Ik zie het dan ook zo, eerst zoeken we naar eventuele kandidaten, en discussiëren we of de kandidaat al dan niet toegelaten wordt. M.a.w. is de wetenschapper wel voldoende revolutionair geweest om iets te veranderen. Volgens mij mogen die kandidaten ook uit onverwachte hoek komen, zo was het de neef van Darwin die met de theorie kwam aanzetten, dus vindt ik dat we darwin alvast uit de lijst mogen gooien, en zijn neef verwelkomen.
Na dat we er zo'n beetje zijn uitgeraakt wie er kandidaat is, moeten we dan alleen maar kiezen wie de grootste invloed heeft gehad.
Ik denk dat het goed is, dat we de lijst van kandidaten beperkt houden. 50 is volgens mij echt het maximum. Anders verdrink je op den duur in de data, en dit zou de bedoeling van de topic tegengaan.
Mijn 5 kandidaten zijn:
- Albert Einstein
- Isaac Newton
- Niels Bohr
- Marie Curie
- (en onverwacht waarschijnlijk:) Jonas Salk
Puzzels