Je weet heel goed dat het Oude Testament werd geschreven in een tijd waarin geen andere kennis voorhanden was dan door directe waarneming verkregen.
1207 schreef:Bij een eventuele medewerking van opperwezens, zoals het gros van de aanhangers beweert, zouden de religieuze geschriften hun tijd vooruit moeten zijn.
JE bevestigt mijn punt dat religieuze geschriften zuiver mensenwerk zijn zonder medewerking van bovenaf.
Onzin. Mensen werden benaderd op het niveau waarop zij zich cultureel en maatschappelijk bevonden. Dan heeft het geen enkele zin om te spreken over een aarde die om de Zon draait, of een zonnestelsel dat onderdeel is van een sterrenstelsel dat behoort tot de 'Lokale groep' waartoe ook de Andromedanevel en nog zowat veertig andere galaxieen behoren, welke op haar beurt weer onderdeel is van het 'Virgo-super cluster', enz.
De bijbel spreekt de taal van eenvoudige mensen die niet ledig moesten worden gehouden met astronomische en biologische feiten die afleidden van de echte boodschap. En dit geldt nog steeds.
1207 schreef:Er is een verschil tussen eenvoudige taal en gewoon foutieve informatie. Een eventueel opperwezen kan ook in simpel Nederlands de fouten corrigeren.
JE weet wel: platte aarde, aarde middelpunt, gewoon wassen geneest en meer van die onzin.
Zie mijn eerdere antwoord. De platte aarde, daar heb ik al eerder iemand over zien reppen. Deze bewering komt niet in de bijbel voor.
Dan kiest men ervoor te geloven in een wel of niet.
HEt negatieve kan nooit bewezen worden. Diegene die beweert moet aantonen. Klot pmijn verhaal van mijn monster dan laat dit monster sporen na. waarnemen is veel meer dan enkel zien
Iedereen die beweert moet aantonen. Waarnemen is soms niet meer dan alleen maar zien. Ik schreef over een 150-tenig monster dat in de lucht hangt. Het lijkt me sterk dat daar sporen van achterblijven. Als jij de enige bent die het ziet omdat anderen zich niet op dezelfde plek bevinden, ben jij de enige die voor de waarheid van je waarneming kan instaan. En moeten ze jou dan geloven op je blauwe ogen? En toch is het gebeurd.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.