Ja... evolutie van een bacterie die niet resistent is naar een bacterie die wel resistent is. Maar daar doelt te degeneratietheorie niet op! Het is inderdaad een vorm van evolutie
Ohw ja?? Dan mag jij dat mij eens even uitleggen.
Het 'degeneratie idee' is niets meer dan creationistisch gezever, en een slappe variant ook nog.
Daar je verder geen argumentie levert, bekroon ik je als gelovige, die geen geloof heeft in een creationistisch model. Hiermee sta je op 1 lijn met mij, want ik geloof er ook niet in. Ik heb namelijk rede-lijke argumenten om waarde te hechten aan dit model. En omdat je op een wetenschapsforum je mening verkondigt, bekroon ik je tevens als priester.
Als je even bij deze schedels wilt aangeven wanneer het basistype 'mens' in basistype 'aap' overgaat? Als je op zoek bent naar basistypes binnen evolutie dan moet je niet zoeken bij de wetenschappelijke kant van evolutie. Koe en paard zijn beide een andere afslag op een evolutionair pad; en jij vraagt waar het kruispunt is. Het kruispunt ligt niet bij koe of paard maar waarschijnlijk ergens bij de spitsmuizen (een van de voorouders daarvan).
Goed, hier begint het gezever nou. Van een moderne coelacanth mag je niet zeggen dat hij niet geevolueerd is, omdat je geen uitspraken kan doen over evolutie op basis van morfologie. Nu wil jij dat ik op basis van de vorm van schedels (die jaren lang onder honderden meters grond hebben gelegen) ga zeggen dat er evolutie is?? Kom nou!
Wel wil ik wat over deze schedels zeggen omdat ze meerdere malen als bewijsvoering aangehaald zijn:
Men heeft de conclusie moeten trekken dat het altijd of wel een aap, of wel een mens betrof. Omdat dit een autoriteitsargument is, ga ik ook wat feitjes noemen m.b.t. deze 'missing links'.
Australopithecus (afarensis, africanus, robustus, habilis, rudolphensis) en chimpansee:
Knokkellopend (alleen bij de chimp is de duim niet volledig opponeerbaar)
Assymetrisch kniegewricht. D.w.z. binnenste meniscus anders dan buitenste: ringvorming en 1 peesbevestiging.
Het labyrinh (evenwichtsorgaan) bestaat uit drie halvecirkelvormige kanalen. Deze drie hebben een gelijke diameter.
Alleen pirmaire werktuigen. Dus geen werktuigen om werktuigen te maken.
Homo (ergaster, erectus, Floresiensis, neanderthalensis, sapiens)
De duim is volledig opponeerbaar tegenover alle vier vingers.
symmetrisch kniegewricht. D.w.z. twee u-vormige menisci en twee peesbevestigingen.
Het labyrinth is opgebouwd als bij vogels. Dit is voor een beter evenwicht bij de bipede voortbeweging. De twee verticale kanaaltjes zijn groter dan het horizontale.
Gebruikten werktuigen om werktuigen te maken. Bijv. scherpe steen als mes -> mes om houten pijlpunten mee te maken.
De schedelinhoud moet niet als grens worden gebruikt tussen Australopithecus en Homo 650 want A.rudolphensis is nu toch ingedeeld bij Australopithecus vanwege het platte gezicht, de snuitvorm en de grootte van de tandwortels. Dit gaat ook op voor A. habilis.
Daarnaast moeten we ook beseffen dat schedelvorm sterk afhankelijk is van ouderdom. Het gebeente achter onze wenkbrauwen groeit gedurende je gehele leven. Bij oudere mensen steekt dit dus verder naar voren. Daarnaast is het zo dat we spieren hebben die bevestigd zijn aan onze schedel. In deze spieren heerst een spankracht en trekken dus aan de schedel. Als gevolg vlakt (naarmate de leeftijd hoger wordt) de schedel af.
en we doen bijna allemaal niks anders dan het omzetten van suiker in CO2 en water
Bij deze daag ik je uit om een betere, energetisch gunstige cyclus te bedenken.
Groet,
Design
In the beginning.....