar je moet een login hiervoor aanvragen aan de universiteit. http://www.associatie-antwerpen.be/kotweb/
Eerder kan toch echt niet als de uitslag van mijn toelatingsexamen dinsdag pas bekend was. Op de site staan trouwens nog heel wat kamers aangeboden. Wat is een leuke wijk om te wonen in leuven?je bent wel redelijk laat als je nu nog een kot wil zoeken in leuven
Ik ga komend jaar beginnen in Leuven. Heb ook toelatingsexamen gehaald en was wel makkelijk. Of het de leukste stad is, geen idee. Ik denk dat er niet per definitie een leukste stad is. Dat ligt helemaal aan jezelf. Ik heb 2 jaar in Nijmegen gestudeerd en vond de stad prima. Andere steden vind ik minder, maar zo zijn er ook genoeg mensen die dat andersom vinden. In elke stad is genoeg te doen, dus ik heb alleen gekeken waar ik wilde studeren, dus welke universiteit me het meest aansprak.Helene schreef:Het toelatingsexamen heb ik gehaald:)
Kan iemand mij mischien vertellen welke stad in belgië het leukst is om heen te gaan?
En iemand die ook daar begint?
Helene
Het is niet zo dat een hbo-dokter 'maar wat doet'. Tuurlijk moet hij ook alles weten van anatomie en fysiologie. Maar dat is ook niet het verschil tussen HBO en Universiteit. Het universitaire zit meer in het doordenken, innovatie en ontwikkeling van nieuwe methoden en technieken. En DAT hoeft een gewone arts niet te kunnen. Die moet juist goed zijn in het toepassen van die technieken (en DAT is dan weer iets wat vaak op de universiteit niet zo uitgediept wordt, de praktijk...).noortje schreef:is hbo een meer technische richting?
als dat zo is, hoop ik dat het nooit wordt doorgevoerd: een dokter lijkt mischien maar wat doen, een dokter moet alles wat erachter zit ook kennen om een geode te zijn: kennis van anatomie, fysiologie, natuurkunde, scheikunde en ga zo maar door zijn dus geen overbodige luxe. want hoe kan je weten wat iemand mankeert als je niet begrijpt hoe het lichaam werkt?